To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [2.5 TD] zerwany pasek balansowy

michoł - 15-01-2016, 15:50
Temat postu: [2.5 TD] zerwany pasek balansowy
Miałem wyciek oleju od dość dawna, podejrzewałem uszczelniacz na wale ale czasu nie było żeby się tym zająć.
Dziś rozebrałem to cholerstwo i moim oczom ukazał się taki oto widok:

Dodam że rozrząd robiłem jakieś 60 tys temu, oba paski Contitech i napinacze INA.
Na pewno puścił uszczelniacz na górnym balansie i stamtąd był duży wyciek.
Czy pasek mógł szczelić od tego że, kąpał się w oleju ? Dobrze że rozrządu nie zerwało.
Oba wałki kręcą się bez oporów, i nie mają jakiś wyczuwalnych luzów. Napinacz też ok.
Jak zdemontować koła balansów ? I z jaką siła mają być dokręcone ? nie mogę tego nigdzie znaleźć.
Czy koło na wałek pasuje tylko w jednej pozycji ? robił to ktoś?
Pilne

banderas40 - 16-01-2016, 21:23

Jak ja kocham te Sądeckie słowa :-) . Michoł strzelić :-) a swoją drogą szczęście że nie zwalił paska rozrządu bo by były kłopoty i to niezłe.
michoł - 16-01-2016, 23:37

oj tam, to nie na temat jest :) u nas w ns paski szczelają :)
A wracając do tematu to znowu sam sobie odpowiadam, ale napiszę gdyby ktoś też się zastanawiał jak to ugryźć.
Tak, koła pasują tylko w jednej pozycji na wałki, także nie ma problemu że coś się poprzestawia. Potem trzeba tylko na znaki poustawiać.
Na koło przy pompie (górny balans) założyłem stary pasek i ścisnąłem francuzem, jakoś poszło. Z dolnym jest łatwiej bo w obudowie jest szczerbinka przez którą można zablokować koło płaskownikiem. Uwaga przy wymianie uszczelniaczy, lepiej zaopatrzyć się w nowe tulejki na wałki balansowe (jeśli gdzieś są w sprzedaży) bo moje były ostro zjechane. Nowych nie miałem ale założyłem je tyłem do przodu. Przez to uszczelniacz pracuje w innym miejscu powinno być dobrze. Gdybym miał na pewno dał bym nowe, ale trzeba było to dziś poskładać.
Nowe: Paski,napinacze, tuleja na pompie oleju, uszczelniacze na wał korbowy, rozrządu, na balansach, śruba na wał. Ciekawe ile wytrzyma. Nigdy nie widziałem paska rozrządu który pracował w oleju, ale ten który pękł dało się rozerwać w rękach. Miał jakieś 60 tys. jak pisałem Contitecha, kupiony w IC , ale może olej tak go załatwił.

milo - 17-01-2016, 10:35

michoł nie którzy ida na łatwizne i przy wymianie rozrządu nie wymieniają paska balansowego a potem zaczynaja sie kłopoty przerabiałem takia sam temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group