To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg

bloku - 13-01-2016, 18:28
Temat postu: [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg
Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat blokady dla przegubu zewnętrznego.

Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy :P

Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)?

robertdg - 13-01-2016, 18:58

bloku napisał/a:
Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy :P
To poprostu nowe zabezpieczenie segera, jak zbijesz ze starego to stare wymienisz na nowe

bloku napisał/a:
Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)?
Trzeba demontować całość
bloku - 13-01-2016, 22:10

Tyle, ze to nie taki seger jakie znam :P Chyba, ze to określenie również się tego tyczy. Ale faktycznie zobaczymy co wypadnie jak zbiję stary.

Podziękował za wskazówki.

Janq - 14-01-2016, 00:06

Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. U kolegi jak wymieniałem półoś, bo ukręcił, to zbijanie dużym młotkiem nie dało rady. Dopiero jak rozebrałem przegub i stosując pewne chwyty na fujarkę, byłem w stanie wyciągnąć resztę wałka półosi (resztę, bo musiałem wcześniej odpowiednio przyciąć resztkę wałka, żeby rozebrać przegub).
Hugo - 14-01-2016, 07:40

bloku napisał/a:
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam
Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty.
robertdg - 14-01-2016, 08:55

Janq napisał/a:
Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz.
Z reguły przy prawdziwych japońcach gdzie pierścień jest grubości zapałki, a może i nawet lepiej, pewnie dlatego katalogi z reguły podają do wymiany całe pólosie z przegubami :badgrin:

Hugo napisał/a:
bloku napisał/a:
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam
Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty.
Właśnie tym jest pierścień segera, pierścieniem osadczym spręzynującym :P
Bizi78 - 14-01-2016, 09:38

bloku, jak będziesz wymieniał to cyknij parę fotek, może się przyda innym 8) .
Janq - 14-01-2016, 12:19

Bizi78, a co tu do opisywania - klucze 18, 12 + nasad 32 (najlepiej udar).

Ściągamy koło, udarem odkręcamy nakrętkę półosi (32), ściągamy zacisk (12) i podwieszamy sobie na sprężynie. Odkręcamy śruby mocujące zwrotnicę do kolumny resorującej (18). Następnie męczymy się chwilę z wyszarpaniem przegubu ze zwrotnicy. Rozpinamy opaskę od osłony przegubu, zbijamy przegub. Nowy, nasmarowany smarem molibdenowym nabijamy na wałek.zapinamy obejmę na osłonie i wszystko składamy do kupy.

Do odkręcania nakrętki półosi najlepiej jest mieć klucz udarowy.

Bizi78 - 14-01-2016, 13:58

Jeszcze chyba o wahaczu zapomniałeś :P .
Wiesz jak ktoś ma pokazane na fotkach i szczegółowo opisane to sam szybciej się za to zabierze :wink: .
Choć klucz udarowy lub dynanometryczny o zakresie do 216-255Nm to raczej nikt w domu nie trzyma :? .

Janq - 14-01-2016, 14:14

Eeeeee tam, ostatnio wyciągałem półosie w kosiarce i nie odpinałem wahaczy, tylko odpiąłem kolumnę resorującą od zwrotnicy i wystarczyło :]

Klucz udarowy - elektryczny trzymam w domu :d

Hugo - 14-01-2016, 15:12

Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki :wink:
BENNY777 - 20-04-2016, 14:10

Hugo napisał/a:
Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki :wink:


Aż taka problematyczna jest ta oś? Chciałem sam wymieniać przegub zewnętrzny ale teraz się zastanawiam czy jest sens.

Hugo - 20-04-2016, 19:16

BENNY777, przegub wewnętrzny jest w środku skrzyni i całość uszczelnia duża guma. Niestety lubią się rozsypać łożyska igiełkowe, więc walenie w przegub zewnętrzny na aucie jest mocno ryzykowne. Spuścić olej ze skrzyni, odkręcić 3 śrubki od gumy przy skrzyni i mamy półoś w rękach. To max. 10 minut roboty.
tom.f - 21-04-2016, 10:13

Polecam taki zestaw.Naprawde sie sprawdza,wymiana to sama pryjemnosc :)
http://allegro.pl/sciagac...5788851752.html

Hugo - 21-04-2016, 15:07

tom.f napisał/a:
Polecam taki zestaw.Naprawde sie sprawdza,wymiana to sama pryjemnosc
http://allegro.pl/sciagac...5788851752.html
Genialne!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group