To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Trzesie samochodem na wolnych obrotach

martinoo - 03-03-2016, 17:35
Temat postu: Trzesie samochodem na wolnych obrotach
Po zalaniu i wymianie swiec gdy ssanie juz sie "skonczy" to trzesie calym samochodem. Po silniku slychac jakby falowaly obroty ale nie jestem pewien czy falują bo nie mam obrotomierza! :( Co może być przyczyną? Zamowilem juz sobie kopulke, palec rozdzielacza i kable zaplonowe, mam nadzieje ze nie na marne :) Pozdrawiam :D

[ Dodano: 31-03-2016, 21:40 ]
Problem po czesci rozwiazany. W tym czasie wymieniony palec, komplet swiec, kable WN, kopulka i przeczyszczony czujnik polozenia walu. Tylko zostal jeden problem gdyz tak jak wczesniej przed wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow bierze olej. Nie wiem czy to przez tą nierowna prace silnika ktora byla spowodowana prawdopodobnie wlasnie starymi kablami. Troche jezdzilem gdy tak pracowal bo pracowal na 4 cyl ale trząsł sie i nie wkrecal sie na obroty. Co moze byc przyczyna brania oleju?

Wtss - 13-04-2016, 23:36

Jeśli silnik jest mokry to sprawdź uszczelke pokrywy zaworów, miski i okolice uszczelniaczy walkow. Jesli silnik suchy to niestety bierze olej. Moze brac przez wyytarte pierscienie lub uszczelniacze zaworowe. Próba olejowa powinna zweryfikować co dokładnie puszcza.
plecho1 - 14-04-2016, 06:46

Jeśli nie ma.wycieków na zewnątrz to olej może uciekać do komory spalania albo przez uszczelniacze zawodowe albo przez zużyte pierścienie zgzrniające. Branie oleju nie powinno mieć nic wspólnego z uszkodzonymi przewodami wysokiego napięcia czy aparatem zapłonowym.
martinoo - 23-04-2016, 14:59

Po wymianie swiecy na 1 dzien wszystkie objawy ustepuja. Po tygodniu jazdy jedna swieca na 3 cyl pada. Nie wiem czy byla w oleju. Gdy dawalem samochod do mechanika to od razu wymienial i na jakis czas ustawalo. Czy to moze byc olej w komorze spalania? Cisnienie na wszystkich cylindrach w porzadku wiec przy zurzytych pierscieniach by cos pokazalo a tak nie jest. Uszczelka klawiatury wymieniona no i caly czas bierze olej.

[ Dodano: 27-05-2016, 19:20 ]
Problem po czesci rozwiazany. Wymienione uszczelniacze zaworow i olej nie leci na swiece i ich nie zalewa ale ciagle są braki w oleju co jakis czas. Srednio co 300 km trzeba dolewac litr. Może jakies propozycje? :D

apg2312 - 27-05-2016, 20:09

martinoo napisał/a:
co 300 km trzeba dolewac litr

Wow, fantastycznie. Zawsze masz świeży olej :D
Tak z ciekawości, jaki olej używasz ?

martinoo napisał/a:
Cisnienie na wszystkich cylindrach w porzadku wiec przy zurzytych pierscieniach by cos pokazalo a tak nie jest

Niekoniecznie. Na tłoku mogą być przeciętnie dwa, trzy lub cztery pierścienie.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_t%C5%82okowe
Pierścienie uszczelniające mogą być ok, a zgarniające uszkodzone lub zapieczone. Kompresja będzie w porządku, ale olej będzie namiętnie spalany przez silnik.
Zaryzykuj, i zrób silnikowi płukankę
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
Jeśli pierścienie są tylko zapieczone nagarem, to jest szansa, że zostaną "uwolnione". Moim zdaniem szansa jest spora, bo przy takiej ilości spalanego oleju nagaru musi być w cylindrach od groma.

Tak w ogóle, z rury wydechowej dymi ? Końcówka wylotu jest zakopcona ?

martinoo - 30-05-2016, 09:06

Dymić nie dymi ale koncowka zakopcona. Dolewam MOBIL1 10W40. Czytałem gdzieś ze zmiana producenta oleju czyni cuda :D
krzysieg - 02-06-2016, 12:25

martinoo napisał/a:
Dymić nie dymi ale koncowka zakopcona. Dolewam MOBIL1 10W40. Czytałem gdzieś ze zmiana producenta oleju czyni cuda :D

Też tak czytałem ,że zmiana oleju na valvoline max life powoduje często cichszą prace rozrządu mniejsze zużycie oleju i w ogóle super .
Ale różnicy u mnie nie ma(wcześniej miałem mobil 10w40 teraz maxlife 10w40) za to jest oryginalny - nie rozlewany w Polsce może trochę lepszy , cena z wysyłką ta sama co za mobila .Nie muszę jeździć do sklepu tylko mi przynoszą do domu - tylko taką różnice odczułem :D

martinoo - 12-06-2016, 10:29

No i po przejechaniu ok 1000 km po wymianie uszczelniaczy zaworow znow padla mi swieca, na tym samym cylindrze co przed wymiana uszczelniaczy... Okopcona i prawdopodobnie w oleju z mnóstwem nagaru. Czyżby jednak pierścienie?

[ Dodano: 02-09-2016, 16:40 ]
Dla tych, którzy może interesowali sie tym tematem powiem tak. Trzęsło tak bo gdy swieca byla zalewana olejem tak jakby nie zawsze spalala mieszanke przez co silnik nie rowno pracowal az do czasu gdy kompletnie padla i motor pracowal tylko na 3 cylindrach i tak w kółko: wymiana świecy-jezdzi dobrze- z czasem na postoju trzesie buda co raz bardziej-swieca pada i wymiana.
Wniosek: albo zle zrobione przez mechanika uszczelniacze albo dodatkowo pierscienie do wymiany.
Skutki: 1l oleju na ok 300 km a nawet i mniej, mozliwe tez ze wiecej pali bo moim zdaniem cos za czesto musze tankowac.
To tyle...

seven9 - 03-09-2016, 07:07

Czy był robiony test kompresji?
martinoo - 03-09-2016, 13:59

Był, na wszystkich w porzadku ale nie pamietam jaki byl czas nabijania cisnienia, bo moze tez tak byc ze nabija wolno ale do dobrej kompresji i tez moze byc cos nie tak. Próby olejowej nie bylo
seven9 - 03-09-2016, 14:17

No to chyba wszystko wskazuje na pierścienie zgarniające olej, chociaż ja mechanikiem nie jestem.
Btw. jaki jest przebieg w tym aucie i jaka pojemność silnika?

martinoo - 04-09-2016, 17:01

przebieg ponad 165000 ale nie mam pewnosci czy nie byl krecony (mam nadzieje ze nie :D ) 1.3 12v 75KM


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group