Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg
bloku - 13-01-2016, 18:28 Temat postu: [MSS 1.3] Wymiana przegubu zewnętrznego + osłona wewnętrzneg Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat blokady dla przegubu zewnętrznego.
Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy
Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)?
robertdg - 13-01-2016, 18:58
bloku napisał/a: | Przymierzam się do wymiany lekko stukającego przegubu na nowy i wiem, że zbijany jest normalnie ale czy jest jakaś dodatkowa blokada w postaci oringu - dostałem wraz z przegubem (Lobro) coś w rodzaju oringu - coś w rodzaju niezamkniętego kółka do kluczy | To poprostu nowe zabezpieczenie segera, jak zbijesz ze starego to stare wymienisz na nowe
bloku napisał/a: | Drugi temat to wymiana manszety przegubu wewnętrznego. Czy potrzebny jest demontaż półosi (strona kierowcy czyli krótsza)? | Trzeba demontować całość
bloku - 13-01-2016, 22:10
Tyle, ze to nie taki seger jakie znam Chyba, ze to określenie również się tego tyczy. Ale faktycznie zobaczymy co wypadnie jak zbiję stary.
Podziękował za wskazówki.
Janq - 14-01-2016, 00:06
Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. U kolegi jak wymieniałem półoś, bo ukręcił, to zbijanie dużym młotkiem nie dało rady. Dopiero jak rozebrałem przegub i stosując pewne chwyty na fujarkę, byłem w stanie wyciągnąć resztę wałka półosi (resztę, bo musiałem wcześniej odpowiednio przyciąć resztkę wałka, żeby rozebrać przegub).
Hugo - 14-01-2016, 07:40
bloku napisał/a: | Tyle, ze to nie taki seger jakie znam | Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty.
robertdg - 14-01-2016, 08:55
Janq napisał/a: | Tylko licz się z tym, że przeguby zewnętrzne nie zawsze chcą zejść. Czasami jak się pierścień zblokuje to nie ma bata - nie zdejmiesz. | Z reguły przy prawdziwych japońcach gdzie pierścień jest grubości zapałki, a może i nawet lepiej, pewnie dlatego katalogi z reguły podają do wymiany całe pólosie z przegubami
Hugo napisał/a: | bloku napisał/a: | Tyle, ze to nie taki seger jakie znam | Bo to nie jest pierścień Segera tylko pierścień sprężysty. | Właśnie tym jest pierścień segera, pierścieniem osadczym spręzynującym
Bizi78 - 14-01-2016, 09:38
bloku, jak będziesz wymieniał to cyknij parę fotek, może się przyda innym .
Janq - 14-01-2016, 12:19
Bizi78, a co tu do opisywania - klucze 18, 12 + nasad 32 (najlepiej udar).
Ściągamy koło, udarem odkręcamy nakrętkę półosi (32), ściągamy zacisk (12) i podwieszamy sobie na sprężynie. Odkręcamy śruby mocujące zwrotnicę do kolumny resorującej (18). Następnie męczymy się chwilę z wyszarpaniem przegubu ze zwrotnicy. Rozpinamy opaskę od osłony przegubu, zbijamy przegub. Nowy, nasmarowany smarem molibdenowym nabijamy na wałek.zapinamy obejmę na osłonie i wszystko składamy do kupy.
Do odkręcania nakrętki półosi najlepiej jest mieć klucz udarowy.
Bizi78 - 14-01-2016, 13:58
Jeszcze chyba o wahaczu zapomniałeś .
Wiesz jak ktoś ma pokazane na fotkach i szczegółowo opisane to sam szybciej się za to zabierze .
Choć klucz udarowy lub dynanometryczny o zakresie do 216-255Nm to raczej nikt w domu nie trzyma .
Janq - 14-01-2016, 14:14
Eeeeee tam, ostatnio wyciągałem półosie w kosiarce i nie odpinałem wahaczy, tylko odpiąłem kolumnę resorującą od zwrotnicy i wystarczyło :]
Klucz udarowy - elektryczny trzymam w domu :d
Hugo - 14-01-2016, 15:12
Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki
BENNY777 - 20-04-2016, 14:10
Hugo napisał/a: | Jak zbijesz lewy przegub zewnętrzny z tej francuskiej półosi na aucie bez uszkodzenia osłony gumowej i/lub przegubu wewnętrznego to masz u mnie skrzynkę wódki |
Aż taka problematyczna jest ta oś? Chciałem sam wymieniać przegub zewnętrzny ale teraz się zastanawiam czy jest sens.
Hugo - 20-04-2016, 19:16
BENNY777, przegub wewnętrzny jest w środku skrzyni i całość uszczelnia duża guma. Niestety lubią się rozsypać łożyska igiełkowe, więc walenie w przegub zewnętrzny na aucie jest mocno ryzykowne. Spuścić olej ze skrzyni, odkręcić 3 śrubki od gumy przy skrzyni i mamy półoś w rękach. To max. 10 minut roboty.
tom.f - 21-04-2016, 10:13
Polecam taki zestaw.Naprawde sie sprawdza,wymiana to sama pryjemnosc
http://allegro.pl/sciagac...5788851752.html
Hugo - 21-04-2016, 15:07
Genialne!
|
|
|