[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z automatyczną skrzynią biegów CVT
Uwex - 23-02-2009, 13:00 Temat postu: Przekładnia CVT Dla tych co mają auto z taką przekładnią może to być interesujące . Wprawdzie po angielsku , ale coś tam o działaniu tej skrzyni można sie dowiedzieć .
mitsugreg - 26-10-2009, 18:21 Temat postu: [CY3A 1.8] WYCIEKI Z CVT ? Ostatnio pod autem zauważyłem 2 plamy. Pierwsza pod silnikiem zakładam, że z powodu klimy. A druga brdziej w kierunku środka auta - po sprawdzeniu płynu wycieku- było to coś bardziej lepkiego. Nie wiem co to jest - zacząłem się zastanawiać czy nie z cvt. Czy ktoś coś zauważył w tym zakresie?
Drone - 11-10-2012, 14:44 Temat postu: Re: WYCIEKI Z CVT ?
mitsugreg napisał/a: | Ostatnio pod autem zauważyłem 2 plamy. Pierwsza pod silnikiem zakładam, że z powodu klimy. A druga brdziej w kierunku środka auta - po sprawdzeniu płynu wycieku- było to coś bardziej lepkiego. Nie wiem co to jest - zacząłem się zastanawiać czy nie z cvt. Czy ktoś coś zauważył w tym zakresie? |
Trochę odkopię archiwum
Coś wiesz teraz więcej na temat tej plamy? To było ze skrzyni?
george2 - 12-10-2012, 12:26
W opisie technicznym tej skrzyni jest uwaga,że przy zbyt dużym poziomie oleju może nastąpić wyciek przez otwór wentylacyjny.Może to być błędnie odebrane jako wyciek przez np. uszczelnienia.Po prostu trzeba sprawdzić skąd pociekło.W wersji USA (taka sama skrzynia jak u nas) jest nota techniczna TSB 10-23-005 dla rocznika lancera 2008,2009 związana z komunikatem Slow Down ,Komunikat ten zapala się gdy jest zbyt wysoka temperatura oleju. Jazda z dużą prędkością na długim dystansie z wysoką temperaturą zewnętrzną. Korekta polega na zmniejszeniu ilości oleju o 0.7 litra oraz wymianie miarki oleju na inną Nr.Mitsu 2706A085.Potrzebna jest jeszcze uszczelka korka spustowego Nr. 2705A012. Nie wiem dlaczego w Europie nie zostało to ogłoszone. U mnie zostało wymienione oprogramowanie i sprawdzony olej. Komunikat pojawił przy prędkości 140 temp. 20 C dystans przejechany około 150 km.
Pozdr.
krzychu - 12-10-2012, 12:36
george2 w Polsce nie ma odcinków drogi o długości powyżej 150km gdzie można stale rozwijać prędkości 140km/h? Więc postanowiono zmarginalizować ten problem?
W USA po przejażdżce hi way pewnie co drugi CVT trafiał do serwisu.... Do tego w niektórych regionach USA jest sporo cieplej....
george2 - 12-10-2012, 13:06
A2 ostatni odcinek do granicy, A2 Niemcy i tak dalej. Komunikat włączył się np. po 15 minutach jazdy z prędkością 170 (Niemcy brak ograniczeń)
Lucas123w - 12-10-2012, 13:24
Na siłę odcinek A1 Gdańsk - Toruń ma te 150 km. Tam 140 to nie problem lecieć.
Drone - 12-10-2012, 16:14
george2 napisał/a: | A2 ostatni odcinek do granicy, A2 Niemcy i tak dalej. Komunikat włączył się np. po 15 minutach jazdy z prędkością 170 (Niemcy brak ograniczeń) |
Dzięki za info. Miewam czasem dłuższe wyjazdy i miałbym niezłego pietra jakbym taki komunikat zobaczył.
Rozumiem że krótki postój/wolniejsza jazda i wszystko wraca do normy?
george2 - 12-10-2012, 18:34
Właśnie jechałem na wakacje, a do celu miałem jeszcze 2000 km.Po włączeniu komunikatu Slow Down zwolniłem do około 110 i po 15 minutach wszystko wróciło do normy. Sprawa może być związana z jakością oleju albo zabrudzeniem chłodnicy oleju. Dwa lata wcześniej po zakupie auta jechałem licznikowo 140, GPS 136, przy temperaturze zewnętrznej ponad 30 C i wszystko było w porządku
PawełNT - 28-05-2013, 01:36 Temat postu: [CY3A 1.8] Lancer CVT, delikatne szarpanie Witam
Jestem tutaj nowy, dlatego krótko się przedstawię.
