Pajero Ogólne - Bagażnik dachowy, offroad czy box?
ruks - 15-06-2016, 18:07 Temat postu: Bagażnik dachowy, offroad czy box? Planuje zakup bagażnika do mojego PIV i nasuwa się pytanie czy kupić box czy bagażnik offroad. Generalnie bagażnik ma służyć w trakcie wypraw i fajnie było by zamontować na nim np zbiornik na wodę, zapasowe paliwo czy wózek dla dziecka. Przemawia to więc za konstrukcją typu offroad jednak ceny takiego sprzętu to jakieś przegięcie i na dodatek nie ma możliwości zabezpieczenia bagażu przed kradzieżą.
Poniżej próba porównania obu konstrukcji, jeśli ktoś może coś dodać lub doradzić to na pewno pomoże w podjęciu decyzji
Plusy i minusy bagażnika off:
+ duża przestrzeń i możliwość zamocowania w zasadzie wszystkiego
- cena
- większy hałas?
- większe zużycia paliwa?
- brak możliwości zabezpieczenie ładunku przed kradzieżą
- trudniejszy demontaż
Box:
+ cena
+ zamykanie
+ mniejsze zużycie paliwa?
- mniejsza i gorzej konfigurowalna przestrzeń na bagaż
seba314 - 15-06-2016, 18:40
witam
jakiś czas temu miałem podobny dylemat, wybrałem bagażnik dachowy i box Thule
olbrzymia dodatkowa pojemność bagażowa, do boxu zmieściłem dużo więcej niż do kufra
super sprawa na wakacyjne wyjazdy z rodziną
spalanie na trasie ok 0.5 l/100 km dodatkowo
system aranżacji ładunku w boxie jest fajną opcją
system centralnego zamykania boxu z obu stron też super wygodny
niestety nie mam doświadczenia z bagażnikami typu offroad
pozdrawiam
jepm - 17-06-2016, 13:01
Czesć,
Ja tez mam doświadczenie z boksami. I powiem tak - jeżeli z jakichś szczególnych względów nie jest ci potrzeby bagażnik dachowy tzw. "off-road" tj. namiot dachowy, koło zapasowe, ewentualnie względy estetyczne - "bojowość maszyny" to tylko boks. Ja miałem taurusa za jakieś 850 PLN + belki płaskie do relingów bodajże Aguri za 300 PLN co nie daje nawet kosztu najtańszego THULE.
Złego słowa nie mogę powiedzieć. Rozwiązanie idealne - wrzucasz co chcesz, jak chcesz. kanister tez przecież w środku przewieziesz (75 kg nośności). Można dostać również specjalne szyny stalowe wzmacniające bagażnik w punktach mocowań. Nie wyobrażam sobie mocowania z pasami do ładunku za każdym razem jak chce coś ściągnąć przy samochodzie wysokości Pajero.
Oczywiście nie wjedziesz nim na większość parkingów podziemnych ale i "off-roadem" nawet bez ładunku już możesz zaczepić. Tyle ze boks ściągniesz w 10 min. i śladu po nim nie ma.
Dodatkowo w zależności od rodzaju boksu (ja miałem szerokość bodajże 75 cm) to jeszcze bagażnik rowerowy na dach wchodził.
Ba , widziałem nawet gościa który miał krótki i na promie zapakował go po prostu do środka samochodu aby nie płacić za wysokość
A jak Ci się nie spodoba to bez trudu sprzedasz i kupisz wtedy platformę off-road
Ps. Mój przeżył na różnych samochodach nigdy nie ściągany, stojąc głównie pod chmurka 6 lat - dopiero umieszczony na Fokusie po uderzeniu w gałąź na parkingu pękł na mocowaniach i zakończył swój żywot.
[ Dodano: 17-06-2016, 13:11 ]
ruks napisał/a: | mniejsza i gorzej konfigurowalna przestrzeń na bagaż |
tutaj to moim zdaniem jest odwrotnie - właśnie przy bagażniku off-road jeżeli nie masz odpowiednich skrzynek, uchwytów to trudno jest tam coś bezpiecznie przewieźć - choćby wyobraź sobie co stanie się ze sprzętem w przypadku deszczu.
[ Dodano: 17-06-2016, 13:29 ]
ruks napisał/a: | wózek dla dziecka |
Wózek właśnie woziłem w boksie - wchodziła nawet pełnowymiarowa gondola - kwestia uksztaltowania podłogi boksu co oczywiście zależy od typu boksu - najlepiej nie kupować w intrenecie ale w dobrym sklepie stacjonarnym który ma z kilkadziesiąt różnych boksów.
