To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] SKRZYNIA BIEGÓW - F5MR1 urwana śruba

adameklegoq - 21-02-2016, 22:35
Temat postu: [MSS 1.6] SKRZYNIA BIEGÓW - F5MR1 urwana śruba
Witam wszystkich forumowiczów :)

W związku z chwilą wolnego czasu postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów oraz plastiki przy lewarku (zestaw naprawczy). Słabo wchodzi mi piątka i wsteczny.
Wszystko szło jak po maśle dopóki nie przekręciłem śruby spustowej. Potem jednak studiując service manuale okazało się że to nie korek tylko coś o znamionach "start point" lub "locating pin" czyli jakaś śruba pozycjonująca. Udało mi się również znaleźć kod M883136.
Teraz pytanie do was. Gdzie znajdę taką śrubę? I generalnie za co ona odpowiada i jak się nazywa w naszym pięknym języku? :D

Dla ułatwienia wstawię link do zdjęć - jedno mojego autorstwa, drugie znalazłem na zagranicznej stronie.

http://zapodaj.net/5e34e6aecc7dd.jpg.html
http://zapodaj.net/5724e1355b504.jpg.html


Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :)

Hugo - 21-02-2016, 22:48

To co wykręciłeś to nie śruba spustowa oleju tylko zatrzask jakiegoś biegu :shock: Masz francuską skrzynię od reno, więc jak dobrze pamiętam korek spustowy oleju jest plastikowy. Nie da się wkręcić tego zatrzasku na klej do gwintów, np. Loctite?
adameklegoq - 21-02-2016, 22:57

Witam kolegę dzięki za odpowiedź. :)
Hmmm, nigdy nie próbowałem kleić gwintów. Mogę spróbować w sumie.
Sam trzpień jest rurką która osadzona jest na tym długim bolcu i ta rurka urwała się od główki.
Myślisz, że sklejenie przy charakterystyce pracy skrzyni zda rezultat? I jak już jaki klej dokładnie zastosować?

robertdg - 21-02-2016, 23:07

Korek spustowy jest na spodzie obudowy w linii mechanizmu róznicowego, korek zalewowy jest plastykowy od strony chłodnicy
plecho1 - 22-02-2016, 07:04

Raczej zerwałeś gwint w obudowie skrzyni a nie na tej śrubie więc najpewniejszym wyjściem było by wstawienie w obudowie skrzyni tulejki z takim wewnętrznym gwintem jaki jet na tej śrubie. Oczywiście wiąże się to z rozwierceniem i nagwintowaniem otworu w skrzyni pod taką tulejkę. Raczej tylko sklejenie tego jakimś klejem nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem bo jeśli to się obluzuje i wypadnie to stracisz olej i być może skrzynię.
majstersim - 23-02-2016, 12:44

Hugo napisał/a:
To co wykręciłeś to nie śruba spustowa oleju tylko zatrzask jakiegoś biegu :shock: Masz francuską skrzynię od reno, więc jak dobrze pamiętam korek spustowy oleju jest plastikowy. Nie da się wkręcić tego zatrzasku na klej do gwintów, np. Loctite?


według serwisówki http://zapodaj.net/f655f1dcd8c7f.png.html jest to korek spustowy , chyba że się mylę

Bizi78 - 23-02-2016, 13:11

Chyba się mylisz, to co wykręciłeś to chyba locating pin, nie wiem jak to jest po PL.
Poniżej masz serwisówkę skrzyni F5MR1.
Na 11 stronie masz pokazany ten element.
http://mitsubishi-motors....WEE9508/22A.pdf

Tutaj masz pokazany korek spustowy:

Źródło: http://www.skrzynie.com.p...lt-typ-jb3.html

majstersim - 23-02-2016, 13:50

masz kolego rację to nie jest ta sama cześć , a wie może ktoś jakiego klucza trzeba użyć żeby odkręcić korek spustowy ?
Bizi78 - 23-02-2016, 14:17

Z fotki wynika, że kwadrat jeśli taka sama skrzynia jak w renówce 19 to bodajże 13mm.
adameklegoq - 26-02-2016, 16:11

Dokładnie tam samo myślałem gdy spojrzałem na serwisówkę, że jest to korek spustowy. :)
Macie racje panowie niedaleko jest śruba z główką w kształcie kwadratu i to zapewne jest korek spustowy.

Po obdzwonieniu okolicznych szrotów itd niestety nie udało mi się kupić używki. Skontaktowałem się z ASO tam powiedzieli, że śruba dostępna w ciągu 2-3 dni. Zgodziłem się koszt nowej to bagatela 194 zł :shock:
No ale jak mus to mus autko jeździć musi :D

Co zabawne w serwisie ASO w Markach nie potrafili wytłumaczyć do czego służy śruba. Generalnie Pan się oburzył i powiedział, że nie jest encyklopedią żeby wszystko wiedział. Postanowiłem go dalej nie "męczyć". :D

Z moich obserwacji wynika że wystający wałek śruby jest osadzony na sprężynie i musi dociskać coś. Tylko co??

Teraz pytanie kluczowe Panowie: Z jakim momentem dokręcić nową śrubę (czujnik?)
I czy lewarek powinien być w jakiejś szczególnej pozycji podczas przykrecania?? Luz?


Dla wiadomości dodam, że numer części to: MW31256441
Link ze zdjęciem: http://zapodaj.net/a48d11712fe4f.jpg.html

Made in France :D :D

Dzięki za wszelką pomoc i zainteresowanie się tematem! :)

robertdg - 26-02-2016, 18:33

adameklegoq napisał/a:
Dla wiadomości dodam, że numer części to: MW31256441
Link ze zdjęciem: http://zapodaj.net/a48d11712fe4f.jpg.html


Cześć zlokalizowana na obrazku jako 23192:


Z reguły wszelkie śruby ustalające, kołki, etc składa sie w pozycji neutralnej, pytanei tylko czy aby przypadkiem coś już w skrzyni się nie rozeszło i może lepiej złożyć bez ruszania czegokolwiek

Wg manuala, śruba do spuszcania oleju 38Nm
Śruba do usupełniania oleju 22Nm
adameklegoq napisał/a:
MW31256441
24Nm


Bizi78 - 26-02-2016, 19:59

adameklegoq napisał/a:
Zgodziłem się koszt nowej to bagatela 194 zł :shock:

Trzeba było jeszcze spytać w ASO Renault bo to w końcu ich skrzynia 8) .

adameklegoq - 26-02-2016, 20:17

robertdg napisał/a:
24Nm


Super! Dzięki wielkie! Więcej Panowie wiecie niż ASO MS 8)

Cytat:
Trzeba było jeszcze spytać w ASO Renault bo to w końcu ich skrzynia 8) .


Mega pomysł szkoda, że nie pomyślałem wcześniej. Prawdopodobnie u nich takie graty były by tańsze no ale... trudno :D w sumie bym zadzwonił z ciekawości do renówki ale z drugiej strony się tylko... zdenerwuje :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group