To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy

fanatyku - 14-02-2016, 18:48
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Czyszczenie/wymiana wtryskiwaczy
Dostęp do listwy wtryskowej jest utrudniony przez kolektor dolotowy, dlatego przy okazji czyszczenia dolotu warto zwrócić uwagę na wtryskiwacze.

Schemat:


W celu demontażu listwy musimy odpiąć 4 wtyczki, odkręcić 2 wężyki paliwa (najlepiej przy listwie oraz przy pompie/regulatorze paliwa), odkręcić 4 śruby mocujące listwę (uwaga na 4 plastikowe, czarne dystanse pod śrubami!) oraz 4 śruby mocujące same wtryski (uwaga na 4 metalowe podkładki pod wtryskami!).

Listwa po demontażu (jeden wtryskiwacz wyciągnięty na potrzeby zdjęć):


Moje wtryskiwacze nie wyglądały za ciekawie:


Ich czyszczenie odbywa się przy pomocy myjki ultradźwiękowej, płynu do czyszczenia wtrysków podawanego pod ciśnieniem (choćby kompresor) oraz impulsowym podawaniu napięcia (akumulator) w celu otwierania/zamykania wtrysku. Jeśli nie jesteście w stanie zrobić tego sami możecie to zlecić w zakładzie - koszt ok. 150-200zł za 4szt.

Należy też pamiętać o wymianie filterków (znanych już z pompy WC). Nowy filtr:


Stare filtry wyszarpane przy pomocy wkręta do metalu:


Filtry wchodzą dość ciasno do wtryskiwacza. Trzeba je wręcz wprasować. Nie mogą być luźne:
Jeden wtrysk bez filtra, drugi z wprasowanym wtryskiem:


Na powyższym zdjęciu należy też zwrócić uwagę na górną uszczelkę/zabezpieczenie. Po wyciągnięciu wtrysku z listwy jest ona przeważnie uszkodzona. Nie można o niej zapomnieć.

Jeśli decydujemy się na zakup używanych wtrysków na allegro to powinny one być chociaż kompletne:


Często brakuje dolnego uszczelnienia jak i samej uszczelki wtyczki:


U mnie nie było problemu z demontażem wtrysków. Czasami są one zapieczone. Można delikatnie próbować podważyć je śrubokrętem. Pamiętamy o czyszczeniu/płukaniu samej listwy jak i wyczyszczeniu gniazd wtrysków.
Przy montażu wtryskiwaczy do listwy pamiętamy o nasmarowaniu gumowych oringów olejem silnikowym. Podobnie smarujemy oringi wężyków paliwowych.

woxy - 23-11-2016, 14:24

Czy w samej listwie (tam gdzie są mocowania przyłączy paliwowych) są także filterki czy nic tam nie ma?
Conager - 11-09-2017, 21:15

Woxy - w listwie nie ma filterków - tylko rurki doprowadzająca i odprowadzająca z oringami. Filtry są w pompie na wejściu z baku oraz na wejściu rurki powrotnej z listwy wtryskowej.

[ Dodano: 11-09-2017, 21:44 ]
Fanatyku dzięki za rozpoczęcie tematu. Podjąłem się tematu z powodzeniem.

Temat jest nieco rozłożysty i nie opiszę wszystkiego na jeden raz - w miarę możliwości czasowych, bo jest o czym pisać.

Po pierwsze temat jest wielowątkowy, bo aby uzyskać dostęp do wtryskiwaczy należy zdemontować przepustnicę, kolektor ssący z odmą oraz EGR. Każdy z tych elementów po demontażu należy obejrzeć i w miarę potrzeb wyczyścić, ale po kolei.

Pierwsza sprawa - domorosła diagnostyka - dlaczego padło na wtryskiwacze?

1) Przebieg 308,5 tys. km
2) Spalanie ok. 7 litrów na trasie (110 km/h)..., ale na postoju strzały w rurę, falowanie obrotów (niewielkie), "zasadzanie" bruku z wydechu, żabkowanie podczas swobodnej jazdy na obrotach jałowych (jedynka bez gazu).
3) Na 2 garnku okopcona świeca, na 1,3,4 kawa z mlekiem.
4) Zapach benzyny w oleju.
5) Silne zasadzenie sondy lambda.

Okazało się że na drugim garnku wtryskiwacz był nieszczelny i został wymieniony na zamiennik tego samego typu.

Problemy ustąpiły, silnik chodzi prawidłowo, bez wymienionych wcześniej objawów. Co do spalania, to nie zmieniło się ono istotnie ponieważ przed czyszczeniem i po czyszczeniu wtryskiwaczy różnica w dawkowaniu
wyniosła max. 6%.

Finał na początek ponieważ będę sukcesywnie rozwijał temat opisując po kolei poszczególne kroki, aby nie zniechęcić kogokolwiek, kto będzie się chciał podjąć tej naprawy - temat jest dosyć czasochłonny, ale wszystko po kolei.

[ Dodano: 11-09-2017, 22:00 ]
Podstawowa sprawa, to określenie modelu Cari z jakim mamy do czynienia. Na tabliczce znamionowej
znajdującej się w środkowej części ścianki ognioochronnej za kolektorem ssącym mamy informacje o modelu auta. U mnie ten model to SNGQL6. (model spomiędzy norm euro 2 i euro 3 - kombinacja przedlifta z poliftem - poprawcie jeśli piszę głupoty - mój ma e3).

Dlaczego ta informacja jest potrzebna? Bo można precyzyjnie dobrać części do konkretnego modelu
wpisując w wyszukiwarce nazwę modelu oraz nazwę strony megazip.net.

Mamy opis części wraz z rysunkami - nie ma konieczności losowego dobierania części (w sklepach z częściami często sprzedają nie to co trzeba), wydawania niepotrzebnej kasy oraz zawracania :butthead: w serwisie.

Części do układu wtryskowego są dostępne praktycznie tylko w serwisie (nie polecam oszczędzać i kupować
używek). Najczęściej po demontażu elementów okaże się ile tak naprawdę jest do wymiany.

michu07 - 19-02-2019, 22:01

O co chodzi z tymi zabezpieczeniami oringow? Do czego one sluza i czy sa konieczne?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group