Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] System lubryfikacji zaworów
Papik38 - 28-05-2016, 17:00 Temat postu: [Cari 1.6] System lubryfikacji zaworów Witam przymierzam się do instalacji lpg , co sądzicie na temat lubryfikacji zaworów do naszych cari ? N.p w artykule auto świat 10 silników do LGP , jest napisane że taka instalacja musi posiadać dodatkowy system smarowania żeby ochronić zawory. Jestem ciekaw opinii osób które posiadają gaz sekwencyjny a nie posiadają dodatkowej ochrony.
Drugie pytanie jaka jest różnica od strony mechanicznej między silnikiem 1.6 v16 90km a 1.6 v16 103km ?
link do artykułu :
http://www.auto-swiat.pl/...ch-do-lpg/xmwcc
plecho1 - 28-05-2016, 17:09
Mój brejdak w Carismie z 2000r ma gaz od nowości i nie ma tego cudownego układu smarującego i zawory w jego autku mają się bardzo dobrze mimo przejechanych około 300 tys km.
Jest to ściema pozwalająca na dodatkowy zarobek montującym to warsztatom.
Podstawa to dobre podzespoły w instalacji LPG, poprawny montaż i dobre strojenie na drodze. Kiedy mieszanka paliwowa ma odpowiedni skład to ani zaworom ani gniazdom zaworowym nic się nie stanie.
Główna różnica po miedzy tymi wersjami silnikowymijest taka, że w tym 103 konnym silniku zawory mają samoregulatory hydrauliczne w wszystkie poprzednie wersje maja regulację manualna za pomocą śrubek.
remi - 30-05-2016, 17:02
Cari 1996 rok, instalacia BRC zamontowana przy 170 tys. Żadnej lubryfikacji nie miałem. Auto sprzedane przy stanie licznika 320 tys. Żadnych problemów z silnikiem, świece zmienione raz...i to tylko dla zasady. Zawory nigdy nie regulowane. Jedyne co robiłem to wymieniałem filtr gazu. Dodam, że auto sprzedane koledze!!! więc niczego złego w nim nie zaobserwowałem. Moim zdaniem zbędny wydatek. Dodam, że tamta instalacja to był Siqent (jakoś tak to się pisze) 24, teraz mam też BRC Siqent 32. W tej nowszej jest możliwość ustawić przy jakich obrotach ma sterownik zabrać kilka procent gazu a zastąpić go benzyną. To podobno zastępuje lubryfikację.
|
|
|