[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Wymiana paska klinowego
Anonymous - 08-03-2007, 16:06 Temat postu: [CJ1A 1.3] Wymiana paska klinowego Witam
Czy wymiana pasków klinowych jest bardzo skomplikowana??
Mam Colta 96' 1.3 i chce wymienic te dwa paski.
Czy moze lepiej dać auto do warsztatu?? (bo szczerze nie znam sie na tym za bardzo)
wojmi1 - 08-03-2007, 16:22
Zrob to sam bo to wstyd z byle czym jechac do tzw. fachowcow
Anonymous - 08-03-2007, 22:46
Witajcie, tez sie dolacze do pytania. Jako,ze nie mam zadnego garazu i wszystko robie pod blokiem mam pytanie:
czy do wymiany tychze paskow potrzebne jest podejscie od spodu? Na jakiej zasadzie one tam sa napiete zeby to poluzowac i je zdjac?
Pozdrawiam
wojmi1 - 09-03-2007, 13:10
Praktycznie wszystkie paski wymienisz bez kanalu --- ewentualnie bedziesz to robil troche dluzej /bo po raz pierwszy/ --- zachecam do takich prostych czynnosci obslugowych --- praktycznie mozna zrobic prawie wszystko - jedynie wymiana sprzegla wiaze sie z pewnym problemem i wymaga wiecej czasu - wiec ja odradzam.
Wykaz prostych czynnosci serwisowych do wykonania pod blokiem:
1 wymiana oleju filtra oleju ---tylko olej do smietnika nie na glebe
2 wymiana plynu chlodniczego
3 wymiana filtra powietrza
4 wymiana paskow wielorowkowych, klinowych-- alternator, klima wspomaganie
5 wymiana paska rozrzadu i rolki
6 wymiana uszczelki pod glowica
7 wymiana uszczelniaczy zaworow /po demontazu glowicy/
8 naprawa alternatora rozrusznika
9 wymian lozysk w kolach tam gdzie sa dwa stozkowe lub piasta
10 wymiana klockow , szczek
11 wymiana linek oprocz linki hamulca awaryjnego
12 regulacja obrotow, czyszczenie przepustnicy
13 regulacja zaworow
czarnuch23 - 09-03-2007, 13:41
sporo tego samemu mozna zrobic..
ale z wymiana uszczelki pod glowica to bym sie chyba nie podjal:) pomimoze robilem gorszerzeczy w fiacie.. z prostej przyczyny jak juz wymienia sie uszczelke to dobrze jest sprawdzic glowice i ja wyrownac... tak wiec pod blokiem zostawiac na dzien miska z polowa silnika glupia sprawa....
wojmi1 - 09-03-2007, 13:48
Przeciesz dajesz naoliwiona szmate i zamykasz pokrywe reszte taili do bagaznika co do planowania glowicy to wogole odradzam /czasami duzo klopotow / zreszta jak trzeba to glowice pod pache i do obrobki zawsze taniej niz za posrednictwem warsztatu a zaworki zawsze mozesz dotrzec
[ Dodano: 09-03-2007, 13:52 ]
14 uszczelka pod rozrzad /klawiature/
15 wymiana przegobow zewnetrznych tylko trzeba miec lepszy podnosnik
czarnuch23 - 09-03-2007, 15:00
nie wiemjak jest w zyciu ale jak dla laika to dobrze mic do srob przy glowicy klucz dynamometryczny... bo nie sztuka pogiac glowice:) ja do fiata pozyczalemod znajomkow:)
i jak dobry mechanik ma doslownie w reku miarke tak laik na oko to moze sroby pourywac:)
Ale podziwiam zapal mi si enie chce az tak pod domem bawic:) w garazu sobie sie bawilem ale w wawie wole jechac do mechanika
wojmi1 - 09-03-2007, 16:09
No czarnuch23, ale bez wzgledu gdzie robisz musisz miec narzedzia
Samodzielnie wykonana naprawa to duzo satysfakcji .....
czarnuch23 - 09-03-2007, 19:50
podstawowy zestaw narzedzi mam w bagarzniku (czyli komplet kluczy plaskich, wkretakow malych nasadowych Wd 40 podnosnik klucz do kol kombinerki i inne pierdoly a ostatnio dorzucilem tez paste do hamulcow jako ze naprawialem i musialem nabyc:) )
a co do satysfakcji.. tak jest olbrzymia:) a jeszcze wieksza gdy wiesz ze zaoszczedziles 100:P
rz3 - 21-05-2009, 21:38
Zamierzam wymienić pasek klinowy i alternatora. Prosze o radę jaki nalepiej kupić pasek i jeśli ktoś wie to jakie są symbole tych pasków(albo gdzie to można znaleść)
Hugo - 22-05-2009, 00:09
rz3 napisał/a: | Prosze o radę jaki nalepiej kupić pasek | Firma Mitsuboshi.
jurekschroda - 02-09-2009, 11:22
Może trochę odgrzeję kotleta.
To jak w końcu z tą wymianą paska ?
Ktoś może to opisać dla laików ?
Jestem po wprawdzie już po wymianie paska, ale chyba jest za słabo dociągnięty - piszczy przy uruchamianiu gdy tylko jest wilgotno. Jak się go dociąga ???
majkel123 - 19-02-2012, 18:12
Witam wszystkich,
Dzisiaj podczas jazdy spotkała mnie niemila niespodzianka - coś strzeliło pod maską, po czym wysiadło wspomaganie kierownicy. Okazało się, że zerwał się pasek, nie ma żadnych wycieków oleju, korek jest na swoim miejscu. Czy ktoś może doradzić mi, jaki pasek mam kupić, żeby pasował? Jestem tu nowy i trochę zielony jeśli o to chodzi.
Z góry dziękuję za pomoc.
krzysieg - 19-02-2012, 18:35
Jak masz klimę to : 5PK1063 lub 5PK1065 jak nie masz to będzie krótszy .
Nie musisz zdejmować paska od alternatora więc wymiana dość prosta .
Musisz poluzować dwie śruby które trzymają pompę wspomagania a następnie poluzować taką długą śrubę naciągającą , założyć pasek i kręcić tą długą śrubą aż się pasek naciągnie , po naciągnięciu dokręcasz śruby trzymające pompę .
majkel123 - 19-02-2012, 18:42
Dzięki wielkie!
Tak mam klimę, ten pasek obejmuje 3 koła.
Jutro kupię i spróbuję założyć.
|
|
|