Outlander I GEN Techniczne - O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD
heer75 - 04-12-2015, 09:30 Temat postu: O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD Jako, ze poszukiwaniach, w tym wczorajszym przekladaniu cewek i kabli z innego O1
problem wypadajacego zaplonu nie zostal rozwiazany, dzis rano przejchalem sie do firmy napawiajacej japoce. Gosc powiedzial, ze to wcale nie musza byc cewki etc ale niedomykajace sie szklanki (bo faktycznie cos poklepuje a silnik chodzi nierowno- czasem chodzi ok ale zazwyczaj telepie nim).
Niestety zmasakrowal mnie wiadomoscia o kosztach gdyz w tym O1 (2.0 100KW)
regulacja wiaze sie ponoc z demontazem glowicy i rozrzadu.. policzyl to za ok 900zl
+ to co okaze sie po zdjeciu.
Twierdzi, ze przyczyna takiego stanu (wypadanie) moze byc niedomykajacy sie minimalnie jeden zawor, przez co paliwo nie jest spalane, rozrzedza olej etc co moze poskutkowac totalna klapa w okresie pozniejszym.
Czy faktycznie trzeba demontowac pol silnika aby wyregulowac tu zawory??
Czy koles jest oszolomem?
Objawy jakie zaobserwowalem:
- zapalony check
- od jakiegos czasu sporadyczne problemy z rozruchem rano. Czasami pali od pol obrotu a czasami 3-4. Akumulator mam nowy.
- klepanie zaworow (przez ok 1-2 min po porannym odpaleniu). Niby norma- ale wczesniej tego nie bylo.
- sporadyczne problemy z ruszeniem rano (jedzie jak na recznym) jakby byl zalewany paliwem, szarpie. Trzeba podniesc obroty powyzej 2tys aby pojechac. Jak chwile pochodzi na wolnych- jest ok, jedzie.
- sporadyczne stuki z silnika- jakby zza bloku, tam gdzie wtryski, gluche.
- nierowna praca silnika, czasem lekko nierowna czasem az trzesie buda (sporadycznie)
- od jakiegos czasu zwiekszone spalanie, powiedzmy, ze na tankowaniu robie mniej 50-60km. Wczesniej tak nie bylo. Wykluczam jakosc paliwa (gazu).
- mam wrazenie, ze za kazdym odpaleniem jest inaczej, w sensie, ze raz jest ok a po ponownym juz nie ok.. i tak na zmiane:|
Podlaczenie do kompa: czy to Mut czy "kabel z allegro" - jeden i ten sam blad. Missfire cylinder 1.
Nowe sweice, nowe kable, cewki przekladane pare razy.
nytsug - 04-12-2015, 10:34
A czy Ty robiłeś ostatnio może rozrząd?
Częściowo opisywane przez Ciebie problemy mogą pochodzić od niego.
Napinacz hydrauliczny/pasek balansowy?
staszq2 - 04-12-2015, 10:38
heer75, jeśli masz LPG to bardzo podobne objawy są przy padającym wtrysku LPG - mam tu na myśli wypadanie zapłonu i drgawki silnika oraz zwiększone spalanie, pozostałe rzeczy jak stuki to nie ale może też coś być na rzeczy z wtryskiwaczem, byłeś u gaziarza ostatnio?
heer75 - 04-12-2015, 10:38
tak robilem- rok temu. Byl przestawiony ale poprawili. Potem jeszcze 2 razy byl sprawdzany (w innym miejscu) czy jest ustawiony "na punkty"- jest.
[ Dodano: 04-12-2015, 10:41 ]
staszq2 napisał/a: | heer75, jeśli masz LPG to bardzo podobne objawy są przy padającym wtrysku LPG - mam tu na myśli wypadanie zapłonu i drgawki silnika oraz zwiększone spalanie, pozostałe rzeczy jak stuki to nie ale może też coś być na rzeczy z wtryskiwaczem, byłeś u gaziarza ostatnio? |
z poltora miesiaca temu- robilem analize spalin. Diagnoza: idealna z minimalnie wyzszym wskazaniem lambdy.
