To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac

Anonymous - 27-02-2007, 16:36
Temat postu: [CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac
tak jak w temacie, moj colt zaczal dziwnie działac, wczesniej czasem tak było jak było wilgotno i jak sie rozgrzał to było bez problemów, teraz jest jakos tak cały czas pozatym pojawił sie ciemny nalot na swiecach , jakby było osmolone...
i mam pytanie co zawiodło?
uszczelka pod głowicą? a może cos innego?

dodam ze swiece w miare nowe przejechałem jakies 3-4 tys, kable działają chyba bez problemu nie ma przebić, aparat zapłonowy niedawno był wymieniany, na używany ale sprawny
dym jest jasny, w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy nie ma zadnych oczek tłustych, oleju ubywa w tempie ok 1litr/5000km, silnik ma przebieg 165tys (nie wiem czy orginalny)

dodam jeszcze ze przy dodawaniu gazu jak sie wcisnie to przez chwile zero reakcji tylko słychac dziwne "prychanie" pozniej obroty rosną i jest jakby ok ale mocy nadal brak...

prosze o pomoc!!

kamilek - 27-02-2007, 16:47

Czarny osad - za bogata mieszanka. Twój Colt jest na wtrysku czy na gaźniku?
Anonymous - 27-02-2007, 16:49

na wtrysku
wojmi1 - 27-02-2007, 17:21

Wymien sonde lambda
kamilek - 27-02-2007, 17:23

To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją
- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda

Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?

PS. W Twoim silniku jest TPS?

wojmi1 - 27-02-2007, 17:24

i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi
w/s lambdy sprawdz ja najpierw znajdz watek z sada lambda , kwestja zaplonu tez ma znaczenie bo jak jest zanatto opozniony to nie dopala mieszanki, zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni
i Mietek znow pofrunie :badgrin:

Anonymous - 27-02-2007, 17:34

kamilek napisał/a:

Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?


tak, najczesciej jak jest mokro i wilgotno, jak był mróz nie było problemu...

kamilek napisał/a:
W Twoim silniku jest TPS?


jest cos takiego jak IPS/TPS tak kwadracik jakby przy przepustnicy z kabelkami i tym sie kręci jak sie reguluje, nie wiem czy o to chodzi


kamilek napisał/a:
To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją

raczej nie bo jak przełączam na gaz to jest tak samo a instalacje mam taką zwykłą nie sekwencyjną...

kamilek napisał/a:

- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda


jak sprawdzic te rzeczy? i czy przy sondzie nie wywalałoby "CE" ?

[ Dodano: 27-02-2007, 17:38 ]
wojmi1 napisał/a:
i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi


obroty były ustawiane ok 1,5 miesiaca temu i nie było z tym problemów

wojmi1 napisał/a:

zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni


prosze jasniej, jak to zrobic? ja jestem bardzo początkujący z mechaniką...

wojmi1 - 27-02-2007, 17:47

W roznych autkach ten pin jest w innym miejscu w komorze silnika -- robi sie to po to by ECU sterujac zaplonem miala ten zalecany poziom poczatkowy +6 osobiscie u siebie go nie znalazlem wyprowadzilem pin z odpowiedniej nuzki ECU i przymasowilam /dokladnie oskubalem izolacje z kabelka i dolutowalem do niego drugi kabelek na czas regulacji - potem zaizolowalem tasma prosto skutecznie// mam inny silnik - :badgrin: wiec cie odsylam do instrukcji serwisowej w FAQ
Anonymous - 27-02-2007, 17:58

mówisz o tym złączu które sie podłącza do masy podczas regulacji obrotów?
jesli tak to wiem gdzie to jest,
zaraz przetestuje i napisze jak auto si ebedzie zachowywało po podłączeniu tego kabelka do masy

wojmi1 - 27-02-2007, 18:36

czekam :P
Anonymous - 27-02-2007, 18:53

podłaczyłem to złącze ale nic sie nie zmieniło... ale troche posiedziałem przy nim i juz wiem co sie stało ...
padł jeden kabel WN, i ni epodawał prądu na drugi cylinder i stąd takie zachowanie auta...
sądziłem ze kable są ok bo nie było zadnych przebic i nic sie z nimi złego nie działo...
bardziej stawiałem na kopułke...

no nic w kazdym razie temat do zamknięcia a ja jutro musze biec do sklepu po nowe kable...
czy na 3 cylindrach jesli bede jezdził np do tego sklepu to moze sie cos złego stac z silnikiem??

wojmi1 - 27-02-2007, 19:01

ale wszystkie swiece masz okopcone??? czy tylko z tego gara :p
Anonymous - 27-02-2007, 19:15

w tym cylindrze w którym kabel padł swieca zalana, w pierwszym okopcona w trzecim i czwartym w sumie tez troche okopcona ale tak w zasadzi eniewiele mocniej niz normalnie
teraz zdałem sobie sprawe ze rano chyba mietek chodzi na dwa cylindry bo chodził jeszcze gorzej niz teraz ...

wojmi1 - 27-02-2007, 19:24

Ale zaplon powinnes ustawic i sprawdz ta lambde
Jak autko jedzie na dwa czy trzy gary to glosniej wieksze wibracje szarpie nim i bardzo slabe
oczywiscie kopulke mozesz wymienic razem z kablami nie zaszkodzi tylko uwazaj na kolejnosc kabli w/n
i troche wiecej na such

Anonymous - 27-02-2007, 21:14

udało mi sie naprawic kabel :) pomysłowoś Macgivera spinacz biurowy i auto juz działa tak jak powinno, jutro jade do sklepu i kupie nowe kabelki i powinno byc juz całkiem spoko

dziekuje za pomoc, kazdy złapał po punkciku



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group