To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - 2.5 TD 115km nie odpala na zimnym

lukaszm - 20-11-2015, 18:36
Temat postu: 2.5 TD 115km nie odpala na zimnym
Witam serdecznie!
Nazywam się Łukasz, jestem posiadaczem Pajero III 2.5TD, 115km wersja 7osobowa 2002r.
Na forum jetem nowy jako zarejestrowany użytkownik, natomiast śledzę je w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania/problemy od dłuższego czasu..

Do rzeczy..
Moje auto, ma problemy z odpalaniem, tylko na zimnym silniku (na ciepłym nie zauważyłem problemów). Ostatnio nastal lekki mróz (mieszkamy w Norwegii), lekki tzn -1stopień, a nasze auto, fakt po 2-3 dniach nie używania nie odpaliło...
Już w zeszłym roku zaczęły się problemy, ale jako, ze zima była słaba, daliśmy radę ją przejeździć..
W autku zostały wymienione/sprawdzone:
-wymienione końcówki wtrysków Bosch, w sierpniu 2014
-regeneracja turbosprężarki, w sierpniu 2014(to raczej nie ma nic do rzeczy...)
-wymienione akumulatory (2x95Ah) w lutym 2015
-wymienione świece żarowe 4xDenso, listopad 2015
-wymieniane filtry paliwa, w tym ostatnio listopad 2015
-wymieniony filtr powietrza, listopad 2015
-sprawdzany rozrusznik, zima 2014/2015, szczotki jeszcze bardzo długie, wydaje się, że kręci bardzo dobrze
-wymieniony olej i filtr oleju, listopad 2015 (olej mobil 10W40)
-zastosowałem dodatkowo mały filterek paliwa przed filtrem głównym z doczepionym magnesem neodymowym (wyłapuję opiłki metalu)

Pytanie, co może być jeszcze powodem nie odpalania auta, jak ewentualnie sprawdzić co mu dolega?

Ze względu na to, że mam zastosowany przezroczysty mały filtr paliwa, stwierdzam, ze diesel nie cofa się do zbiornika.

Dodam tylko, że pasek rozrządu powinienem zmienić (już ponad 100tys nalatane na tym) - jeśli to ma jakiś związek ze sprawą.
Proszę pomóżcie!

-Łukasz

Georg - 21-11-2015, 10:46

lukaszm napisał/a:
Pytanie, co może być jeszcze powodem nie odpalania auta, jak ewentualnie sprawdzić co mu dolega?

Zrób pomiar ciśnienia sprężania.

apg2312 - 21-11-2015, 11:47

lukaszm napisał/a:
(olej mobil 10W40)

Taki olej na Norwegię ?
IMHO na zimowe warunki klimatyczne Skandynawii minimum to 5W40, a jeszcze lepiej 0W40.

Co do trudnego odpalania na zimnym silniku, ja osobiście zacząłbym od dokładnego sprawdzenia świec żarowych (z całą ich instalacją). Wiem, pisałeś, że wymienione - ale to jeszcze niekoniecznie znaczy, że grzeją.

zbyszekm2 - 23-11-2015, 09:20

Uszczelniacz w pompie wtryskowej, świece żarowe niesprawne lub system podgrzewania, dziura w rurka paliwowych, przerdzewiały ssak w zbiorniku paliwa.
lukaszm - 25-11-2015, 23:18

apg2312 napisał/a:
lukaszm napisał/a:
(olej mobil 10W40)

Taki olej na Norwegię ?
IMHO na zimowe warunki klimatyczne Skandynawii minimum to 5W40, a jeszcze lepiej 0W40.


W moim miejscu zamieszkania wcale nie jest zimno, mieszkam bezpośrednio przy fjordzie, w Polsce (pochodzę z Suwałk) mrozy wydają się dużo groźniejsze, ale przemyślę zmianę oleju, dzięki!
apg2312 napisał/a:

Co do trudnego odpalania na zimnym silniku, ja osobiście zacząłbym od dokładnego sprawdzenia świec żarowych (z całą ich instalacją). Wiem, pisałeś, że wymienione - ale to jeszcze niekoniecznie znaczy, że grzeją.

Ok, mój błąd, nowych świec nie sprawdzałem przed włożeniem, czy faktycznie grzeją, wiem natomiast, że prąd do świec dochodzi, świece grzeją się długo, a ja czekam zawsze aż przestaną grzać zanim odpalę auto (dużo dłużej niż miałaby na to wskazywać kontrolka grzania świec na tablicy)

zbyszekm2 napisał/a:
Uszczelniacz w pompie wtryskowej, świece żarowe niesprawne lub system podgrzewania, dziura w rurka paliwowych, przerdzewiały ssak w zbiorniku paliwa.


