Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI 98r] Obroty skaczą w górę - prośba o pomoc
morg - 10-08-2016, 20:26 Temat postu: [Cari 1.8 GDI 98r] Obroty skaczą w górę - prośba o pomoc Witam.
Szukam rozwiązania pewnego nietypowego problemu w mojej Cari, przekopałem się przez internet i kończą mi się pomysły. Problem wygląda następująco :
- zmieniam bieg, naciskam sprzęgło i puszczam gaz, obroty zamiast spaść to skaczą w górę na 1-3 sek i dopiero opadają ( występuje zawsze )
- dojeżdżam do świateł, wrzucony luz, zaczynam hamować, obroty na biegu jałowym skaczą gwałtownie to 2 tyś i opadają do 500-600 i tak z 2-3 razy ( dzieje się to tylko na nagrzanym silniku )
- próba nauki obrotów, temperatura robocza, zerowe obciążenie, po 5min obroty same z siebie windują się na 1,5-2tyś i utrzymują się w tym stanie
W silniku była wymieniana przepustnica, ponieważ w poprzedniej ktoś majstrował ( oczywiście obroty na jałowym biegu dalej falują ), wymieniony główny czujnik temperatury, wymienione cewki i świece. Do wymiany mam popychacze zaworów bo klepią. Check engine mi się nie pali. Usunięty katalizator i wstawiona strumienica bo kat był bardzo zapchany.
Pomysły mechanika są następujące - uszkodzony kolektor ssący - bierze lewe powietrze, uszkodzony przepływomierz i/lub czujnik temperatury powietrza, niedomykające się zawory. Oczywiście najlepiej by było wyciągnąć cały silnik i rozebrać go na czynniki pierwsze ale ta opcja nie kalkuluje się zupełnie finansowo.
Bizi78 - 10-08-2016, 20:46
Błędy jakieś wyskakują
Mnie to wygląda na przepustnicę ale specem nie jestem .
morg - 10-08-2016, 21:16
Na dniach będę próbował diagnozować jeszcze raz to zapiszę sobie kody tym razem.
plecho1 - 10-08-2016, 22:07
Warto by było podpiąć pod komputer by sprawdzić parametry silnika bo takie gdybanie i wymienianie części na chybił-trafił nic nie da. Kup sobie interfejs VAG KKL na FTDI232 i zorganizuj program Evoscan i sam się weź za diagnostykę bo mechanicy najczęściej nie znają się na tym silniku i tylko naciągną Cię na koszty. Tu masz temat o interfejsie i o Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
A tu jeszcze ciekawy temacik odnośnie przepustnicy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91361
Bizi78 - 11-08-2016, 07:06
W Szczecinie masz kumatego MM z ww interfejsem .
Podpytaj na regionalnym, może znajdzie czas i pomoże w diagnostyce .
morg - 11-08-2016, 08:38
Bizi78 wczoraj zakupiłem sobie kabel, będę macał temat.
plecho1 przejrzałem ten temat o przepustnicy, objawy takie same. Tyle, że obrazki z tematu wcięło ;] ja wymieniałem przepustnicę na taką nie kręconą a przy okazji wymiany wszystkie bypassy, silniki krokowe itp zostały gruntownie wyczyszczone.
Czekam na kabel i będę robił pełną diagnostykę, bo narazie robiłem to za pomocą diody i jakieś bzdury mi pokazywało, miałem też wrażenie, że ściągnięcie klemy nie kasuje błędów bo w nieskończoność waliło mi błędem immobilizera.
plecho1 - 11-08-2016, 10:31
To pewnie immobilizer ciągle generuje błąd bo kasuje się poprzez zdjęcie klemy. Błedy w tym roczniku wymruguje się poprzez zwarcie jakimś przewodem czy drutem pinów 1 z 4 w złączu OBD, żadnej diody się nie stosuje. Evoscanem u Siebie błedów nie sprawdzisz, na forum jest to opisane w odpowiednim temacie. Wpisz w wyszukiwarkę "diagnoza odczyt kasowanie" to temat znajdziesz.
morg - 11-08-2016, 11:21
No to skoro Evoscanem nie sprawdzę błędów ani parametrów pracy silnika, to nie mam pojęcia jak na przykład wyregulować przepustnicę.
Chyba, że jest opcja żeby zrobić podmianę kompa pokładowego do tej samej wersji silnika ale nowszego rocznika który obsługuje Evoscan.
Bizi78 - 11-08-2016, 14:00
Evoscanem parametry sprawdzisz a błędy odczytasz licząc mrugnięcia kontrolki CE po zwarciu dwóch pinów.
plecho1 - 11-08-2016, 15:06
Tak jak napisał Bizi78, dodatkowo aby interfejs zadziałał też trzeba w nim zewrzeć piny 1z 4. Błędy tym zestawem da się sprawdzić w młodszej wersji czyli po 2001 r.
|
|
|