Niestety stety mam u siebie Vialle Lpi wiec nie moge pojechac byle gazownika bo zwyczajnie sie na tym nie znaja. A ci co sa (we Wroclawiu) to mam wrazenie, ze to poczatki nauki..
staszq2 - 04-12-2015, 10:43
heer75 napisał/a: | tak robilem | sam rozrząd ale czy wymienili Ci nytsug napisał/a: | Napinacz hydrauliczny/pasek balansowy? |
bo napinacz nie jest wieczny ani też tani
heer75 - 04-12-2015, 10:47
Tak, sam kupowalem klamoty. Nie byla wymieniana tylko pompa wody. Reszta jest nowa i wymieniona.
Dodam, ze mechanik, do ktorego pojechalem dzis rano jakos niespecjalnie przygladal sie silnikowi. Zagladnal pod maske, 5sek i zamknal podajac "pewnik".
Pytam czy to powod na 80/90%? - "Nie wiem"- usluszales.
Zatem za "nie wiem" tysiaca zl niekoniecznie chce mi sie wydawac.
[ Dodano: 04-12-2015, 16:46 ]
aha, no i jak regulowac zawory skoro w O1 reguluja sie (ponoc) same?
Hydraulika.
qba1983 - 04-12-2015, 17:29
ja bym stawiał na przestawiony rozrząd... mimo wszytsko.
moze wtryskiwacz od gazu w drugiej kolejnosci, na koncu bym wziął pod uwagę zawór, ale...
czemu mialo by sie cos takiego stac... jezdzilej na zepsutym wtryskiwaczu LPG przez dluzszy czas? moze wypalilo zawory.
nieszczelny zawor moze tez byc np przy shiftzonku, czyli gdy mylisz biegi i np z dwójki wrzucasz jedynkę zamiast trójki. Miałeś taką historię?
mechanik chyba ni mysli o regulacji zaworów(bo sie ich nie reguluje) tylko o doszlifowaniu gniaz zaworowych lub wymianie zaworów jesli są krzywe.
p.s. nie bierze ci więcej oleju?
W@sio - 04-12-2015, 21:27
Z racji, że wypadanie zapłonu w Turbo mam opanowane podpowiem kilka rzeczy:
1. Za mułowatość z rana odpowiada najprawdopodobniej czujnik połozenia wałka rozrządu - typowe objawy (problemy z odpaleniem i mułwatość),
2. Jeśli masz sprawdzone cewki i przewody to pozostaje sprawdzić świece i zmniejszyć ich szczelinę - lpg ma dużo większy opór elektryczny, więc trudniej o "przebicie" - inaczej iskrę,
3. To co mechanior opowiada o "regulacji" możesz między bajki włożyć, bo luzy zaworowe są regulowane hydraulicznie, zaś same hydroregulatory są do wyjęcia po zdjęciu pokrywy zaworów i zdjęciu wałków.
4. U mnie zapłon wypadał mimo nowych cewek, przewodów i świec przez to, że auto było przelane gazem, więc to co pisze staszek ma rację bytu. Mogą padać wtryskiwacze i leją. Jeśli dzieje się to tylko na lpg to tu jest pies pogrzebany.
heer75 - 05-12-2015, 09:01
Nie, dzieje sie na LPG jak i benzynie- choc oczywiscie na gazie jest to mocniej odczuwalne jako, ze LPG to slabe ogniwo auta..
Swiece mam z przerwa fabrycza, nie ruszalem ich. W poprzednim komplecie zmienilem przerwe, najpierw na 0.6 potem na 0.8. Osobiscie nie zauwazylem poprawy a wrecz na 0.6 bylo gorzej.