Faktycznie miałem przerdzewiałe rurki paliwowe przy wlewie paliwa, wymieniłem na nowe. Ssaka raz wyciągałem, było trochę tam brudu, ale po wymyciu i tak niczego to nie zmieniło. A czy przez taka nieszczelność w układzie paliwowym nie powinno dojść do cofania się paliwa od filtra do zbiornika? Mam zainstalowaną dodatkową pompkę paliwa, która załącza się w momencie grzania świec, przepompowując paliwo, także może to jednak nic z paliwem?
Dzięki za pozostałe wskazówki!

Czy te opiłki metalu z farby wnętrza zbiornika paliwa mogłyby powodować takie objawy jeśli dostały się do pompy wtryskowej?
Dodam, że jak dla mnie, auto jest zamulone (jeśli może to naprowadzić na dobry trop..), tylko nie wiem czy 2.5 po prostu tak ma..
Jeździłem jedynie Pajero II w wersji 2.8TD, i jest znacznie agresywniejsze niż nasza IIIka w wesji 2.5TD.

Georg napisał/a:
Zrób pomiar ciśnienia sprężania.

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania?

Georg - 26-11-2015, 21:18

lukaszm napisał/a:
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania?

Za manualem Haynes'a:

Silnik 4M40T (2.8 L)
- Ciśnienie nominalne = 2840 kPa
- Ciśnienie minimalne = 2250 kPa
- Dopuszczalna różnica między cylindrami = 290 kPa

Silnik 4M41 (3.2 L)
- Ciśnienie nominalne = 2400 - 2500 kPa
- Ciśnienie minimalne = 2200 kPa
- Dopuszczalna różnica między cylindrami = 300 kPa

lukaszm - 02-12-2015, 22:40

Dzięki za podpowiedzi, ciśnienia spręzania jeszcze nie sprawdziłem, muszę pożyczyć instrument, ale...

Próba odpalenia auta z bańki z paliwem (aby wykluczyć nieszczelność układu):
* przed filtrem, nie powiodła się
* za filtrem też w sumie nie...

Po wielu próbach odpalenia, odpalił mi na bańce, co raczej wiązałbym z tym, że w miedzyczasie auto zostało 'wgramolone' do ciepłego garażu, oraz po tak wielu próbach odpalenia, w końcu się lekko zagrzał silnik?


Świece jeszcze raz wyciągnąłem, po próbie rozgrzania prosto z akumulatora (12V), wszystkie są zupełnie czerwone/nagrzane po ok ~12sek, w każdym bądź razie po podobnym czasie.

Zauważyłem jedną rzecz, przypadkowo...
Wydaję się, żę po odpaleniu silnika, ciągle jest podawane napięcie na listwe świec żarowych, czy tak powinno być? (muszę jeszcze zmierzyć jakiego rzędu jest te napięcie)

zbyszekm2 napisał/a:
Uszczelniacz w pompie wtryskowej

Czy miałbyś możliwość przesłać mi jakiś schemat, w którym miejsu znajduje się ten uszczelniacz? Czy jest on możliwy do wymienienia w 'warunkach garażowych', czy z pompą trzeba do specjalistycznego warsztatu? Jest jakaś metoda na sprawdzenie, czy uszczelniacz puszcza?

Czy jest gdzieś w układzie paliwowym zastosowany zawór zwrotny?

Dziś auto po nocy odpaliło, z trudem, tym razem wydaje się, że jeszcze pozostało powietrze w układzie (po próbach odpalenia z bańki), którego nie mogę się pozbyć, jak to najlepiej zrobić?

[ Dodano: 06-12-2015, 14:39 ]
Przepraszam za brak polskich znakow.

Czy mozecie mi podac wartosci kompresji sprezania dla silnika 2.5TD o mocy 115KM? Pozyczylem z warsztatu miernik, ale wydaje mi sie ze jest nieodpowiedni do takiego silnika, jego skala siega zaledwie 140psi, a wg
Georg napisał/a:
Za manualem Haynes'a:



Silnik 4M40T (2.8 L)

- Ciśnienie nominalne = 2840 kPa

(.....)

2840kPa to Az 412psi... Chyba ten miernik do innych silnikow sluzy...

Auto odpala z trudem, ale gdy juz odpali, to silnik wydaje sie pracowac rowno.
Dodam, ze nigdy nie bylo nic robione z pompa wtryskowa, w ukladzie paliwowym znajduja sie opilki metalu (mam zamontowany maly filtr paliwa z doklejonym magnesem neodymowm do ich wylapywania), czy takie objawy moze rowniez dawac 'zaklejony' nastawnik paliwa?

lukaszm napisał/a:
zbyszekm2
czy moglbym w jakis sposob sie z Panem skontaktowac z prosba pomocy w diagnozie?

Czy warto profilaktycznie wymienic instalacje paliwowa, aby wyeleiminowac ew nieszczelnosc ukladu?

Pozdrawiam
Lukasz

PS:
Dodam tylko, ze niezaleznie od tego ile razy nacisne pompka na filtrze paliwa, NIGDY nie jest ona twarda, liczylem, pompowalem 100razy, caly czas wydaje sie tak samo miekka...

zbyszekm2 - 07-12-2015, 09:38

Proszę 602-673-905


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group