Nazywam się Paweł i jestem szczęśliwym posiadaczem Lancera 1.8 CVT w wersji Instyle 2008r.
Jeżdżę nim około tygodnia i zaniepokoiły mnie lekkie szarpnięcia po puszczeniu pedału gazu, szczególnie przy małych prędkościach rzędu 20-40 km/h coś tak jak by w manualu bieg redukował podobne odczucie. Pytanie tylko czy przy tych skrzynia takie wrażenia to norma, czy coś niepokojącego. Na wolnych obrotach pracuje równo, przyspiesza też bez zastrzeżeń, olej na miarce w normie.
Jeszcze mocniejsze szarpnięcia są przy zmianie biegów łopatkami ew. dźwignią, ale to chyba normalne, czy też nie powinno się tego czuć?
Auto ma 40tys przebiegu, raczej z pewnych rąk, na stacji diagnostycznej wszystko idealnie, jedynie te szarpnięcia mnie martwią.
Dla Was może to banalne pytania, ale mnie bardzo niepokoją, także proszę o Waszą opinię.
Pozdrawiam
Paweł
patryczek0909 - 21-12-2014, 22:23 Temat postu: problem ze skrzynią automat Witam dzisiejszego pięknego dnia pojawił się.problem.ze skrzynia nic.wielkiego się.coś.:-) z początku raz.działał raz nie ale.zaskoczył za którymś razem mam problem z tym.ze automat nie.chce puścić z parkingu jest w pozycji parking i po wciśnięciu pedalu stopu odblokowuje.ja i.można włączyć bieg. A teraz nie puszcza ten pstyczek. Trzeba odblokować.ręcznie po przez.wciśnięcie go przez tą dziurkę. Czy ktoś orientuje co może.być i jaki może być koszt tego elektro włącznika czy jak to.się.zwie. Jeśli ktoś wie może jak rozebrać ta pułeczkę na skrzyni ten plastik od ręcznego do drążka zmiany biegów oglądałem.z każdej strony i nie wiem jak to zdjąć. Przepraszam za błędy świętuje z narzeczona jej urodziny z góry dziękuję za pomoc.
tokyo - 21-12-2014, 23:02
Witam
sprawdz bezpieczniki moze byc tez uszkodzony sygnal stopu
patryczek0909 - 22-12-2014, 08:25
Sprawdzałem stop działa
[ Dodano: 23-12-2014, 22:13 ]
Już problem rozwiązany kabelek na elektro włączniku się poluzowal, chyba wadliwie był prxylutowany ale już po kłopocie pół godzinki roboty i działa
marcinek23 - 11-05-2016, 20:38 Temat postu: Problem z automatyczną skrzynią biegów CVT Witam,
mam pytanie czy ktoś zetknął się z podobnym problemem:
od jakiegoś czasu raz po raz skrzynia blokuje mi się na P (i tylko na P) tak jak by hamulec nie był wciśnięty i nie pozwala na zmianę biegu. Muszę parokrotnie nadusić i puścić hamulec, żeby w końcu zaskoczyła.
Jak działa normalnie to słuchać, że już przy lekkim naciśnięciu hamulca jest charakterystyczny "klik" i można zmienić przełożenie, jak się zatnie to nie ma tego dźwięku.
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Lancer 1.8 2008 CVT
mały55 - 30-05-2016, 20:41
Witam panowie,podepnę się pod temat ,objaw taki sam jak kolegi,coraz częściej nie moge wybić lewarka z pozycji P,po wciśnięciu hamulca nie słychać kliknięcia,dopiero po dość mocnym pchnięciu lewarka w lewo coś odpuszcza i mogę wrzucić bieg,nie jest tak za każdym razem ale niestety coraz częściej,od czasu do czasu jednak działa prawidłowo tz.wciskam hamulec słychać kliknięcie i jest wszystko ok.szukać przy pedale hamulca ,czy pod lewarkiem?ew.jakieś pomysły,
|
|
|