To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak?

MattOmer - 22-11-2015, 17:50
Temat postu: [C52a 1.5] odpowietrzanie sprzęgła, co i jak?
Być może głupie pytanie ale czy da radę samemu odpowietrzyć sprzęgło no i jak to się robi poprawnie.
Mietek - 23-11-2015, 13:16

Jasne, że da radę. Jak tylko chcesz to zrobisz to samemu, a najlepiej w dwie osoby.
Poluzowujesz wysprzęglik przy skrzyni biegów, sprawdzasz cały czas poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku od pompki sprzęgła. druga osoba pompuje naciskając pedał sprzęgła. Przelej tak aż zleci stary płyn i trochę nowego. Póżniej przy naciśnięciu pedału zakręć to co poluzowałeś.

Tutaj na chomiku masz dane naprawczo-regulacyjne do Mitsubishi Galant, Colt i Lancer autorstwa Krzyżaka z forum. Tam na 40 stronie PDF'a masz instrukcję regeneracji pompki sprzęgła, może Ci się przydać.

MattOmer - 24-11-2015, 10:45
Temat postu: .
Poradziłem sobie, dzięki ;)
KamilZ - 19-04-2016, 08:53

Jaki używacie płyn, dot 3 czy dot 4? Bo wlałem dot 4 i zrobił się ciemny po miesiącu.
Krzyzak - 19-04-2016, 11:57

Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.
KamilZ - 19-04-2016, 17:05

Krzyzak napisał/a:
Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.

Czyli na pewno nie dot3?

Krzyzak - 19-04-2016, 20:46

nie, DOT 3 ma najniższą temp. wrzenia a różnica w cenie do DOT4 jest symboliczna
Mietek - 19-04-2016, 20:52

KamilZ napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Różnie - najczęściej DOT 4, ale mam też 5.1 w bordowym.

Czyli na pewno nie dot3?


Ja w Lancerze wymieniałem na DOT3 i nie mam zastrzeżeń. Możesz lać, ale na rajdy zmień sobie na taki, który ma wyższą temperaturę wrzenia :)
Tu mała ściągawka:

DOT-3

Płyn stosowany głównie w autach z lat 90. XX wieku. Zgodnie z normami temperatura wrzenia niezawodnionego płynu nie może być niższa niż 205°C, a zawodnionego – 140°C. Wrażliwie reaguje na domieszkę wody i powyżej 3 proc. robi się niebezpiecznie!

DOT-4

Najpopularniejszy obecnie typ płynu, o minimalnej temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 230°C (zawodniony; 155°C). W układach, do których jest przeznaczony, nie wolno używać płynu DOT-3.

DOT-5

Płyn produkowany na bazie olejów silikonowych. Nie jest mieszalny z płynami glikolowymi, można go używać tylko w specjalnie przystosowanych układach hamulcowych. Nie wchłania wody!

DOT-5.1

Płyn glikolowy o temperaturze wrzenia wynoszącej co najmniej 260°C.

KamilZ - 20-04-2016, 15:27

Dzięki chłopaki za podpowiedź :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group