To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - [Grandis 2.4 pb] Linka, sprzęgło? - duży problem

snejki81 - 30-11-2015, 08:56
Temat postu: [Grandis 2.4 pb] Linka, sprzęgło? - duży problem
A miało być tak pięknie - opinie na temat Grandisa i w ogóle mitsubishi że praktycznie bezawaryjne auta...

Do rzeczy. W weekend wyjazd nad morze zrobione około 600km. Po powrocie do domu auto postawione na parking. Dzisiaj rano idę, wciskam sprzęgło i chciałem przekręcić kluczyk i słyszę dźwięk jakby pęknięcie linki czy coś...Pedał wpadł w podłogę i bardzo ale to bardzo wolno wraca do pozycji wyjściowej.

Po zapaleniu zapłonu brak możliwości wrzucenia biegów przy wciśniętym sprzęgle, natomiast jak silnik wyłączony i wciskam sprzęgło to biegi wchodzą...

Co się stało, ma ktoś pomysła...help...to główne auto rodzinne i bez niego jak bez ręki..

Hubeeert - 30-11-2015, 13:12

Sprzęgło jest na hydraulice.
Padła pompa sprzęgła lub wysprzęglik.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku

snejki81 - 30-11-2015, 13:52

właśnie tak czytam że wysprzęglik pada dosyć często...a żeby go wymienić lub wspomnianą pompę to trzeba zrzucać skrzynie?
Mateopno - 30-11-2015, 14:40

Wysprzęglik jest łatwo dostępny. Jest tuż za chłodnicą przykręcony bodaj na dwie "dwunastki" na skrzyni. Najlepiej z kanału albo z podnośnika.
robertdg - 30-11-2015, 16:14

Przed wysprzeglikiem jest jeszcze "tłumik" na linii zasilania wysprzeglika i on też potrafi sie uszkodzić - pęka tarcza i ucieka tamtedy płyn
snejki81 - 30-11-2015, 18:36

Ok. Dzięki za podpowiedzi czyli mamy do sprawdzenia 3 rzeczy na początek:
wysprzęglik, "tłumik" - do tych rzeczy rozumiem że skrzyni nie trzeba zwalać a pompą sprzęgła?

Bartek - 30-11-2015, 18:44

Nie trzeba, trzeba tylko szybko ogarnąć problem, bo skrzynia dostaje po tyłku strasznie...

A na przyszłość co 2 max 3 lata wymienić płyn i zapomnieć o problemach..... wszystkie biorą się z obecności wody w płynie

snejki81 - 30-11-2015, 19:27

Auto w tym stanie nie jeździ więc i skrzynia nie dostaje :) A to dobrze wiedzieć...ja go mam drugi miesiąc jakoś więc widać poprzedni właściciel zapomniał o wymianie :roll:
Grzegorz J - 30-11-2015, 21:53

Hubeeert napisał/a:
Sprzęgło jest na hydraulice.
Padła pompa sprzęgła lub wysprzęglik.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku


mówisz o zbironiczku z płynem hamulcowym? :roll:

Hubeeert - 01-12-2015, 13:34

Jeżeli jest tylko jeden zbiorniczek to tak.
snejki81 - 04-12-2015, 18:42

robertdg napisał/a:
Przed wysprzeglikiem jest jeszcze "tłumik" na linii zasilania wysprzeglika i on też potrafi sie uszkodzić - pęka tarcza i ucieka tamtedy płyn


Kolego trafiłeś w 100...dokładnie to nawaliło... :axe: powiedzcie mi jak to się fachowa nazywa, gdzie to można kupić? Czy jest to w ogóle część do kupienia i jak to wygląda

robertdg - 04-12-2015, 19:53

Nowy clutch line damper dostepny jedynie w ASO, albo sklepach wyspecjalizowanych w japońcach, ewentualnie można zrobić połaczenie, tak jak na obrazkach w połowie tej strony:
http://www.galant-fans.nl...6&t=4&start=360
konkretniej http://www.galant-fans.nl...?p=23106#p23106

snejki81 - 04-12-2015, 20:01

Wiedziałem że jak coś się zwali to najbardziej kosztowne i niedostępny shit :evil:
Powiedz mi czy to jest ta część co widać tutaj na fotce? Chodzi o tą mniejszą część bo ta większa to wiadomo że wsyprzęglik

Bartek - 04-12-2015, 20:52

Tak

Każdy, kto dorabia przewody hamulcowe zrobi Ci obejście tego dampera za parę groszy.. używka to loteria, a jak nie będzie OK bez niego (lekkie drżenie pedału może siępojawić), to na spokojnie zamówisz w ASO

snejki81 - 04-12-2015, 21:18

wlasnie dostałem zdjecie od mechanika i to moje wyglada tak:



to ze zdjecia wyzej to chyba juz jakiegos rodzaju obejscie jest...jutro zadzwonie do aso i japan parts - zobaczymy co za ceny zaproponuja :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group