To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Obroty silnika Colt

shreku - 12-11-2015, 19:18
Temat postu: Obroty silnika Colt
Cześć,
od niedawna jestem posiadaczem Colta z 2006r ( 1,3 70kW 5d).
Zastanawia mnie dziwne zachowanie silnika zaraz po odpaleniu obroty najczęściej lądują w okolicy 750 obr/min, ale są dni kiedy wskazówka oscyluje na poziomie 1250.
Bywa tez czasem tak ze po odpaleniu zaczyna się trząść.
Czy ktoś z Was miał jakieś doświadczenia w tym temacie, czy ten typ po prostu tak ma?

PS. Czy ma ktoś może możliwość sprawdzenia historii autka po VIN?

lech55 - 13-11-2015, 23:12

Obroty zimnego silnika powyżej 1000 to normalne, ponieważ pracuje on na ssaniu. U mnie czasami też szarpie samochodem gdy obroty silnika są zbyt niskie i wynoszą około 500. Gdy tak się dzieje użytkownicy radzą wyczyścić silniczek krokowy.
shreku - 15-11-2015, 18:51

Dzięki za info
Niestety czeka mnie chyba wizyta u mechanika.
Ostatnio zaczął mi gasnąć po odpaleniu silnika, oraz zapala się CE, na pedale gazu nie ma mocy...
Podłączony pod kompa rzucił błędem (chyba 628 ): niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
Czy to może być wina słabego akumulatora? Na chwilę obecną problem najcześciej pojawia się gdy temperatura spada w okolica > ~5 stopni.

Pawlik84 - 16-11-2015, 08:32

Tak jak kolega pisał wcześniej że za obroty silnika odpowiada min. silnik krokowy. Myślę że nie zaszkodzi go wymontować i wyczyścić z nagaru oleju.
A co do błędu to chyba wystarczy wymienić wskazany czujnik i po problemie.

Może to ten: http://e-katalog.intercar...-korbowego.html

Czujnik odpowiadający z pedał gazu (czujnik położenia wału kobowego), dawkowanie palika a tym samym obroty silnika.

A w jakim stanie masz świece? Słaby aku może powodować podobne objawy - np. u mnie w GolfieIV słaby aku generował błąd czujnika ESP -ale to inne auto, więc tu może być zupełnie inaczej. obstawiam na czujnik.

shreku - 16-11-2015, 10:13

świece były wymieniane miesiąc temu ( ale jeszcze się im przyglądnę ). W sumie to Miśka mam od niedawna więc może jakieś niespodzianki jeszcze spotkam. W poprzednim zestawie 2 były przepalone, a dodatkowa inna miał przebicie.
Pawlik84 - 16-11-2015, 13:10

Więc świece można wykluczyć. Może coś z przewodami zasilającymi świece. Przeskanuj auto komputerkiem i sprawdź dokładnie jaki błąd. Jak zdiagnozujesz to możesz dokładnie wytypować co trzeba wymienić. Przydał by się tu dobry elektryk od aut, mam takowego no ale odległość nie pozwala na to aby pomógł.
shreku - 16-11-2015, 18:39

Na przeglądzie u mechanika podłączał do pod kompa gdzie wyskoczył błąd z końcówką P??28, a opis który pokazywał brzmiał mniej więcej: niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
(sens informacji jest taki sam).
Niestety nie wiem co to za komputer i czy wskazanie jak wyżej jest poprawne.

Pawlik84 - 17-11-2015, 08:27

shreku napisał/a:
Na przeglądzie u mechanika podłączał do pod kompa gdzie wyskoczył błąd z końcówką P??28, a opis który pokazywał brzmiał mniej więcej: niskie napięcie potencjometru gazu lub czujnika przepustnicy.
(sens informacji jest taki sam).
Niestety nie wiem co to za komputer i czy wskazanie jak wyżej jest poprawne.


