To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Lancer 1.6 113KM 4x4 turbo???

Matt24 - 07-11-2015, 19:44
Temat postu: Lancer 1.6 113KM 4x4 turbo???
Witam wszystkich.
Kupiłem za dobre pieniądze Lancera 1.6 113KM (4g92 o ile sie nie myle) 4x4.
Kupiłem go z myślą o zimie. miało być całkowicie seryjne bo 113 KM wystarczy na zime.
Ale okazało sie że uszczelka pod głowica padła (olej lał sie na zewnątrz), rozebrałem silnik i wpadł mi do głowy pomysł żeby go uturbić. I teraz moje pytanie bo nie siedzę w japonskiej motoryzacji. Jak ten silnik znosi turbo? czy korba nie wyjdzie bokiem przy pierwszej jezdzie? planuje doładowanie na poziomie 0.3-0.4 bara czyli typowe soft turbo. ma to byc projekt budżetowy wiec planuje użyć turbo z BMW 2.5 tds i jakiegos małego ic które leżą w domu.

pozdrawiam i licze na szybką odpowiedz.

rosomak1983 - 08-11-2015, 14:10

0.4 bara mozna dmuchac spokojnie. ale musisz dołozyc swinke najlepiej deta i wystroic to a to juz jest koszt bo nie jest to takie proste. Wieksze wtryski chyba tez by pasowało.
Matt24 - 09-11-2015, 07:53

no nie do konca trzeba stroic. turbo wysteruje recznie na zaworze upusowym. założe wskaźnik do srodka w aucie. a wtryski powinny wystarczyc na takie doładowanie.
viader - 09-11-2015, 16:05

Tylko, że komputer w mitsubishi raczej sam nie podleje benzynki wraz ze wzrostem ilości powietrza. Dmuchniesz więcej ale paliwa nie przybędzie. Szybko stopisz tłoki.
mjsystem - 09-11-2015, 16:11

Matt24 napisał/a:
Kupiłem za dobre pieniądze Lancera
No to za turbienie dasz 3 razy tyle i spalisz silnik. Słuchaj kolegów, bo słusznie piszą.
Matt24 - 10-11-2015, 11:12

viader napisał/a:
Tylko, że komputer w mitsubishi raczej sam nie podleje benzynki wraz ze wzrostem ilości powietrza. Dmuchniesz więcej ale paliwa nie przybędzie. Szybko stopisz tłoki.



no własnie nad tym sie zastanawiam. jesli dostanie powietrze to musi podlac paliwem troche wiecej bo map sensor zczyta ze jest wiecej powietrza i komputer da wiecej paliwa

viader - 10-11-2015, 11:36

Komputer w mitsubishi nie jest taki jak np. w bmw. Nic sobie nie podleje tylko zgłupieje, już nie wspominając, że przepływka/MAF nie są przystosowane do odczytywania wartości innych niż atmosferyczne.

Bez dodatkowej elektroniki guzik zdziałasz.

Matt24 - 10-11-2015, 12:26

dzieki wielkie. wiec składam tak jak jest i zostaje seria :)
rosomak1983 - 16-11-2015, 12:04

viader napisał/a:
Nic sobie nie podleje tylko zgłupieje, już nie wspominając,

Kazdy seryjny komp ma swoja mape i nie jest w stanie wyjsc poza wieksze odstepstwa od serii, po prostu. Jedynie mapa moze sie troche odchylic to adaptacja do zmiennych warunków pracy silnika. Mozesz sobie załozyc dolot zmienic wydech zrobic drobne mody i komp wydoli ale turbo to juz grubsza sprawa. Bez modyfikacji elektroniki nie ma to sensu.

viader napisał/a:
że przepływka/MAF nie są przystosowane do odczytywania wartości innych niż atmosferyczne.

Tutaj przesadzasz, przepływka ma spora rezerwe. A zdanie które napisałes nie ma sensu.

rays - 24-11-2015, 18:14

A czy do lancera z 1996r. Z silnikiem 1.3 tez można wstawić jakieś małe turbo ? Sorry, że wcinam się w konwersacje, ale chciałbym dowiedzieć sie czy to możliwe :)
viader - 25-11-2015, 13:52

Do każdego silnika spalinowego można dodać turbo albo kompresor ale bez worka pieniędzy zapomnij.
CB4W_00 - 02-01-2016, 12:57

Lepiej wsadzic silnik 2.0


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group