To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Czy to uszczelka pod głowicą ????

buchaj - 03-11-2015, 22:02
Temat postu: Czy to uszczelka pod głowicą ????
Witam wczoraj jadąc szybko autostradą ( ok 160km/h ) nagle zaczęła skakać wskazówka temperatury ( na pewno nie wina licznika bo to mam zrobione no i dodatkowo mam zamontowany dodatkowy wskaźnik temperatury i tam też skakało) dochodziło do czerwonego ( na dodatkowym pokazywało do 98 stopni C) więc zwolniłem do około 100km/h i temperatura spadła ale momentami się podnosiła ta przez około 15 minut aż dojechałem do parkingu. Na parkingu okazało się że zbiorniczek wyrównawczy jest pełny płynu a w chłodnicy mało płynu , przy odkręcaniu korka chłodnicy dość mocno syczało cisnienie . Wlałem więc zawartość zbiorniczka do chłodnicy z powrotem (weszło wszystko ) i wlałem jeszcze ok 0,5l do zbiorniczka i ruszyłem tym razem spokojnie no i dojechałem już bez awarii jakieś 100km ale nie przekraczając 110-120km/h , po powrocie wody w zbiorniczku normalny stan no może ciut więcej niż wlałem. Dodam jeszcze że od dłuszego czasu mam brązowy mętny płyn w aucie wymiana płynu pomagała tylko na chwile po czym znowu brązowiał i mętniał a po dłuszym czasie w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się na dnie odrobinkę takiego rudego mułu ale z tym jeździłem (rurki nagrzewnicy tył wymienione na gumowe tak że raczej to nie rdza ale nie wiem) i do tej pory nie było problemu! Co myślicie? Pozdrawiam.
bluecd - 03-11-2015, 22:59

Zapal rano silnik, odkrec korek chlodnicy, obserwuj czy leci para i babelki.
Poza tym obserwuj ew.ubytki plynu.

plecho1 - 04-11-2015, 06:37

Można też zrobić test na zawartość CO2 w płynie, jest to tani test i każdy ogarnięty mechanik powinien coś takiego wykonać. Jest to pewniejsze od samego oglądania płynu bo wykryje nawet drobne uszkodzenie uszczelki bądź głowicy. Nawet samemu można próbować to zrobić za pomocą testu akwarystycznego i rurki wykorzystywanej do robienia wina z odpowiednim korkiem.
Czasem też podobne problemy może powodować uszkodzony korek chłodnicy ale raczej w przypadku jego uszkodzenia nie powinno się nic dziać z kolorem płynu.

zbyszekm2 - 04-11-2015, 08:23

Odkręć korek chłodnicy, odpal auto i zobacz czy bombluje, poczekaj aż się nagrzeje.
napisz który to rok?

buchaj - 05-11-2015, 16:36

rok mojego pajero to 2001 . Dzisiaj postanowiłem wypłukać cały układ chłodzenie ponieważ jak pisałem wcześniej był brązowy i jakiś spieniony że nawet nie mogłem zobaczyć czy bombluje w chłodnice. Po dość długim płukaniu wreszcie zrobiło się czysto, wyjąłem też termostat i złożyłem na pusto aby mieć pewność że to nie jego wina (robiłem test termostatu w garnku i się otworzył) ale tak jak pisałem skręciłem bez termostatu, no i niestety widać delikatne pęcherzyki powietrza idące z chłodnicy więc pewnie uszczelka :( ?
Hubeeert - 05-11-2015, 16:57

buchaj napisał/a:
no i niestety widać delikatne pęcherzyki powietrza idące z chłodnicy więc pewnie uszczelka

Układ odpowietrza się dość długo, zrób test CO2

zbyszekm2 - 05-11-2015, 17:38

buchaj napisał/a:
niestety widać delikatne pęcherzyki powietrza idące z chłodnicy więc pewnie uszczelka :( ?

Głowica!

buchaj - 05-11-2015, 18:39

Zorbie jeszcze pewnie test co2 dla pewności ale obstawiam niestety tak jak Pan Zbyszek czyli głowica . Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi jak sprawa się w 100% wyjaśni to napiszę.

[ Dodano: 06-11-2015, 18:39 ]
Panowie jakiej firmy śruby i uszczelki do głowicy polecacie? Może wie ktoś jaką siłą dokrecamy śruby głowicy w Pajero? Na co warto zwrócić uwagę - co zrobić jeszcze profilaktycznie przy okazji wymiany uszczelki? Byłem dzisiaj na teście co2 ale niestety sprzęt w warsztacie się zepsuł i nie zrobili ale ewidentnie widać po nagrzaniu jak się termostat otworzy cały czas bombluje w chłodnicy więc pewnie daruje sobie co2 i po niedzieli odstawiam na warsztat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group