Space Star Techniczne - [MSS DiD] Silnik traci moc - turbina?
darcun4 - 04-07-2016, 18:24 Temat postu: [MSS DiD] Silnik traci moc - turbina? Witam, a więc jak w tytule dopadło i mnie.
Może opiszę od początku (uprzedzam, może być długie). Około tygodnia temu, w trakcie wyprzedzania na V biegu i prędkości tak ok. 100-110 km/h zapalił się "Check..." i samochód przestał ciągnąć. Jechać jechał ale strasznie mułowato. Najbliżej miałem do diagnosty posiadającego urządzenie diagnostyczne Mega Macs. Pokazało "Błąd systemu sterowania doładowania", czyli prawie wszystko i nic. Jak to bywa w podobnych przypadkach, powrót do garażu i organoleptyczne poszukiwania ew. pękniętych rur, zsuniętych wężyków, nasłuchiwanie gdzie świszczy a gdzie gwiżdże. Nic takiego nie stwierdziłem, ba w pianownicy urobiłem nawet mocno skoncentrowaną pianę i większość złączy została nią potraktowana. Bąbli nie widać i ciągle nic nie słychać. Turbina sucha jak pieprz. Cięgno na "gruszce" działa.
Kolejny dzionek, to myślenie, coś z elektroniką i stąd moje pytanie w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=97747 . Na dzień dzisiejszy już wiem, że wszystkie są takie same.
Kolejne kroki to przeczyszczenie przepływomierza:
upload
Zdemontowanie układu dolotowego i EGR'a (za pomocą narzędzia made in darcun4) celem przeczyszczenia:
how to capture screen
upload pics
screen shots
I powiem, że na chwilę obecną nie wiele to chyba dało, w dalszym ciągu borykam się z tym problemem, chociaż zaobserwowałem pewne stałe czynniki:
1. Rano gdy samochód jest zimny, przyspiesza dość dobrze.
2. Objaw utraty mocy występuje głównie na V biegu, gdy chcę np. wyprzedzić TIR' dość energicznie.
3. Nie ma różnicy, czy przejadę 5, 10 czy 20 kilometrów, coś mu "odbije" i traci moc.
I teraz przejdę do tego najważniejszego.
Poniżej znajduje się skan wydruku ze stacji ASO gdzie w determinacji oddałem auto na diagnostykę silnika sprzętem specjalistycznym MUT3. Nie będę opisywał całej mojej "walki" z tym ASO, w każdym razie dowiedziałem się, że "turbina nie ładuje". Tyle to ja wiedziałem nie wydając 120 złociszy. Na moje wyraźne żądanie, wydano mi wydruk parametrów silnika (te co dali radę sczytać, bo to "wie pan, im starsze auto, to mniej odczytów, a najlepiej niech je pan zostawi u nas w serwisie").
Panowie, czy ktoś z Was może się pokusić o rozszyfrowanie pozycji nr 1? Lub nawet po dobrnięciu do końca tej epistoły, podrzucić pomysł co jeszcze sprawdzić, gdzie jeszcze zajrzeć? Dodam, że podobne tematy na forum chyba już wszystkie przeczytałem.
free image hosting
Bizi78 - 04-07-2016, 20:33
code no. 27 - turbocharger waste gate selenoid system
darcun4 - 04-07-2016, 21:11
Bizi78, dzięki. Jutro sprawdzam jak i czy działa.
Bizi78 - 05-07-2016, 07:18
Tutaj masz info o diagnozie z manuala.
darcun4 - 05-07-2016, 20:42 Temat postu: , Dzisiaj powalczyłem dalej.
Pytań ciąg dalszy, czy elektrozawór nr 12421 na załączonym obrazku, powinien dmuchając w niego (rurka oznaczona "VAC"), przepuszczać powietrze bez względu na to, czy wtyczka jest podpięta, czy odłączona? Mój przepuszcza zarówno z napięciem jak i bez napięcia.
Co to za kolejny elektrozawór na dole rysunku o numerze "08277Z"?
free screen capture
[ Dodano: 15-07-2016, 18:04 ]
Skoro temat zacząłem, to wypadało by i zakończyć. Oto winowajca moich problemów:
upload images free
Dodam tylko, że w chwili obecnej Pierburg zastąpił ten zawór takim samym z końcowymi numerami .......44.
gogun - 04-05-2017, 21:16 Temat postu: Re: ,
WiWitam,
Mam podobny problem z moim space starem rocznik 2000 19 did mógł byś powiedzieć jak powinien zachowywać się sprawny elektrozawór bo byłem juz u kilku mechaników i miałem już parę rzeczy zrobionych (wymiana termostatu chłodnicy czyszczenie egr ale błąd dalej powracał i żaden nie wiedział dlaczego .
marecki338 - 04-05-2017, 21:34
zawór podciśniena turbiny pasuje od vw symbol n75 zamontowałem i działa na 100 %
http://allegro.pl/zawor-t...5476726051.html
gogun - 04-05-2017, 21:43
w takim razie kupuje w ciemno dzięki wielkie za pomoc marecki338
|
|
|