Carisma - Ogólne - 1.8 GDI gasnie na biegu jałowym
teklithuania - 04-02-2016, 07:36 Temat postu: 1.8 GDI gasnie na biegu jałowym Witam, może ktoś miał taki problem, że gasła na biegu jałowym?
Bizi78 - 04-02-2016, 07:53
Gaśnie jak stoi na jałowym czy jak dojeżdżasz do skrzyżowania i wrzucasz luz .
teklithuania - 04-02-2016, 08:01
Jak stoji, teraz gaśnie nawet tylko odpalona.
robertdg - 04-02-2016, 08:04
Skoro gaśnie odrazu po odpaleniu, to ma problemy ze sterowaniem biegiem jałowym, trzeba zdiagnozować co może być przyczyną, czy to będzie czujnik temperatury, silniczek krokowy, ECU, be ztego ani rusz.
plecho1 - 04-02-2016, 08:08
Napisz jeszcze który to rok produkcji. Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, jak auto starsze niż 2001, to błędy możesz sprawdzić sam za pomocą kawałka drucika lub spinacza biurowego Tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli autko młodsze to trzeba podłączyć pod komputer co też nie jest bardzo drogie, koszt interfejsu to około 50zł.
teklithuania - 04-02-2016, 08:34
Rok produkcji auta 1998.
[ Dodano: 04-02-2016, 08:41 ]
Ale ma juz podłaczenie odb2. Próbowaliśmy podłaczyc pod AutoCom chiński, to wyrzyca błąd, jakby nie moze zkątaktować się z ECU, na tym i zakończyla się diagnostyka.. Przed tym był problem, że falowała na biegu jałwym, wymieniłem czujnik temperatury dla ECU, filter benzynowu i poczyściłem. Naprawiło to auto na pare dni a teraz już problem z tym gasnięciem.
plecho1 - 04-02-2016, 09:49
Bo tu najlepiej błędy wymrugać w sposób który podałem wcześniej a nie szukać u mechaników. W złączu OBD łączysz ze sobą piny 1 z 4 i włączasz zapłon, jeśli są jakieś błędy to kontrolka silnika je wymruga. Do starszych miśków potrzebny jest lepszy sprzęt lub oryginalny MUT w ASO Mitsubishi.
Bez diagnostyki nic nie zrobisz bo powodów takiego problemu może być wiele. Jeśli chcesz dokładną diagnostykę komputerową to potrzebny jest kabel od VW czyli VAG KKL i program Evoscan. Podejrzysz tym zestawem wszystkie parametry silnika ale błędy możesz tylko wymrugać. Tu masz o Evoscanie i tym VAG KKL http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
teklithuania - 04-02-2016, 10:57
Złaczyłem właśnie drotem 1 i 4 wtyczke, wyzuca mi kod 46 i 56. 46 to Low charging voltage a 56 kodu nigdzie nie moge znaleźć..:/
apg2312 - 04-02-2016, 11:02
56 - abnormal fuel pressure system
plecho1 - 04-02-2016, 12:37
Teraz przydało by się podpiąć pod Evoscan i podejrzeć parametry podczas pracy. Tu masz ciekawy temat o pompie wysokiego ciśnienia i o samym ciśnieniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
teklithuania - 04-02-2016, 16:46
Hey, a może ktps jeszcze wie jak za pomocą prostego testera sprawdzić lamda sondę?
Bizi78 - 04-02-2016, 17:42
Przy pomocy kabla vag kkl i evoscana .
plecho1 - 05-02-2016, 08:16
Jeśli nie masz błędu sondy to raczej to nie jej wina. U Ciebie to raczej wina ciśnienia paliwa , albo pompa szwankuje albo regulator ciśnienia. Poczytaj ten temat o ciśnieniu co podałem wyżej i według instrukcji za pomocą multimetru sprawdź jakie jest ciśnienie paliwa lub kup kabelod Vaga zdobądź Evoscan i sam próbuj diagnostyki bo i tak chyba na tym się skończy bo niewielu mechaników ogarnia ten silnik. Jeśli sam tego nie zrobisz lub jeśli nie mieszkasz w pobliżu jakiegoś ogarniętego w temacie forumowicza to raczej będziesz miał problem z naprawą tego "wspaniałego silnika".
|
|
|