To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Pompowtryski

jogi_23 - 05-01-2016, 17:25
Temat postu: Pompowtryski
Witam. Mam takie pytanie czy ktoś z was wymieniał pompowtryski? U mnie chyba niedomagają i mechanik chce wyciągać i wysyłać do sprawdzenia. I co dalej? Kupić nowe czy używane a może regenerować? Nowe to cena kosmos, używane nie wiadomo w jakim stanie a regenerowane ok 650zł za sztukę i to chyba najlepsza opcja chociaż też nie wiadomo jak będą działały. A jest możliwość sprawdzenia wtrysków bez ich wyciągania i zdiagnozowania który niedomaga? Czy to normalne że przy przebiegu 230tys padają pompki? A może ktoś ma namiar na jakiegoś dobrego fachowca od regeneracji? Ja znalazłem na Allegro jakiś servis Bosha gdzieś w Beskidach może oni?
andrzejk1987 - 06-01-2016, 17:56

A patrzałeś na forach VW np passata tam na pewno ktoś coś takiego przerabiał . A i sprawdź styki na wtyczkach bo czę sto pomagało doginanie pinów
jogi_23 - 06-01-2016, 19:43

Styki to na pewno nie są bo jak odpinam przepływkę to dobrze chodzi, przepływka podmieniana na inna i też to nie to. A brakuje mu mocy rano tak do 2.5tys a jak się rozgrzeje troszkę to chodzi normalnie. W niektórych autach można sprawdzić WAG-iem a ponoć tutaj jest problem. Jak auto dostaję większą dawkę paliwa to normalnie chodzi a jak mniejsze obroty to brak mocy. Najbardziej mi chodzi o to żeby ktoś się wypowiedział na ten temat kto ma takie auto bo na pewno niejeden przechodził różne historie z wtryskami bo nowe auto to nie jest.
andrzejk1987 - 06-01-2016, 19:58

Sorki mało precyzyjnie napisałem chodziło mi o wtyczki i piny na pompowtryskach a z drugiej strony wydaje mi sie ze sam samochód nijak ma się do awarii problem leży po stronie jednostki i tam trzeba szukać przyczyny dobry komp załatwi sprawę
Grzegorz J - 07-01-2016, 18:37

Tak jak Andrzej pisze: dobry komp załatwi sprawę.

W moim poprzednim audi jak miałem problem z wiązką od pompowtrysków to wystarczyło zdjąć pokrywę i dogiąć blaszki we wtyczce. Z tą różnicą że auto chodziło jak traktor no i vag pokazał konkretny błąd dla konkretnego pompowtryskiwacza.

Moja rada: poczytaj na forum audi / vw w jaki sposób robi się komplet tzw. logów dynamicznych i statycznych. Nie jest to skomplikowane a da odpowiedź na wszystkie bolączki. Przerabiałem to.

jogi_23 - 16-03-2016, 08:23

Witam. W VW jest możliwość sprawdzenia wtrysków przez logi a w grandku vag nie łączy się bo to jest silnik vw ale sterownik mitsubishi i trzeba wyciągać żeby sprawdzić. Wtryski wyjęte, wysłane, sprawdzone i zregenerowane. regeneracja w Jaworznie Turbo Tec koszt za 4 szt 3100zł i gwarancja 2lata. Pompki nie miały dołu do 2.5tys dlatego czasami musiałem dobrze dać w gaz przy szybszym ruszaniu na skrzyżowaniu.
Ursusiak - 08-08-2017, 08:31

Odświeżę temat pompowtrysków

Na forum passata naczytałem się o czyszczeniu pompowtryskópw. Koledzy spod znaku VAG polecają dodatki do diesla np STP czy jakoś tak i mam pytanie czy może ktoś używał takiego ustrojstwa jako dodatku do paliwa i czy to nie zniszczy pompowtrysków w Grandku.

Pozdrawiam

nekoashi - 08-08-2017, 17:33

A co może w nich zniszczyć? To pompki VW firmy bosch. Jedynie mogą się zatkać jeśli nagaru jest dużo.
Ja profilaktycznie raz do roku oddaje swoje do bosch car service stalowa wola na czyszczenie i sprawdzenie
Generalnie cena czyszczenia to 200-300zł za szt. zależnie od warsztatu. W razie potrzeby wymieniają mi też uszczelniacze, jeśli coś więcej poza czyszczeniem wymagają to dzwonią do Ciebie, mówią co i jak i podają cene.
Pompki wracają dobrze zapakowane wraz z dokumentami ze stołu biorczego i opinią technika. rok gwarancji dają. Co do wszelkich wynalazków byłbym ostrożny. jeśli nic się nie dzieje nie wlewałbym nic bo wtedy ewentualny nagar może się oderwać. Jeśli już Ci szarpie to za późno na taki specyfik ;)

Ursusiak - 09-08-2017, 07:50

Szarpać nie szarpie ale jak dam mu mocno w palnik to potrafi zadymić na czarno - przy normalnej jeździe nie dymi ale np przy ostrym wyprzedzaniu chmurka pójdzie.
nekoashi - 09-08-2017, 19:12

U mnie też, nie przejmuj się tym. to je dizel, musi kopcić. to normalne
Ursusiak - 10-08-2017, 07:29

:lol:
jogi_23 - 11-08-2017, 21:40

u mnie po regeneracji pompek jest jakiś słabszy. Czy to może mieć wpływ że zostały włożone na swoje miejsce bez ich regulacji? Co daje nam regulacja? U mnie chodzi równiutko i nawet przy ostrym bucie nie puszcza chmury tylko jest słaby. Byłem na hamowni i wyszło 122km ze 136km no i moment zamiast 310 to 230. Turbo dobrze pompuje, przepływka dobra, vaccum nowe. Jaka może być tego przyczyna?
areksz121 - 12-08-2017, 21:58

Pompowtryski po każdym demontażu/montażu powinny być ustawiane. Ważne jest też ich ustawienie względem głowicy - konstrukcja i kanały paliwowe doprowadzające paliwo do pompek. Tabelki montażowe krążą po internetach. Regulacja banalna; kręcisz wałem tak, żeby dźwigienka przyciskała dany wtrysk w najniższym położeniu (na biedę bez zegarka da radę), popuszczamy kontrę i imbusem bodajże 8mm wkręcamy trzpień w prawo, aż poczujemy opór (nie ciągnąć na siłę). Od takiej pozycji odkręcamy 180* i kontrujemy.
nekoashi - 13-08-2017, 17:41

Ale do tego trzeba je jeszcze zaadoptować na komputerze
jogi_23 - 14-08-2017, 20:46

wielu mechaników tego nie robi. u mnie też nie zrobili a jak zapytałem o regulację to powiedzieli że się nie robi. u mnie równo chodzi tylko ta moc słaba. Jakie są skutki braku regulacji tych dźwigienek bo względem głowicy u mnie się nie ustawia bo są na 2 śruby. A może rozrząd jest źle ustawiony stąd słaba moc?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group