To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A] Jaki olej do silnika

coltjaro - 19-05-2016, 18:32
Temat postu: [CJ4A] Jaki olej do silnika
Witam :)

Jakoby mój 1,3 wędruje do siostry :) , tak niedawno przywitałem się z 1,6 z 2002 roku i otoczyłem go dozgonną miłością już od początku spotkania :)
Problem w tym że absolutnie nie wiem jakim olejem go zalać - brak danych na ten temat,
jedyna naklejka to że w 2011 miał 165 tys. przebiegu. , ile może mieć teraz ? Silnik pracuje płynnie, czuć że ma "chęci" do jazdy :) , wycieków nie widzę, delikatnie poci się na górze,
Czym polać ? :) I jaki filtr oleju zastosować (firma) - polecono mi jakiś japoński "vic", EIKEN industries japan.

robertdg - 19-05-2016, 19:16

5W40
Filtr Mann/Knecht/Purflux

coltjaro - 19-05-2016, 21:51

Ok zakupie manna lub knechta :) , dziękuję :) ,
co do oleju - nie będzie to za duże ryzyko z tym 5w40 ? Podejrzewam, że silnik może mieć teraz ok 200 tyś skoro miał w 2011 165tyś...?

I jakiej marki - chodzi o specyfikacje lepkości przy 100 st.C, popiołach itp. - jaki do japońskich silników z "dobrej stali" :) najodpowiedniejszy ? :)

plecho1 - 19-05-2016, 22:00

Ale jakie ryzyko może być jak silnik zalejesz lepszym a nie gorszym olejem? Co do marki to jest kilka polecanych ale po raz któryś tam nie chce mi się pisać bo temat wałkowany wielokrotnie :)
coltjaro - 19-05-2016, 22:11

No gdyby silnik byłby już nieco zużyty i wcześniej zalany 10w40 lub 15w40, to zamiana na bardziej syntetyczny mogłaby spowodować wizytę u mechanika w niedługim czasie i kosztowny remoncik :( , a tego chciałbym uniknąć. Co do marki proszę podpowiedzcie ostatni raz te wyższej klasy :)
apg2312 - 19-05-2016, 22:13

Wlej ten syntetyk Liqui Moly, i będzie OK.
http://liquimoly.pl/produ...-40-1856-detail

Przed wymianą możesz (ale nie musisz) zastosować płukankę :
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail

A po wymianie możesz (ale nie musisz) dolać :
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail

[ Dodano: 19-05-2016, 22:17 ]
coltjaro napisał/a:
No gdyby silnik byłby już nieco zużyty i wcześniej zalany 10w40 lub 15w40, to zamiana na bardziej syntetyczny mogłaby spowodować wizytę u mechanika w niedługim czasie i kosztowny remoncik

Zauważ proszę, że nie jesteś na Forum kulinarnym, ani powiedzmy ogrodniczym. Jest to jakby nie patrzeć forum motoryzacyjne specjalizujące się w autach Mitsubishi, chociaż inne marki też się tutaj przewijają :) Heh, różne inne tematy także, w końcu nie samymi autami człowiek żyje :)
Nie, żebyśmy byli tutaj jakimiś nieomylnymi wyroczniami głoszącymi z góry Synaj prawdy objawione, ba, wręcz przeciwnie, każdy z nas z chęcią się czegoś nowego dowie.
Więc grzecznie i uprzejmie proszę, żebyś uzasadnił swoje twierdzenie :)
Oczywiście zdajesz sobie pewnie sprawę, że jeśli napiszesz coś w stylu "mechanik mi tak powiedział" , to raz, że to nie jest żaden argument, a dwa, z miejsca dostaniesz poradę "jak najszybciej zmień mechanika" ?

plecho1 - 19-05-2016, 22:24

Widać, że stereotypy z czasów Fiatów 125P dalej rządzą.
Janq - 19-05-2016, 22:25

Coltjaro, ja przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 i nic się nie stało - ba silnik odżył i zredukowała się konsumpcja oleju :d Jeśli chcesz więcej poczytać i się dowiedzieć to polecam moje (i nie tylko moje) wypociny http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0
apg2312 - 19-05-2016, 22:29

plecho1, Janq - no i przestraszyliście kolegę coltjaro ;)
A już myślałem, że się czegoś nowego i na pewno ciekawego dowiemy :D

coltjaro - 19-05-2016, 22:51

:) Zapytuję, nie twierdzę :) ,i nie przestraszyłem się - w końcu jestem wśród swoich :) słyszałem, że syntetyk może bardziej wypłukać silnik z różnych pozostałości w przypadku bardziej wyeksploatowanego silnika i spowodować nieszczelności, a co za tym idzie - remoncik :)
apg2312 - 19-05-2016, 23:07

W każdym oleju - mineralnym, syntetycznym (pełnym i hydrokraku) czy semisyntetycznym samego oleju jest o ile pamiętam mniej więcej 70-80 %. Reszta to dodatki, między innymi czyszczące. Olej mineralny także je posiada, a jakoś nie wypłukuje niczego :D
Poza tym, po to stosuje się właśnie płukanki do silnika, żeby cały syf, nagary itp., itd. skutecznie usunąć z silnika. Tego typu pozostałości niczego nie uszczelniają, a wręcz przeciwnie - sklejają i zatykają. Sklejają np. pierścienie, a zatykają kanały olejowe.
Im czystszy silnik, tym zdrowszy silnik :)
A wszelkie nieszczelności, ubytki oleju to się naprawia, a nie stosuje gorszy jakościowo olej.

coltjaro - 19-05-2016, 23:07

Janq napisał/a:
Coltjaro, ja przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 i nic się nie stało - ba silnik odżył i zredukowała się konsumpcja oleju :d Jeśli chcesz więcej poczytać i się dowiedzieć to polecam moje (i nie tylko moje) wypociny http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0


Przeglądam tą kopalnię i nabywam wiedzę :)

Dziękuję za informacje :)

[ Dodano: 19-05-2016, 23:10 ]
apg2312 napisał/a:
W każdym oleju - mineralnym, syntetycznym (pełnym i hydrokraku) czy semisyntetycznym samego oleju jest o ile pamiętam mniej więcej 70-80 %. Reszta to dodatki, między innymi czyszczące. Olej mineralny także je posiada, a jakoś nie wypłukuje niczego :D
Poza tym, po to stosuje się właśnie płukanki do silnika, żeby cały syf, nagary itp., itd. skutecznie usunąć z silnika. Tego typu pozostałości niczego nie uszczelniają, a wręcz przeciwnie - sklejają i zatykają. Sklejają np. pierścienie, a zatykają kanały olejowe.
Im czystszy silnik, tym zdrowszy silnik :)
A wszelkie nieszczelności, ubytki oleju to się naprawia, a nie stosuje gorszy jakościowo olej.


No święta racja :) To ucieczka przed nieuniknionym, a wręcz i wskazanym (im wcześniej naprawa tym lepiej ) :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group