[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac
Anonymous - 27-02-2007, 16:36 Temat postu: [CA4A 1.6] ciemny osad na swiecach, brak mocy, nierowna prac tak jak w temacie, moj colt zaczal dziwnie działac, wczesniej czasem tak było jak było wilgotno i jak sie rozgrzał to było bez problemów, teraz jest jakos tak cały czas pozatym pojawił sie ciemny nalot na swiecach , jakby było osmolone...
i mam pytanie co zawiodło?
uszczelka pod głowicą? a może cos innego?
dodam ze swiece w miare nowe przejechałem jakies 3-4 tys, kable działają chyba bez problemu nie ma przebić, aparat zapłonowy niedawno był wymieniany, na używany ale sprawny
dym jest jasny, w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy nie ma zadnych oczek tłustych, oleju ubywa w tempie ok 1litr/5000km, silnik ma przebieg 165tys (nie wiem czy orginalny)
dodam jeszcze ze przy dodawaniu gazu jak sie wcisnie to przez chwile zero reakcji tylko słychac dziwne "prychanie" pozniej obroty rosną i jest jakby ok ale mocy nadal brak...
prosze o pomoc!!
kamilek - 27-02-2007, 16:47
Czarny osad - za bogata mieszanka. Twój Colt jest na wtrysku czy na gaźniku?
Anonymous - 27-02-2007, 16:49
na wtrysku
wojmi1 - 27-02-2007, 17:21
Wymien sonde lambda
kamilek - 27-02-2007, 17:23
To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją
- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda
Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?
PS. W Twoim silniku jest TPS?
wojmi1 - 27-02-2007, 17:24
i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi
w/s lambdy sprawdz ja najpierw znajdz watek z sada lambda , kwestja zaplonu tez ma znaczenie bo jak jest zanatto opozniony to nie dopala mieszanki, zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni
i Mietek znow pofrunie
Anonymous - 27-02-2007, 17:34
kamilek napisał/a: |
Czy te objawy występują w jakichś konkretnych warunkach (zimny/ciepły silnik itd)?
|
tak, najczesciej jak jest mokro i wilgotno, jak był mróz nie było problemu...
kamilek napisał/a: | W Twoim silniku jest TPS? |
jest cos takiego jak IPS/TPS tak kwadracik jakby przy przepustnicy z kabelkami i tym sie kręci jak sie reguluje, nie wiem czy o to chodzi
kamilek napisał/a: | To mamy do wyboru:
- albo wtryski Ci delikatnie leją |
raczej nie bo jak przełączam na gaz to jest tak samo a instalacje mam taką zwykłą nie sekwencyjną...
kamilek napisał/a: |
- albo regulator ciśnienia paliwa trzyma zbyt wysokie ciśnienie
- albo padnięta sonda lambda |
jak sprawdzic te rzeczy? i czy przy sondzie nie wywalałoby "CE" ?
[ Dodano: 27-02-2007, 17:38 ]
wojmi1 napisał/a: | i ustaw mjetkowi zaplon zrob mu wg. Krzyzaka regulacje i czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi |
obroty były ustawiane ok 1,5 miesiaca temu i nie było z tym problemów
wojmi1 napisał/a: |
zaplon ustaw przy zmasowionym pinie ECU +6 stopni
|
prosze jasniej, jak to zrobic? ja jestem bardzo początkujący z mechaniką...
wojmi1 - 27-02-2007, 17:47
W roznych autkach ten pin jest w innym miejscu w komorze silnika -- robi sie to po to by ECU sterujac zaplonem miala ten zalecany poziom poczatkowy +6 osobiscie u siebie go nie znalazlem wyprowadzilem pin z odpowiedniej nuzki ECU i przymasowilam /dokladnie oskubalem izolacje z kabelka i dolutowalem do niego drugi kabelek na czas regulacji - potem zaizolowalem tasma prosto skutecznie// mam inny silnik - wiec cie odsylam do instrukcji serwisowej w FAQ
Anonymous - 27-02-2007, 17:58
mówisz o tym złączu które sie podłącza do masy podczas regulacji obrotów?
jesli tak to wiem gdzie to jest,
zaraz przetestuje i napisze jak auto si ebedzie zachowywało po podłączeniu tego kabelka do masy
wojmi1 - 27-02-2007, 18:36
czekam
Anonymous - 27-02-2007, 18:53
podłaczyłem to złącze ale nic sie nie zmieniło... ale troche posiedziałem przy nim i juz wiem co sie stało ...
padł jeden kabel WN, i ni epodawał prądu na drugi cylinder i stąd takie zachowanie auta...
sądziłem ze kable są ok bo nie było zadnych przebic i nic sie z nimi złego nie działo...
bardziej stawiałem na kopułke...
no nic w kazdym razie temat do zamknięcia a ja jutro musze biec do sklepu po nowe kable...
czy na 3 cylindrach jesli bede jezdził np do tego sklepu to moze sie cos złego stac z silnikiem??
wojmi1 - 27-02-2007, 19:01
ale wszystkie swiece masz okopcone??? czy tylko z tego gara
Anonymous - 27-02-2007, 19:15
w tym cylindrze w którym kabel padł swieca zalana, w pierwszym okopcona w trzecim i czwartym w sumie tez troche okopcona ale tak w zasadzi eniewiele mocniej niz normalnie
teraz zdałem sobie sprawe ze rano chyba mietek chodzi na dwa cylindry bo chodził jeszcze gorzej niz teraz ...
wojmi1 - 27-02-2007, 19:24
Ale zaplon powinnes ustawic i sprawdz ta lambde
Jak autko jedzie na dwa czy trzy gary to glosniej wieksze wibracje szarpie nim i bardzo slabe
oczywiscie kopulke mozesz wymienic razem z kablami nie zaszkodzi tylko uwazaj na kolejnosc kabli w/n
i troche wiecej na such
Anonymous - 27-02-2007, 21:14
udało mi sie naprawic kabel pomysłowoś Macgivera spinacz biurowy i auto juz działa tak jak powinno, jutro jade do sklepu i kupie nowe kabelki i powinno byc juz całkiem spoko
dziekuje za pomoc, kazdy złapał po punkciku
|
|
|