jawaldek - 17-06-2016, 15:37
ruks napisał/a: | nasuwa się pytanie czy kupić box czy bagażnik offroad. Generalnie bagażnik ma służyć w trakcie wypraw i fajnie było by zamontować na nim np zbiornik na wodę, zapasowe paliwo czy wózek dla dziecka. Przemawia to więc za konstrukcją typu offroad jednak ceny takiego sprzętu to jakieś przegięcie i na dodatek nie ma możliwości zabezpieczenia bagażu przed kradzieżą. |
Do jak nazywasz off-road-owego możesz zamontować np roletę boczną, do boxa nie da rady. Co do zabezpieczenia bagażu przed zmiana właściciela na dobrą sprawę nic nie pomoże :/ Na naszym bagażniku wykonanym z elementów Thule jest zamontowane koło zapasowe, dwa kanistry 10 litrowe zamykane na małe kłódki, coś co przypomina box ->> jest to swoistego rodzaju skrzynia w której są schowane krzesełka turystyczne,stolik turystyczny i wiele różnych innych rzeczy które mogą mieć kontakt z wodą->> skrzynia nie jest w 100% szczelna. "Skrzynia" jest zamykana na oddzielne zamki.Całość pierwotnie była robiona pod namiot, zwykły sekundowy namiot. wymiary dostosowane do wymiaru namiotu i materaca -gdy jeszcze jeździliśmy 2+1 . Po bagażniku można bezproblemowo chodzić co jest przydatne jako platforma do robienia zdjęć Nie wiele widać ale zobacz nasz. Jest tam też zamontowany hi-lift oraz są schowane pneumatyczne trapy. https://youtu.be/oSZIO36GPsk?t=4m47s oraz https://youtu.be/uu12pjngoSk oraz https://youtu.be/ip1qI1kpFw0?t=5m27s Ja bym namawiał na jak to nazywasz off-road-owy. Nasz wykonałem we własnym zakresie kupując jedynie belki Thule oraz profile zamknięte jako konstrukcja do zamocowania/przykręcenia płyty aluminiowej jako podłogi
Jaką ilość wody planujesz "zamontować" na dachu ?? wody do mycia ?? Możesz wykonać jak by podwójną podłogę która posłuży jako zbiornik na wodę z funkcją grzania od Słońca. Ale wtedy przeniesiesz środek ciężkości i na zakrętach może być średnio ciekawie :/ 20 l wody do mycia dla czterech dorosłych osób + poobiednie zmywanie naczyń spoko wystarcza a do tego są specjalne kanistry lub choćby zwykłe bańki plastikowe
[ Dodano: 18-06-2016, 11:09 ]
jepm napisał/a: |
tutaj to moim zdaniem jest odwrotnie - właśnie przy bagażniku off-road jeżeli nie masz odpowiednich skrzynek, uchwytów to trudno jest tam coś bezpiecznie przewieźć - choćby wyobraź sobie co stanie się ze sprzętem w przypadku deszczu. | teoretycznie tak a praktycznie.....są skrzynie wodo i pyłoszczelne ( niestety dość drogie) Konfiguracja zamontowania na bagażniku skrzyń daje duże możliwości. W skrzyniach zazwyczaj przewozi sie rzeczy które nie sa na co dzień potrzebne, głownie sprzęt techniczny. Po powrocie z jakiejś wyprawy zdejmujesz skrzynię ustawiasz w konkretnym miejscu i masz porządek i ład i łatwość zapakowania przed następnym wyjazdem. Bezpieczne przewożenie w box ->> ???? zamknięcie to jeden lub dwa zamki. Na bagażniku "off-road" każda skrzynia może mieć oddzielne zamknięcie. Samą skrzynię też trudno zabrać bo jest na stałe/przykręcona do bagażnika. Przy box-ie chyba śruby/nakrętki są łatwo dostępne->> ???. Nie odradzam box-a a jedynie opisuję zalety bagażnika Taka sytuacja z własnego doświadczenia Zmęczony długotrwałą jazdą, po wyjęciu koca i poduszki, poszedłem spać na bagażnik w centrum dużego miasta wojewódzkiego. Byłem widoczny tylko z samochodów "wysokich".
igorek - 05-12-2016, 06:31
Czy w takim boxie można też przewozić narty, deski snowboardowe czy inne akcesoria. W sensie czy się to zmieści w boxie. Najdłuższe narty to 180 cm.
rej - 05-12-2016, 10:34
igorek napisał/a: | Czy w takim boxie można też przewozić narty, deski snowboardowe czy inne akcesoria. W sensie czy się to zmieści w boxie. Najdłuższe narty to 180 cm. |
Spokojnie można przewozić narty czy inne akcesoria. Należy jedynie pamiętać, czy dach wytrzyma obciążenie. A więc nie ładujemy pod korek. Lepiej aby ciężar nie przekraczał 50 kg i był równomiernie rozłożony na całe auto.
zeeb - 03-01-2017, 23:05
rej napisał/a: | Spokojnie można przewozić narty czy inne akcesoria. Należy jedynie pamiętać, czy dach wytrzyma obciążenie. A więc nie ładujemy pod korek. Lepiej aby ciężar nie przekraczał 50 kg i był równomiernie rozłożony na całe auto. Na https://nocar.pl/blog/jak-dobrac-bagaznik-do-przewozu-nart/ zostało to dobrze opisane. |
50kg????? Chyba masz na myśli zwykłą osobówkę z relingami ozdobnymi
Przetestowane na moim miśku na fabrycznych relingach: bagażnik wyprawowy, na nim 40l ropy + 50l wody + namiot dachowy. Obciążenie namiotu 4 osoby jakieś 200kg
Sumując, wszystkiego jakieś 365kg.
Relingi fabryczne mają nośność 150kg każdy.
|
|
|