Outlander II Ogólne - 2.0 DID błędy nie do skasowania
Grzesiek1193 - 21-10-2015, 20:01 Temat postu: 2.0 DID błędy nie do skasowania Witam
Jestem świeżym posiadaczem outlandera II. Nie znam historii samochodu. Autocom widzi błędy abs. Nie działa napęd, słychać sygnał dźwiękowy podczas jazdy. Miał ktoś może styczność z podobnymi błędami?
Z góry dziękuje za odpowiedz
foto błędów:
http://zapodaj.net/images/f4a5e720c39ac.png
patrycjuszek - 21-10-2015, 20:43
Poduszka kierowcy była strzelona?
Może przy wymianie ktoś nie podpis taśmy?
Hubeeert - 22-10-2015, 09:50
U0114 - problem z magistralą CAN
C1219 - to samo
C1290 - to samo
C121D - to samo lub nieskalibrowany czujnik hamulca
C2205 - to samo lub nieskalibrowany czujnik skrętu kierownicy
Generalnie sporo szukania.
Grzesiek1193 - 23-10-2015, 16:42
Poduszka strzelona była. Taśma odpięta. Po podpięciu to samo. Poduszki jeszcze nie podpinam bo nie mam połączenia z airbag komputerem. Ma ktoś może schemat gniazda obd2 w tym modelu bo ktoś ewidentnie go przelutowywał. Co może wywoływać błąd magistrali can?
patrycjuszek - 23-10-2015, 17:44
Kąt skrętu kierownicy jest też potrzebny do esp.
Taśmę kup drugą. Pousuwaj oporniki przy module srs.
Ogólnie to dużo grzebania. Komp. niezbędny i ktoś rozumny
Grzesiek1193 - 24-10-2015, 09:44
Taśma kierownicy jest sprawna. Sprawdzałem multimetrem przejścia są. Chodzi o taśmę czy o czujnik kąta skrętu? Wie ktos gdzie znajduje sie moduł srs? I jeszcze jedno pytanie ma ktoś pojęcie dlaczego po włączeniu świateł drogowych zamyka się klapa na wyświetlaczu? przez to centralny działa tylko przy włączonych światłach ;/
Hubeeert - 24-10-2015, 13:35
Grzesiek1193 napisał/a: | Ma ktoś może schemat gniazda obd2 w tym modelu bo ktoś ewidentnie go przelutowywał. |
Zapewne po to, żebyś nie mógł się połączyć z niektórymi systemami. Ciekawe.
Współczuję.
Georg - 24-10-2015, 15:23
Grzesiek1193 napisał/a: | Ma ktoś może schemat gniazda obd2 w tym modelu bo ktoś ewidentnie go przelutowywał. |
Rozpisany pinout nie jest konieczny jeżeli masz dostęp do skanera Mitsu. Upewnij się co do plusa i masy. Pozostałe piny zdefiniujesz metodą prób i błędów - niczego nie uszkodzisz.
Grzesiek1193 - 25-10-2015, 11:32
Złącze jest od innego samochodu, przylutowane raczej dobrze gdyż autocom skanuje wszystko nie może się połączyć tylko z poduszkami, i nie ma połączenia z linią can. Dobrze się domyślam że przez brak komunikacji szyny can nie mam połączenia z airbagiem i modułem 4wd?
Czy sterownik ectas może powodować błąd szyny can? Mniemam że jest uszkodzony gdyż nie działa otwieranie bagażnika i żaden czujnik otwarcia drzwi. Przez to centralny też nie działa. Pomiędzy zegarami wyświetla się ciągle że samochód ma otwarte drzwi kierowcy i bagażnik. i najlepsze teraz. Bagażnik zamyka się po włączeniu świateł drogowych, a drzwi kierowcy po włączeniu zapłonu. Ma ktoś jakieś pomysły? Myślę zatrząść od wymiany właśnie sterownika ectas.
tokyo - 26-10-2015, 02:00
Witam
Moze to byc Etacs lub nie ale od czegos trzeba zaczac
Czy wiesz jak bylo uszkodzone auto?
Sprawdz czy bezpieczniki wszystkie sa dobre te na aku i w etacsie.
Sprawdz miernikiem czy do pompy abs dochodzi napiecie/
Tasma kata skretu znajduje sie z tulu przelacznikow - pierscien.
Jak macie jakis dobry tester to na podgladzie sprawdz czy zmienia sie kat obrotu kierownicy.
Problem z magistrala can moze byc spowodowany blokowaniem przez jakis sterownik z powodu uszkodzenia etacs lub braku napiecia na jakims module -/+ lub uszkodzenia kabli.
Do tego najlepiej nadawalby sie tester mitsubishi
Grzesiek1193 - 26-10-2015, 17:47
Ciekawostka jest taka że abs działa. Tzn jak depnę po hamulcach pedał drży i słychać że abs działa, mogę nim sterować komputerem każdym kołem z osobna to samo tcl. Bezpieczniki sprawne, ectas jest z 2012 r a samochód z 2007 czyli tez był zmieniany po co ciężko stwierdzić. Komputer pokazuje kąt skrętu -0.66 stopnia cały czas.
tokyo - 28-10-2015, 18:47
Witam
Jezeli tester pokazuje taki kat przez caly czas to bedzie uszkodzony czujnik kata, lub moze byc uszkodzona instalacja
Grzesiek1193 - 29-10-2015, 21:34
Po zmianie etcas, żadnych efektów, nadal czujniki zamknięcia drzwi nie działają, klapa cały czas otwarta zamyka się po włączeniu świateł, przycisk otwarcia bagażnika nie działa, ciekawostka jest taka że dzała centralny zamek z pilota mimo że komputer widzi otwartą klapa bagażnika. błędy abs te same, nadal brak komunikacji z szyną can, modułem napędu. Ktoś wie gdzie szukać sterownika centralnego zamka?
Hubeeert - 30-10-2015, 11:04
Grzesiek1193 napisał/a: | Komputer pokazuje kąt skrętu -0.66 stopnia cały czas. |
tokyo napisał/a: | Jezeli tester pokazuje taki kat przez caly czas to bedzie uszkodzony czujnik kata, lub moze byc uszkodzona instalacja | Dokładnie tak Grzesiek1193 napisał/a: | nadal czujniki zamknięcia drzwi nie działają, klapa cały czas otwarta zamyka się po włączeniu świateł, przycisk otwarcia bagażnika nie działa, ciekawostka jest taka że dzała centralny zamek z pilota mimo że komputer widzi otwartą klapa bagażnika. błędy abs te same, nadal brak komunikacji z szyną can, modułem napędu. |
Biorąc pod uwagę powyższe obstawiam wiązkę/wiązki do naprawy.
Grzesiek1193 - 30-10-2015, 11:24
w których wiązkach szukać koledzy? wyglądają na sprawne wszystkie, sprawdzać połączenia na kostkach? czy może skrzynkę bezpieczników przy silniku? tam jest przekaźnik od świateł mijania, jak je włączam bagażnik się zamyka, jak go wyjmę to już w ogóle się nie zamyka bo nie ma świateł. Na podmienionym etcas światła mijania zapalają się po odpaleniu silnika raz na 50 % a raz w ogóle. Gdzie jeszcze są jakieś sterowniki, moduły , kostki które powinienem sprawdzić? Nie działa przycisk into obok zegarów, przycisk w manetce świateł, a chyba powinny coś robić, przyciski w kierownicy mimo że taśma ma przejścia.
|
|
|