Problemy techniczne - sila dokrecania panewek
Pemuszko - 14-01-2016, 13:08 Temat postu: sila dokrecania panewek Witam kto wie z jaka sila dokrecic panewki glowne i korbowe w 4g63t 6bolt?
kaczka81s - 14-01-2016, 13:13
W dziale download masz manuale do silników, ściągnij i poszukaj.
Pemuszko - 14-01-2016, 13:14
sciagalem juz ale nie moge znalezc, juz z godzine przegladam manuala i nie moge tego znalezc.
plecho1 - 14-01-2016, 13:44
Panewki główne w dwóch etapach:
1. 30 - 35Nm,
2. 65 - 70Nm;
Panewki korbowodowe także z dwóch etapach:
1. 25 - 27Nm,
2. 50 - 53Nm.
Pemuszko - 14-01-2016, 13:46
dzieki wielkie za pomoc, w manualu patrzylem to pisze tam ze 68nm, ale musialemcos zle spojrzec
plecho1 - 14-01-2016, 16:08
W sumie podobnie tylko lepiej dokręcić w dwóch etapach niż od razu z maksymalną siłą.
Pemuszko - 14-01-2016, 18:05
a jest roznica w jakiej kolejnosci bede dokrecal?korby i mocowania walu? bo znajomy mi cos mowil ze trzeba w jakiejs kolejnosci to dokrecac
plecho1 - 14-01-2016, 18:55
Przy dokręcaniu głowicy kolejność dokręcania ma znaczenie a tutaj to raczej nie bo taka stopka korbowodu jest dociskana tylko dwoma śrubami więc raczej bez różnicy od której się zacznie.
Pemuszko - 15-01-2016, 08:23
ok korb nie trzzeba dokrecac w zadnej kolejnosci a wal?
plecho1 - 15-01-2016, 08:30
Ja nic takiego nie słyszałem ale też mechanikiem nie jestem.
Pemuszko - 15-01-2016, 08:45
no wlasnie ja tez nic takiego nie slyszalem ale znajomy cos mowil ze jakas kolejnosc musi byc dlatego wole dopytac widocznie sie mylil
kaczka81s - 15-01-2016, 16:40
Ja też takich rzeczy nie słyszałem, a mechanikiem jestem. Ale na chłopski rozum zrobił bym tak: najpierw dokręcił ręcznie wszystkie śruby po kolei nie ma znaczenia z której strony zaczął. A następnie zaczął od środkowej panewki, etapami jak wyżej koledzy pisali, potem np: pierwsza z lewej, potem pierwsza z prawej i znów druga z lewej i druga z prawej, no i drugi etap w takiej samej kolejności. Choć wydaje mi się że w przypadku wału nie ma to znaczenia, ponieważ między czopem wału, a panewką pozostaje luka na film olejowy, więc teoretycznie nie ma możliwości skrzywienia wału, a w przypadku głowicy tak ponieważ uszczelka jest elastyczna, no i powierzchnia głowicy jest inna i tu chodzi o to by głowicy nie skrzywić podczas dokręcania.
Pemuszko - 15-01-2016, 16:58
ok dzieki a pomoc
|
|
|