To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - olej 5w-40 czy 5w-30??

kurak - 21-03-2016, 20:24
Temat postu: olej 5w-40 czy 5w-30??
Jaki olej do Colta 1,1 CZ3 2006.
wiem że pełny syntetyk
ale 5w-40 czy 5w-30??
Sorry jeżeli powielam temat ale nigdzie nie umiem znaleźć

tomusn - 21-03-2016, 23:26

patrz post poniżej
poziom1989 - 28-03-2016, 10:30

Polecam Ci : Liqui Moly Synthoil High Tech ( lub od producenta Meguin Super Leichtlauf ), Motul X-Cess, Valvoline Synpower, Ravenol VSI, wszystkie o lepkosci 5W40.
lech55 - 02-04-2016, 20:56

Poczytaj to http://www.lotosoil.pl/pl...wana-tabela,115
skokam83 - 29-06-2025, 22:47

Kolega POZIOM 1989 polecił Liqui Moly Synthoil High Tech ( lub od producenta Meguin Super Leichtlauf ), Motul X-Cess, Valvoline Synpower, Ravenol VSI, wszystkie o lepkosci 5W40. Spoko oleje jednak piekielnie drogie (ja wymieniam olej co 10000 km więc dwa razy w roku co tworzy nie małą kwotę w przypadku powyższych olejów.

Według ORLEN OIL (skorzystałem z linku który polecił kolega LECH55 i dobrałem według Orlenu olej do mojego Colta) możemy również użyć ORLEN OIL CLASSIC MINERAL SL 15W-40(powyżej -15stC)/ ORLEN OIL CLASSIC SEMISYNTHETIC SL 10W-40 (powyżej-25stC) /ORLEN OIL CLASSIC SYNTHETIC 5W-40(powyżej -30stC)

Więc tak naprawdę sami możemy dokonać wyboru spośród tych wymienionych - i osobiście opierając się na stronie Orlenu z racji temperatury podczas polskiej zimy wybrałbym ORLEN OIL CLASSIC SEMISYNTHETIC SL 10W-40 (dla temperatur -25 - (-30)) - bezpieczny zakres dla naszego klimatu bo jak -25 się może jeszcze zdarzyć to -30 raczej na pewno nie.

A ten olej kosztuje około 80zł za 4.5L i porównując go z Motulem, Millersem i innymi 5W40 jest o połowę tańszy. Nawet ORLEN OIL CLASSIC SYNTHETIC 5W-40
to koszt około 85zł za 4.5L więc nadal połowa mniej niż premium jak Millers, Motul, Ravenol.
Oczywiście każdy sam zdecyduje co chce ale uważam że w przypadku Colta nie ma sensu przepłacać. A jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii??

apg2312 - 30-06-2025, 21:28

skokam83 napisał/a:
ORLEN OIL CLASSIC SEMISYNTHETIC SL 10W-40 (dla temperatur -25 - (-30)) - bezpieczny zakres dla naszego klimatu bo jak -25 się może jeszcze zdarzyć to -30 raczej na pewno nie.

Tego to bym aż taki pewny nie był. Nawet byłbym w stanie założyć się, że nie masz racji. Ale w końcu, jest dopiero koniec czerwca ;)
skokam83 napisał/a:
A ten olej kosztuje około 80zł za 4.5L i porównując go z Motulem, Millersem i innymi 5W40 jest o połowę tańszy.
Czyli troszkę ponad 20 zł za litr. To może od razu zaproponujesz olej rzepakowy ?? Kupisz w każdej Biedronce za ile ?? Między 6 a 13 zł - zależy od marki czy promocji :P
skokam83 napisał/a:
Oczywiście każdy sam zdecyduje co chce ale uważam że w przypadku Colta nie ma sensu przepłacać.
W ten sposób myśląc, możesz to powiedzieć o każdej marce i każdym modelu auta.
I w pewnych konkretnych warunkach mógłbyś mieć nawet rację. Te warunki to miesięczny, nie roczny, miesięczny przebieg 12-15 tyś km, co automatycznie wiąże się, albo przynajmniej powinno wiązać z comiesięczną wymianą oleju - no chyba, że ktoś wierzy w marketingowy bełkot producentów samochodów o olejach long life.
Ale przy statystycznym, średnim przebiegu przeciętnego auta w Polsce, rzędu 12-15 tyś km rocznie, czyli wymiany oleju raz w roku, to czy naprawdę zrobi Ci aż taką różnicę, czy za wymianę oleju zapłacisz 100, 200, 300 czy np. jak ja ok. 500 zł ?? Mi w każdym razie robi różnicę, i na oleje, które kosztują mniej niż 40-50 zł za litr nawet nie patrzę. A już na markę Orlen ?? Bueee...
Z drugiej strony, może mam awersję do marki Orlen ?? Chyba tak, bo wolałbym pchać auto kilkadziesiąt km to najbliższego Shella, Circle K czy BP, niż tankować tą gnojówkę, , które serwuje nam nasz rodzimy koncern petrochemiczny. No dobra, żartuję, pchał nie będę, zadzwonię po taksówkę ;)
Takie jest moje zdanie na ten temat, ale jak słusznie napisałeś :
skokam83 napisał/a:
Oczywiście każdy sam zdecyduje co chce

tomusn - 30-06-2025, 22:18

hej, do obu Coltów lałem i leję 5W30 i najwyższe API
i sprawdziłem Castrol, Mobil, Total, ChempiOil i nie wiem co jeszcze
a przebiegi między wymianami od 15 do 23tys chyba max
generalnie 1 raz w roku było,
teraz mało km robię, więc zależy jak wyjdzie


aktualnie Mobil 3000 FE 5W30

Krzyzak - 01-07-2025, 12:23

apg2312 napisał/a:
wolałbym pchać auto kilkadziesiąt km to najbliższego Shella, Circle K czy BP, niż tankować tą gnojówkę, , które serwuje nam nasz rodzimy koncern petrochemiczny

kolego - ale wiesz, że te stacje mają te same paliwa?, bo kupują je w Polsce od naszych producentów z naszych, polskich rafinerii...
paliwa importowane to jakiś promil rynku i na własnej skórze się przekonałem, że w niczym lepsze nie są
w Gdańsku na ul. Szczęśliwej jest Auchan i tam widziałem jak uzupełniali paliwa - potem ta sama cysterna stała 3km dalej na stacji Shell uzupełniając tamże...
z olejami podobnie - czy kupisz taniego Shella czy Orlen to bez znaczenia, ważne aby zmieniać z jakimś sensowym interwałem
plus dobrać do konkretnego silnika, bo o ile stare benzynowe to i rzepakowym pojadą, to nowsze mają już większe wymagania przez DPFy albo bezpośredni wtrysk

ColtZach - 01-07-2025, 15:06

Ja leje 5W30 i jest ok :) .
CB4W_00 - 02-07-2025, 21:31

Ja leje VALVOLINE MaxLife 5W40. Wymiana raz w roku. Auto głównie wkoło komina lata. Przy rocznych przebiegach 3000-5000km ubytku oleju nie zauważam a i barwa się zbytnio nie zmienia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group