[02-06]Lancer CS0 - Lancer [CS3W] 1.6 - Cewka zapłonowa
Balon - 20-11-2015, 21:12 Temat postu: Lancer [CS3W] 1.6 - Cewka zapłonowa Ostatnio mi zaczyna szarpać na LPG przy niskich obrotach, mam ok 130 tyś i cewki wyglądają na oryginalne, czy to może być przyczyną że czasami szarpnie na LPG na niskich obrotach, po wymianie na nowie świece ok 500-1000km i zaczyna znów szarpać , jest to zazwyczaj pojedyncze szarpnięcie a potem idzie jak rakieta. Jakiej firmy polecacie cewki pod LPG, czy ma to jakieś znaczenie? Najtańsze są firmy SKV ok 100zł za sztukę, później firmy Tesla ok 130zł za sztukę , Denso kosztuje aż 280zł za sztukę ...
Czy może coś innego być przyczyną tego szarpnięcia na LPG na drugim biegu jak przyspieszam? Zaznaczam że to dzieje się tylko przy od ok 1000 rpm na drugim biegu, kable zapłonowe wymienione i nic nie dało , nowe świece pomogło na tydzień ...
rudi88 - 20-11-2015, 22:17
A zapala ci się kontrolka silnika przy tych szarpnięciach? U mnie był podobny objaw niedawno po wymianie świec i po którymś razie zapaliła się kontrolka. Znajomy z czytał mi błąd i wyszło że zapłon na 4 cylindrze. Okazało się że fajka pękła przy świecy i przebicie się pojawiało.
Same cewki działają ok a mam przebieg 225 tysięcy w tym 120 tysięcy na gazie.
robertdg - 21-11-2015, 07:29
rudi88 napisał/a: | Okazało się że fajka pękła przy świecy i przebicie się pojawiało. | Fajki warto sprawdzić oraz gniazda w cewkach (o ile to jest ten rozbieralny typ) jezeli się okaże, że styk jest pokorodowany albo na sprezynkach jest szary/siwy nalot, to wypadałoby wymienić komplet cewki z fajką
plecho1 - 21-11-2015, 08:40
Ostatnio kupiłem jedną Denso i wcale nie była taka droga. Dobierz według ich katalogu http://www.denso-am.pl/e-katalog/
A tu ich sklep i (jeśli dobrze dobrałem) pewnie cewka jaką potrzebujesz http://www.e-denso.pl/adv...IC-0107&x=0&y=0
Balon - 23-11-2015, 18:20
zamówiłem DENSO DIC-0107 po 175zł / szt. te co mam wyglądają na oryginalne ... na benzynie nie szarpie ale na LPG z niskich obrotów potrafi poszarpać, kontrolki z silnika nie świrują, na oko dobrze wyglądają te cewki, tylko trochę pordzewiały ... są jeszcze firmy Tesla za 130zł - co o nich myślicie?
kgebczyk - 24-11-2015, 00:12
Ja myślę że powinieneś przycisnąć swojego gazownika żeby Ci dobrze ustawił instalację. Jak chodzi dobrze na Pb to na "podtlenku" też powinno być ok
plecho1 - 24-11-2015, 06:41
Balon, sprawdź czy cewki nie maja przebić, ja z tego powodu wymieniłem jedną. Nalej trochę wody do butelki np. po Clinie do szyb i kiedy będzie ciemno odpal auto i spryskaj cewki. Sprawdź czy nie ma przebicia po między metalowym rdzeniem cewki a jej obudową. Jeśli będzie przebicie to zauważysz tam przeskok iskry.
Berni1985 - 24-11-2015, 18:44
Jedz do gazownika, niech sprawdzi mapy gazu pod komputerem, miałem to samo, gazownik pojeździł ze mną z podpiętym kompem i skalibrował od nowa i jest ok.
Balon - 25-11-2015, 11:04
Cewki wymienione na te co pisałem Denso (takie same jak oryginały) - śmigam od rana i na razie nie ma szarpania ciekawe na jak długo i czy to było przyczyną.
Ciekawe co ile powinno się wymieniać cewki?
plecho1 - 25-11-2015, 13:10
Jeśli na świecach masz oryginalnie przerwę 1 - 1,1mm to dla ulżenia układowi wysokiego napięcia proponuję zmniejszyć ją na 0,8mm. Dzięki temu cewki, przewody jak i fajki wytrzymają dłużej.
freddros - 03-12-2015, 20:24
Mam ten sam problem tylko, że w 2,0. Nowe świece irydowe, nowe kable ngk i okazało się, że cewka bo przeskakuje iskra jutro jeszcze jade na kompa i sie okaze
Balon - 03-12-2015, 21:50
po wymianie na nowe cewki problem zniknął - zrobiłem ok 1000km i zero szarpania - lancerek chodzi jak szalony świece zwykłe NGK V-Line
freddros - 15-12-2015, 13:31
To powiem tak. Szarpanie na niskich obrotach i spadek obrotów na postoju do 500. Wymieniłem świece na irydowe, kable ngk oraz dwie cewku denso i dalej iskra skacze i sa te same objawy przed sekundą dzwonił mechanik i mowi ze podejrzewa ze to przepływomierz.
umberlee - 21-06-2017, 11:38
Czesc,
odgrzebie temat. Podszarpuje mi na LPG. Kable są nowe, swieczki wymieniane w zesz. roku.
Czy jesli problem występuje tylko na LPG to przy sprawdzaniu multimetrem będzie widać parametry odbiegające od normy? Które piny należy sprawdzić? wybaczcie, ale jestem zielony.
Chciałbym kupić cewkę DENSO, ale widzę że nie bardzo jest do modelu 2.0 który posiadam. Jaką inną firmę polecicie?
Do wyboru mam m.in Delphi, Magneti Marelli, Stark, ERA, Japanparts albo np. NGK za ponad 7stów
Dzięki za odp.
zbychu74 - 27-06-2017, 21:32
Najpierw diagnoza,a potem wymiana .
Ściągnij sobie manuala tam jest opisany ukł. zapłonowy jak go zmierzyć i jakie powinny być wartości.Sprawdź wieczorem czy nie iskrzą do masy.
Ja jak zmieniałem cewki pół roku temu na Bremi koszt jednej 160zeta.
|
|
|