Rozrzad byl odpuscil- gdyz byl sprawdzany 2 razy przez bartka z tego forum, jest idealnie ustawiony na punkty.. wiec skoro jest ustawiony to czy moze byc wciaz przestawiony?:)
Ok, umowie sie z kolega, ktory ma interfejs do Vialle i zobaczymy, moze faktycznie wyskoczy cos o wtryskach.
Juz powoli mnie to irytuje:)
Tylko to- bo do treszty auta doczepic sie nie moge.
Czujnik walka- nowy, orygi. 580zl.. warto pakowac sie w jakie zamienniki czy lepiej uzywany kupic?
GrzechuB - 05-12-2015, 09:39
Witam, najpierw spr głowica:
Sprawdź ciśnienie na cylindrach na zimnym i ciepłym silniku
Różnica 2 bar na którymś oznacza uszkodzenie głowicy lub zaworów.
Polataj min 100 km bez lpg i zobacz czy nie łapie błędu
Bardzo dokładnie sprawdź instalację elektryczną zwłaszcza 1 wtrysku jeśli jest podpięty przewód do centralki lpg odwiń i odłącz.
heer75 - 05-12-2015, 17:12
cisnienie sprawdzalem ubieglej jesieni- bylo rowne, nie pamietam bodaj po 12 lub 13? jakos tak w kazdym badz razie.
Przygladne sie tym wtryskom- tzn nie ja- bo nie znam sie, pojade z tym gdzies:)
Na benzynie jedzilem i tez łapal.
Jakbym mial opisac jak debil idiocie powiedzialbym:
wydaje mi sie, ze stan zle/dobrze zalezy od odpalenia silnika.
Sa dni gdy odpale i wsztsko jest ok a sa kiedy sie dlawi etc. Tak jakby cos sie w silniku obracalo i jakosc uzytkowania zalezalby od miejsca/zakonczenia obrotu.. tego czegos.
Nie wiem jak mam to inaczej opisac.
Tyczy to tez odpalen w ciagu dnia/uzytlowania. Np ruszenie ze stacji etc.
W@sio - 05-12-2015, 17:53
A z ciekawości zapytam, czy masz świece NGK? Pytam, bo u mnie po założeniu Bosch'a zapłon wypadał na benzynie i gazie i nie było jazdy
heer75 - 06-12-2015, 11:19
tak, mam NGK ale to juz przerabalismy i wyzszosc NGK nad dedykowanymi do tego auta DENSO uwazam za zabobon. Pamietam, ze jak do Carismy zakladalem swiece to wlasnie na DENSO chodzila lepiej.
Jeszcze jedno przyszlo mi glowy- jak stoisz przed silnikiem, po lewej stronie masz oslone rozrzadu, i z niej to wychodzi taka karbowana rurka z przewodami, ktorych koncowka jest przykrecona nieco ponizej, takze po lewej strony, co to jest? to pewnie jakis czujnik?
Pytam bo przypomnialem sobie, ze jak mi wymieniali rozrzad to koles powiedzial iz wymienil mi te przykrecana koncowke bo stara byla zasniedziala... moze tu jest problem?
Zrobie fotke pozniej, bedzie latwiej zobrazowac o czym pisze.
deejay - 06-12-2015, 14:02
Wtrącę swoje "pięć groszy" i powiem tak , że najlepszym rozwiązaniem będzie wykonanie diagnozy poprzez spr. szczelności silnika . Jedyna pozostająca usterka jaka została i która jest bardzo prawdopodobna to wżery na gniazdach zaworowych (skutek LPG) . Wynikiem czego dochodzi do wypadania zapłonów na cylindrach . Ten test jest bardzo wiarygodny i dużo lepszy od pomiaru ciś. sprężania . Poniżej opis działania urządzenia .
http://www.majster.az.pl/...way-p-2378.html
artdamart - 13-04-2016, 22:55
Odświeżę temat,
i jak się sprawa z wypadaniem zapłonu rozwiązała?
Bo temat ucichł a sprawa ciekawa
|
|
|