[XX-92]Colt C50 i starsze - Colt c50 1.5 8v - nie zapala
Fragu - 07-03-2016, 09:02 Temat postu: Colt c50 1.5 8v - nie zapala Hej.
Może coś poradzicie czy podpowiecie.
Colt c50 1.5 8v 1989 rok.
Rozrząd wymieniony, ustawiony na znaki (górny i dolny).
Nowe świece, przewody, kopułka i palec ok. Iskra jest na każdej świecy, zapłon ustawiony dobrze.
Paliwo jest, filtr nowy, wtryski podają.
Samochód kręci i nic...za nic w świecie nie chce zapalić
Czy jeśli jest iskra na każdej świecy to aparat mimo to może być niesprawny? "Wymrugaliśmy" błędy i z tego co udało się rozszyfrować to pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu.
Ktoś coś podpowie? Może ktoś ma taki aparat do takiego colta?
Krzyzak - 07-03-2016, 12:00
komputer wtrysku? - padały często w tych modelach
także iskra może być za słaba
Fragu - 07-03-2016, 12:10
Krzyzak, czyli kondensatory wylane? To ten komp w nogach pasażera?
A jeśli iskra za słaba to co, cewka?
Krzyzak - 07-03-2016, 14:20
Odp. na wszystkie pytania: tak.
Fragu - 07-03-2016, 14:33
Dziękuję.
[ Dodano: 07-03-2016, 23:22 ]
Od której strony w tym silniku liczymy cylindry? Od rozrządu jest pierwszy?
ECU jest ok :/
robertdg - 08-03-2016, 06:43
Sprawdz aparat zapłonowy, z niesprawnym czujnikiem TDC może nie odpalać. Fragu napisał/a: | Czy jeśli jest iskra na każdej świecy to aparat mimo to może być niesprawny? | Jeżeli iskra jest "marnej"jakości to przez kompresje nie zainiciuje spalania
Krzyzak - 08-03-2016, 08:10
Jak dobrze kojarzę, to tam najczęściej pada cewka. Sam miałem takie auto i było wszystko OK, ale Josie (miał LPG) musiał cewkę zmieniać. Zamontował chyba od Poloneza (jak osuszacz wyglądała) i wszystko działało.
Fragu - 08-03-2016, 14:11
No cyrk z tym autem.
Najbliżej odpalenie wczoraj był jak aparat zapłonowy był odwrócony o 180 stopni...
Kolejność zapłonu to 1342 prawda? Patrzymy od rozrządu?
Cuda...a miało być tak pięknie.
[ Dodano: 08-03-2016, 14:50 ]
A może ktoś ma takiego Colta 1.5 8v i mógłby zrobić kilka zdjęć pod maską; aparatu, przewodów, przepustnicy?
...jeszcze lepiej jakby ktoś taki był z kujawsko-pomorskiego
robertdg - 08-03-2016, 19:37
Fragu napisał/a: | Kolejność zapłonu to 1342 prawda? Patrzymy od rozrządu? | Tak
Krzyzak - 09-03-2016, 09:41
Fragu napisał/a: | mógłby zrobić kilka zdjęć pod maską; aparatu, przewodów, przepustnicy? | podaj maila; zdjęć mam setki
edit: a aparat dobrze zakładasz? - bo tam jest ta sprężysta rurka i owalne wgłębienie - zdaje się, że trzeba ustawić na to pierwsze (podczas wkładania się przekręci bo są zęby skośne)
Fragu - 09-03-2016, 09:53
Tam jest taka kropka przed tą zębatką na końcu, a na niej jest kreska więc to jakoś się zgrywa i faktycznie po lekkim włożeniu czuć, że zębatka lekko się przestawia.
Palec ustawiony jest w dół w stronę silnika.
Krzyzak - 09-03-2016, 13:16
no to zamiast na kreskę to ustaw kropkę na ten wałeczek co mocuje zębatkę - i wtedy spróbuj odpalić
robertdg - 09-03-2016, 18:43
Fragu napisał/a: | Palec ustawiony jest w dół w stronę silnika. | I przy GMP wskazuje kabel pierwszej świecy
Mam jakiś rysunek, ale tam pokazuje, że palec powinien być do góry, ale głowy za rzetelnośc tego obrazka nie dam sobie uciąc
Fragu - 10-03-2016, 12:55
Gmp? Ja laik jestem
Darecki 1973 - 10-03-2016, 13:26
Górne Martwe Położenie pierwszego tłoka. Licząc od rozrządu .
|
|
|