Outlander I GEN Techniczne - problem
kriss1918 - 29-02-2016, 09:35 Temat postu: problem witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam
marrok - 29-02-2016, 10:02 Temat postu: Re: problem
kriss1918 napisał/a: | witajcie. dzis rano po odwieznieniu dzieci do sszkoly gdy wrocilem pod dom, jak wyszedlem z samochodu to poczulem zapach spalenizny. i troszke dymu wychodzacego skads tak zspod tylnego kola. co to moze byc? pozdrawiam |
Może hamulec ci się zapiekł, tj. zacisk hamulca nie odbija i klocek hamulcowy cały czas jest przyciśnięty do tarczy hamulcowej.
Zrób małą trasę ,1-2 km, jak najmniej na niej hamuj i rób to delikatnie, prędkość auta nie ma większego znaczenia.
Jeżeli po tej trasie będzie uderzało gorącem od którejś tarczy z tyłu z jednej strony a z drugiej nie to masz odpowiedź- zaciski do czyszczenia i pewnie regeneracji. Nie dotykaj tylko tarcz bo możesz się oparzyć !
kriss1918 - 29-02-2016, 10:17
hej. wlasnie przejechalem sie chwile, i tak dodatkowe wnioski mam
podczas jazdy ewidentnie slychac obcieranie sie czegow wraz z obrotem kola, oraz od czasu do czasu jakis pisk. po dluzszej trasie felga jest goraca. hej
qlka2 - 29-02-2016, 11:18
Ja tak miałem z przody jak mi zaciski hamulcowe z przodu złapało.
Po przejechaniu paru kilometrów felgi się dotknąć nie dało taka była gorąca.
Do tego stopnia że aż mi się z wentyla zrobił taki balonik.
kriss1918 - 29-02-2016, 12:16
hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic?
marrok - 29-02-2016, 13:20
kriss1918 napisał/a: | hej. pozniej sprobujemy z kolega odbic zacisk. mieszkam za granica i kilka dni mi zajmie zanim zacisk mi przyjdzie z polski, doraznie sprobujemy odbic zebym mogl kilka dni pojezdzic powoli po miescie. myslicie ze mozna zaryzykowac powoli kilka dni jezdzic? |
Nic nie odbijaj! Zacisk działa na tej zasadzie, że za każdym wciśnięciem hamulca i tak przysunie klocek do tarczy.
Zdejmij koło, klucz płaski ( nie pamiętam rozmiaru), odkręcasz 1 śrubę, wyjmujesz klocki hamulcowe, ściągasz zacisk i czyścisz. poszukaj na forum gdzieś będzie wątek o czyszczeniu zacisków, ewentualnie Pan Google. Chodzi ogólnie o wyczyszczenie tłoczka zacisku bo tam zbiera się syf który blokuje jego odbicie. Są zestawy naprawcze do regeneracji zacisków, no chyba ze chcesz zapłacić za nowy zacisk.
Usługa w warsztacie jeżeli nie masz doświadczenia z mechaniką też nie powinna być przesadnie droga, jest to jedna z podstawowych czynności serwisowych auta (zadzwoń i popytaj). Jeździć z takim zapieczonym zaciskiem odradzam. Krótkie trasy to jeszcze pół biedy, ale przy dłuższej ryzykujesz zniszczeniem tarczy, starciem klocków a w najgorszym przypadku zapieczeniem piasty i zapaleniem koła.
Temat trzeba zrobić jak najszybciej
kriss1918 - 29-02-2016, 13:41
hej marrok. doobrze. sprobujemy go wyczyscic moze rzeczywiscie jest tylko zabrydzony. moze to pomoze. nie bedziemy na sile odbijac. dam zanc pozniej co i jak dzieki wielkie za fachowe rady. dopiero ucze sie samochodu pozdrawiam
Jaro1974 - 29-02-2016, 22:12
Jedno pytanie: jak zachowuje się ręczny?
flash - 29-02-2016, 22:16
Jaro1974 napisał/a: | Jedno pytanie: jak zachowuje się ręczny? |
Dokładnie! O to samo chciałem spytać...
kriss1918 - 01-03-2016, 00:35
hej.. z recznym nie zauwazylem zadnych problemow. ale sciagnalismy dzisiaj zacisk, i tak.. jest bardzo spieczony, ani na prowadnicy ani tloczek sie nie ruszaja. klocek dolny byl starty calkowicie do zera, juz blacha o blache tarla. jutro sprobujemy go wyczyscic wymienicc gumy... zobaczymy jesli to nic nie da i zacisku nie zregenerujemy to niestety pozostaje mi zamowic nowy choc ciezko to przelkne bo mieszkam za granica i sciagniecie tego z polski... auto bede mial uziemione na 2 tyg. zreszta szukalem w necie w polcse strasznie ciezko znalezc te zaciski w polsce na necie. pozdrawiam
qlka2 - 01-03-2016, 07:01
W sumie może też być kwestia ręcznego tak jak piszecie.
W Outku ręczny jest bębnowy w tylnej piaście.
Jak ściągniesz koło to szczęk nie widać bo są w środku.
Tam też się lubi często zapiekać. To też jest do sprawdzenia.
Masz napęd tylko na przód czy 4x4?
Jak tylko na przód to tylne koło przy zdjętych klockach i spuszczonym ręcznym powinno się w miarę swobodnie obracać.
kriss1918 - 01-03-2016, 14:43
sluchajcie zapomnialem sie spytac, ja mam model outlandera 2004, czy tam tlok jest na mimosrod czy nie? moge go próbować odbic powloli czy trzeba go przekrac ?
Jaro1974 - 01-03-2016, 20:28
W tym modelu nie ma mimośrodu. Tłoczek najzwyczajniej w świecie wciskasz. Tak jak napisał qulka2 ręczny jest bębnowy a nie na tarczy. A w naszych outkach mamy tarczobęben. Ale jak zdjąłeś zacisk i stwierdziłeś że stoi to on jest do regeneracji. Fajnie by było jakbyś wrzucił jakieś zdjęcia, wtedy można by było zweryfikować czy trzeba wymieniać cały zacisk czy też sam tłoczek z uszczelnieniami. Pozdrawiam.
|
|
|