Hmm. Czujnik przepustnicy to nie jest coś ala Silniczek Krokowy? Spróbuj go wymontować i przeczyścić. Może udaj się do ASO, po diagnozie będą wiedzieli co wymienić, na 95% to jakiś czujnik. Kiedyś grzebałem w silniczku krokowym w oplu astrze f - to po montażu dziwnie się zachowywało auto wysokie obroty ok 1300 przy starcie ale potem sam się doregulował i wszystko było ok.

shreku - 28-11-2015, 22:01

Dziś odwiedziłem ASO, Mut 3 wyrzucił chyba z 6 błędów przepustnicy, numerów nie pamiętam...
"Przeczyścili" przepustnicę i zaktualizowali soft który był od nowości w aucie ( mógł być odpowiedzialny za Check Engine, gdzieś czytałem że taki problem był rozwiązywany update'm ). Zobaczymy jak będzie dalej.

tomusn - 28-11-2015, 22:13

koszty?
shreku - 29-11-2015, 19:37

Zimowa akcja przeglądowa + diagnostyka MUT 3 + to co wcześniej napisałem 150.
Tadeusz K - 23-12-2015, 12:29

Witajcie

Podaję wartości obrotów w zależności od temperatury silnika. Te wartości są z colta 1,3 2012 r.

Coolant temperature:-20°C
1,425 - 1,500 r/min <135>, 1,380 - 1,580 r/min <4A9>

Coolant temperature: 0°C
1,375 - 1,475 r/min <135>, 1,320 - 1,520 r/min <4A9>

Coolant temperature: 20°C
1,350 - 1,450 r/min <135>, 1,300 - 1,500 r/min <4A9>

Coolant temperature: 40°C
1,115 - 1,215 r/min <135>, 1,230 - 1,430 r/min <4A9-M/T>, 1,070 - 1,270 r/min <4A9-A-M/T>

Coolant temperature: 80°C
700 - 800 r/min <135>, 650 - 850 r/min <4A9>

Pozdrawiam

Borewicz85 - 05-01-2016, 18:07

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajduje się w Colcie 1.3 silniczek krokowy ??? bo z tego co na razie obadałem to nigdzie go nie widzę mi sie wydaje że w tym modelu za wolne obroty ssanie itp odpowiada przepustnica ale mogę się mylić :) :) problem u mnie pojawia się tylko wtedy gdy rano odpalam auto a on po jakimś czasie jak pochodzi na ssaniu zaczyna obniżać obroty i wtedy kiedy obroty oscylują około 1200/min i auto chce sobie zmniejszyć je na jakiś 1000/min to tak jak by przygasało i wskazówka spada na jakieś 800/min a potem znów na 1200/min robi tak kilka razy a potem już pracuje normalnie z góry dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam

shreku - 18-01-2016, 10:35

Miałem podobne objawy tyle że u mnie startował między 1200 a 1500, potem wskazówka spadała nawet do 500-650, a colcik dostawał dziwnych drgań. Wskazówka tak chwile wskazała, a co dziwniejsze po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu nie było.

U mnie problem ustąpił po wspomnianej wyżej wizycie w ASO gdzie była czyszczona przepustnica ( i aktualizowany soft ) bo miałem różne błędy od przepustnicy zarejestrowane.
Ale jako że nie jestem zbyt biegły w mechanice samochodowej może to tylko zbieg okoliczności :mrgreen:

Borewicz85 - 16-02-2016, 08:27

Pierwsze wersje coltów miały błąd w oprogramowaniu przepustnicy i była na to kampania robiona przez mitsubishi mi zrobili upgrade softa za darmo w ASO objawiało się to czekiem na wyświetlaczu i brakiem reakcji na wciskanie pedału gazu wyskakiwał bład komunikacji pedału gazu z przepustnicą po upgradzie usterka ustała od roku czasu nie mam z tym problemów. To by było na tyle do błędów przepustnicy. A dokańczając temat skaczących obrotów na ssaniu i opadających z niewiadomych powodów to była wina brudnej przepustnicy. Po myciu i kalibracji przepustnicy colt chodzi jak ta lala. Kalibracje przepustnicy po czyszczeniu można wykonać samemu. Odłączamy klemę minusową na kilka minut aby sie zresetował komputer po podłączeniu z powrotem odpalamy auto przy wyłączonych wszystkich odbiornikach(nawiewy radio itp) prądu i czekamy tak na wolnych obrotach aż do włączenia się wiatraka na chłodnicy. Auto może być na początku troszkę nerwowe bo zresetują się mapy ale po kilku jazdach to ustaje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group