L300 - l300 kilka pytań
kudlaty74 - 31-01-2016, 13:35 Temat postu: l300 kilka pytań Witam,
od kilku tygodni jestem szczęśliwym (mam nadzieję ) posiadaczem l300 4x4 2.5 automat z 1996 roku i jak to bywa po kupnie nastał czas na pompowanie pieniążków w nową skarbonkę .
Autko jest w dobrym stanie ,przebieg 155 000 km,nowe oponki,akumulator, rozrząd wymieniony 5 tys temu, a co mnie najbardziej cieszy to zero rdzy pod spodem.
Mam kilka pytań do posiadaczy,byłych posiadaczy lub nie-posiadaczy bo przeczytałem chyba wszystkie wątki na forum i nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi.
1. Czy można wyrzucić oryginalny wentylator i zamontować elektryczny dokładając czujnik do powrotnego przewodu który "idzie" z silnika do chłodnicy np taki:
http://www.rallyshop.pl/i...nik-wentylatora
zastanawiam się nad tym ponieważ mam popękany wentylator a poza tym ułatwiłoby to wszelkie prace w tej części komory silnika.
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
3.czy można zmienić automatyczną skrzynie biegów z reduktorem z es na ss i czy będzie pasowała od Pajero 2.5l
Chodzi mi o długości wałów napędowych,mocowania skrzyni itp.
Na razie wystarczy bo nie chce na początku zniechęcić potencjalnych odpowiadaczy.
tu gdzie mieszkam mogę tanio kupić Pajero lub Shoguna jako dawcę więc takie info odnośnie skrzyni czy mostów będzie dla mnie bardzo przydatne.
z góry dzięki za odpowiedzi
mitsumotors4x4 - 31-01-2016, 19:43
Drazki wypadaly by za Twoim fotelem.
http://img2.sprzedajemy.p...ow-58331997.jpg
kudlaty74 - 01-02-2016, 12:27
W sumie racja, fakt że tylko jeden od napędów (skrzynia automat) ale zawsze.
Miałem kiedyś Pajero w automacie ss więc tak mi jakieś takie pomysły chodzą po głowie.
christcrusher - 01-02-2016, 19:03
Odnosnie pytania nr. 2
Nie wiem jak kompletny most ,ale na bank bebechy dyfra z Pajero beda pasowac do L300 , ARB sprzedaje blokade dedykowana do Pajero/L300 wiec musi pasowac. link
Na pewno potrzebujesz dyfra z blokada ? Nie wiem jak u Ciebie ale w moim L300 jest LSD i daje rade na sniegu czy lodzie. Jesli nie jestes pewien podnies tyl auta i pokrec jedno z kol , jesli drugie kreci sie w ta sama strone to masz LSD , jesli w przeciwna to nie
A co do 1. To mozesz smialo wrzucac elektryka , jak wyrzucisz wiskoze to dodatkowo nieznacznie wzrosnie moc . Elektryk ma tez plus ze jak zalozysz dodatkowy wlacznik gdzies w kabinie to mozesz wylaczyc wentylator podczas przekraczania brodow - nie polamiesz wirnika
Pozdro
kudlaty74 - 01-02-2016, 22:05
Dzięki za odpowiedzi.
A teraz jeszcze jedno pytanko:
Jaki czujnik/włącznik byłby najlepszy(chodzi mi o zakres temperatur)?Wydaje mi się ,że jeżeli termostat się otwiera przy 82° to 92°-87° byłby ok,czy może 95°-90°?
Zastanawiałem się również nad podwójnym wentylatorem z dwuobwodowym czujnikiem 97°-92°,92°-87°,ale nie wiem czy to już nie lekka przesada.
christcrusher - 02-02-2016, 12:09
Optymalna temperatura pracy dla oleju silnikowego to 95-105°C , ale mysle ten 87-92 bedzie w sam raz.
Nie masz co przesadzac z dwoma wentylatorami ,standardowy uklad jest optymalnie wydajny. Ja po wymianie chlodnicy , z racji roznic w budowie nie zalozylem plastikowej obudowy chlodnicy/wentylatora a i tak nie mam zadnego problemu z chlodzeniem i temp. nie przekracza polowy skali termometru.
mitsumotors4x4 - 06-02-2016, 17:26
A mógłbyś wstawić kilka zdjęć l300 ? Skoro automat to wersja Japońska z orurowaniem musi być a takiego l300 nie widziałem w Polsce
kudlaty74 - 07-02-2016, 18:05
Muszę poszukać, albo zrobić. A to autko akurat jeździ po Irl.
.......
Znalazłem fotki z ogłoszenia jak kupowałem
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1376030a3804aa4c
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d37dc64bec9a5304
http://www.fotosik.pl/zdjecie/293b96da8e5b4d56
http://www.fotosik.pl/zdjecie/85ecd77416d91969
http://www.fotosik.pl/zdjecie/70082c93fe7ac692
mitsumotors4x4 - 08-02-2016, 00:35
Super maszyna ! A jak automat sie sprawuje w tym aucie ?
kudlaty74 - 08-02-2016, 10:36
Tak samo jak w pajero ale mam w tej chwili z nim mały kłopot.
Napiszę coś więcej wieczorem bo teraz jestem w pracy
christcrusher - 08-02-2016, 12:45
Widze ,ze dach masz podwyzszony , poprzedni wlasciciel kampera z niego zrobil ? Pytam bo sam mam zamiar do wakacji zrobic ze swojego minikampa. Wrzuc jesli mozesz zdjecie wnetrza , tylnej czesci ,jestem ciekawy przerobek ,jesli oczywiscie jakies sa.
kudlaty74 - 08-02-2016, 17:14
Ten podniesiony dach to wersja fabryczna, tył wygląda tak samo jak w zwykłych wersjach, zdjęcia obiecuję ale w późniejszym terminie, ponieważ teraz siedzenia są rozłożone a na nich leży bagażnik wyprawowy aluminiowy (kupiony okazyjnie) czekający na mocowania do rynienek. Nic w środku nie było przerabiane,ale chyba będzie . Pomysłów mam sporo, łącznie z namiotem dachowymi na tym właśnie bagażniku, ogrzewaniem postojowym, ale wszystko będę robił stopniowo bo czasu wolnego brakuje.
Też mam zamiar zrobić kamepera ale powód jest bardziej przyziemny a mianowicie opłaty.
Tu gdzie mieszkam sam podatek drogowy to 1100e rocznie i ubezpieczenie ponad 1000e,a w wypadku kampera 80 podatek i 400 ubezpieczenie. Dopiero po 30-tce będzie to autko zabytkowe z opłatami rzędu 200e rocznie.
christcrusher - 22-02-2016, 05:11 Temat postu: Re: l300 kilka pytań
kudlaty74 napisał/a: |
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
|
hmmm pojawilo sie cos nowego do staruszka - LOKKA wypuscila blokade do przedniego mostu ,wiec jesli jestes napalony zerknij tutaj
Pastor - 22-02-2016, 15:29 Temat postu: Re: l300 kilka pytań
christcrusher napisał/a: | kudlaty74 napisał/a: |
2.Czy można od jakiegoś modelu Pajero czy Shoguna zaadoptować mosty,bo szczerze mówiąc chciałbym w przyszłości mieć mosty z blokadą.
|
hmmm pojawilo sie cos nowego do staruszka - LOKKA wypuscila blokade do przedniego mostu ,wiec jesli jestes napalony zerknij tutaj |
Małe objaśnienie jak to działa: https://www.youtube.com/watch?v=3oL6ElIVuDI
|
|
|