Space Star Techniczne - Przegląd instalacji LPG
MarPod - 04-01-2016, 13:25 Temat postu: Przegląd instalacji LPG Witam
Mam w moim MSS instalację gazową już 2 lata i zbliża się przegląd auta czy trzeba osobno robić przegląd techniczny i gazowy ? Ile kosztuje przeglad instalacji LPG ?
Dzięki. Do Siego Roku
Bizi78 - 04-01-2016, 14:03
Za przegląd auta wraz z LPG w SKP płacisz około 162zł.
Co do konkretnego przeglądu instalacji (wymiana filtrów, podpięcie kompa itp.) to musisz podjechać do gaziarza, oczywiście jeśli jest jeszcze na gwarancji .
plecho1 - 04-01-2016, 17:44
Nawet jeśli nie jest już na gwarancji to przegląd takiej instalacji powinno się robić co około 10 - 15 tys km dla własnego bezpieczeństwa oraz dla bezpieczeństwa innych oraz dla dobra silnika. Przegląd instalacji u gazownika to koszt około 100zł, na przeglądzie powinny być wymienione filtry, sprawdzona powinna być szczelność oraz poprawność działania i w razie potrzeby powinna zostać przeprowadzona regulacja instalacji lub inne wymagane czynności serwisowe jeśli jest taka potrzeba.
cakp - 05-04-2016, 16:06
Co ile wymieniacie filtr fazy ciekłej i lotnej?
Czy robicie to sami? Czy u gaziarza? Jaki ponosicie koszt
plecho1 - 05-04-2016, 17:23
Wymieniam sam co 10 tys km wraz z olejem i innymi filtrami. Wkład filtra fazy ciekłej kosztuje coś koło 3zł a lotnej też sam wkład 8zł. Filtr fazy lotnej to Czaja Blaster. Dobre ceny ma sklep Jacuś.
cakp - 06-04-2016, 09:11
Ceny rzeczywiście mają niskie.
Filtr fazy lotnej F782 Stag za 9.50zł (z tym nie miałem problemu gdyz jest na wierzchu i widoczne są oznaczenia). Gorzej miałem z filtrem fazy ciekłej. Napisałem do nich wczoraj wysyłając zdjęcia reduktora i spisałem oznaczenia. W ten sam dzień rozszyfrowali mi reduktor i wysłali link do filtrów( szybko). Ten akurat to F39 Filtr fazy ciekłej Tomasetto AT07 AT09 oringi ALASKA =6zł
Plecho1 podaj mi proszę krótką instrukcję wymiany?
Chce zakręcić zawór w butli, następnie odpalić auto na gazie niech wypali resztki. Wymienić fazy lotnej a potem fazy ciekłej. Czy duże jest ciśnienie w przewodach przy zdejmowaniu filtra fazy lotnej? Mam juz okulary plastikowe;). Czy duże jest ciśnienie w reduktorze?, czy nie wystrzeli tego dekielka z 3 imbusami do góry w powietrze? Oczywiście wszystko będę robił powoli z wyczuciem. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Jakie sa objawy zużycia tych filtrów? Szarpie?
Czy rzeczywiście z praktyki miałeś zanieczyszczone po 10tys km?
plecho1 - 06-04-2016, 21:31
Ciśnienie fazy lotnej to około 1 bar więc niewiele. Ciśnienie fazy ciekłej jest wyższe więc najpierw popuść śruby trzymające dekiel filtra aby gaz uciekł i dopiero wtedy całkiem go zdemontuj.
Jak jest dobry filtr fazy lotnej to na wlocie powinno być widać zanieczyszczenia a wylot powinien być czysty.
cakp - 10-04-2016, 20:58
Nowy filtr Fazy lotnej mam z czarnej gąbki ciężko zauwazyć zanieczyszczenia. Czy odpinałeś napięcie ,kabelki, (wsuwki) od reduktora przed poluzowaniem śrub do filtra fazy ciekłej? Chodzi o niebieską kostkę
plecho1 - 10-04-2016, 21:58
Jeśli auto jest zgłaszane to napięcia nie powinno być. Jeśli zakręcisz zaworek na wielozaworze to nie trzeba nic odłączać. Tylko najpierw popuść śruby trzymające pokrywę filtra żeby delikatnie wypuścić gaz i najlepiej to robić na dworze.
|
|
|