[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak?
MattOmer - 22-11-2015, 17:50 Temat postu: [C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak? Być może głupie pytanie ale czy da radę samemu odpowietrzyć sprzęgło no i jak to się robi poprawnie.
Mietek - 23-11-2015, 13:16
Jasne, że da radę. Jak tylko chcesz to zrobisz to samemu, a najlepiej w dwie osoby.
Poluzowujesz wysprzęglik przy skrzyni biegów, sprawdzasz cały czas poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku od pompki sprzęgła. druga osoba pompuje naciskając pedał sprzęgła. Przelej tak aż zleci stary płyn i trochę nowego. Póżniej przy naciśnięciu pedału zakręć to co poluzowałeś.
Tutaj na chomiku masz dane naprawczo-regulacyjne do Mitsubishi Galant, Colt i Lancer autorstwa Krzyżaka z forum. Tam na 40 stronie PDF'a masz instrukcję regeneracji pompki sprzęgła, może Ci się przydać.
MattOmer - 24-11-2015, 10:45 Temat postu: . Poradziłem sobie, dzięki
KamilZ - 19-04-2016, 08:53
Jaki używacie płyn, dot 3 czy dot 4? Bo wlałem dot 4 i zrobił się ciemny po miesiącu.
Krzyzak - 19-04-2016, 11:57
Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.
KamilZ - 19-04-2016, 17:05
Krzyzak napisał/a: | Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym. |
Czyli na pewno nie dot3?
Krzyzak - 19-04-2016, 20:46
nie, DOT 3 ma najniższą temp. wrzenia a różnica w cenie do DOT4 jest symboliczna
Mietek - 19-04-2016, 20:52
KamilZ napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym. |
Czyli na pewno nie dot3? |
Ja w Lancerze wymieniałem na DOT3 i nie mam zastrzeżeń. Możesz lać, ale na rajdy zmień sobie na taki, który ma wyższą temperaturę wrzenia
Tu mała ściągawka:
DOT-3
Płyn stosowany głównie w autach z lat 90. XX wieku. Zgodnie z normami temperatura wrzenia niezawodnionego płynu nie może być niższa niż 205°C, a zawodnionego – 140°C. Wrażliwie reaguje na domieszkę wody i powyżej 3 proc. robi się niebezpiecznie!
DOT-4
Najpopularniejszy obecnie typ płynu, o minimalnej temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 230°C (zawodniony; 155°C). W układach, do których jest przeznaczony, nie wolno używać płynu DOT-3.
DOT-5
Płyn produkowany na bazie olejów silikonowych. Nie jest mieszalny z płynami glikolowymi, można go używać tylko w specjalnie przystosowanych układach hamulcowych. Nie wchłania wody!
DOT-5.1
Płyn glikolowy o temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 260°C.
KamilZ - 20-04-2016, 15:27
Dzięki chłopaki za podpowiedź
|
|
|