ASX Techniczne - [1.8DI-D] Filtr paliwa, olej i inne materiały do przeglądu 
						
												 kaarpiu - 01-09-2016, 11:16 Temat postu: [1.8DI-D] Filtr paliwa, olej i inne materiały do przeglądu Mój Mitsubishi ASX 1.8 DiD z 2010r. jest już dawno po gwarancji a przy 90.000km powinienem wykonać „duży przegląd”. Jego koszt w ASO mnie przeraziły - ponad 2000 zł. Niestety widać, że firmie Mitsubishi nie zależy na serwisowaniu używanych aut po gwarancji. 
 
 
Zdecydowałem się więc ograniczyć serwisowanie do wykonania raz w roku „małego przeglądu” (takiego jak po 15000km za około 320zł) i przeglądu nadwozia (45zł), – aby przebieg ASXa był udokumentowany i utrzymać gwarancję na perforacje nadwozia. 
 
 
Materiały eksploatacyjne do przeglądu chciałbym kupić we własnym zakresie i część z nich wymienić sam. Czytając opinię na forach dowiedziałem się, że najlepsze filtry są firm: Knecht, Mann, Bosh, przymierzam się więc do zakupu:
 
 
1.	filtr oleju – Knecht LX812 (22zł)
 
2.	filtr powietrza – Knecht OC196 (60zł)
 
3.	filtr kabinowy – Filtron K1241 (49zł) lub Bosch 1 987 432 416 (z węglem aktywnym)
 
 
Odnośnie filtru paliwa nie mogę znaleźć nic lepszego poza:
 
1.	Fram PS10668 – 94,00zł 
 
2.	Filtron PP852/3 – 59,78zł
 
 
Czy ktoś z was montował któryś z nich do swojego ASXa? Czy rzeczywiście nie można dobrać filtru z Knechta, Manna lub Boscha? Ciekawe która firma produkuje fabryczny?  Proszę o pomoc w doborze filtru paliwa oraz ewentualne sugestię co do wybranych przeze mnie pozostałych filtrów. Czy ktoś z was używa w ASXie filtrów Filtrona? Opinie w necie na temat Filtrona są podzielone..
 
 
Według instrukcji obsługi olej powinien spełniać następujące normy:
 
1.	SAE - 5w30 lub 0w30
 
2.	ACEA – „do użytku C1, C2, C3 lub C4”
 
3.	JASO – „do użytku DL-1” – tylko w Mobil 1 jest wyszczególniona
 
 
Zastanawiam się więc nad wyborem pomiędzy:
 
1.	Millers Oils XF Longlife C1 5w30 
 
2.	Castrol Edge 5w30 LL C3
 
3.	Mobil 1 EPS Formula 5w30 – jako jedyny ma specyfikację normę JASO DL-1
 
 
Do tej pory w ASO zalewali mi: Castrol SLX-EDGE Professional 5w30 OE
 
 
Wiem, że na forum polecany jest Millers Oils XF Longlife C1 5w30, ale zastanawiam się czy warto przechodzić z popularnego dostępnego w razie czego na każdej stacji benzynowej Castrola na Millersa? Będę wdzięczny za waszą pomoc   
												 vavoom - 02-09-2016, 10:22
  Przy 90 000 km należy sprawdzić/wyregulować luzy zaworowe, tu raczej zalecam wizytę w dobrym ASO. W moim przypadku wyglądało to tak:
 
http://forum.mitsumaniaki...1245963#1245963
 
 
Filtr paliwa - po gwarancji stosowałem Filtrona, żadnych problemów. Pozostałe Mann.
 
Od przebiegu 90 000 wlewałem Millers Oils XF Longlife C1 5w30, nie pamiętam żadnej odczuwalnej różnicy, ale też i kilka lat już minęło    Czy warto - osobiście do końca użytkowania nie zrezygnowałem z tego oleju.
												 kaarpiu - 27-10-2016, 07:41
  Co do filtrów kupiłem:
 
 
1.Filtr oleju - MANN W 610/3
 
2.Filtr powietrza - MANN C 26 015
 
3.Filtr paliwa - FILTRON PP852/3
 
4.Filtr kabinowy - MANN CUK 2141
 
 
Olej - Millers Oils XF Longlife C1 5w30 
 
 
Co do przeglądów zdecydowałem się ostatecznie ograniczyć serwisowanie do wykonania raz w roku „małego przeglądu” (takiego jak po 15000km za około 320zł) i przeglądu nadwozia (45zł), – aby przebieg ASXa był udokumentowany i utrzymać gwarancję na perforacje nadwozia. Pozostałe rzeczy robię we własnym zakresie - z uwagi na DROGI SERWIS     
 
 
Regulację luzów zaworowych zrobię po 100.000km w polecanym AUTOKRAK w Krakowie (wycenili mi to na ok.600zł) - nie mam zaufania do ASO w Kielcach...
												 pablo diablo - 27-10-2016, 15:30
  Co do Serwisu Auto KRAK jak najbardziej serwisuje u nich ten silnik już 5 rok. 2 razy robiłem luzy zaworowe choć pewno niepotrzebnie bo wszystko chodziło idealnie i ten zabieg śmiało można było przesunąć w czasie, Serwis jest bardzo rzetelny... 
 
Co do Oleju do tego silnika z Fitrem DPF ważne by był niskopopiołowy, ja używam MOTUL 8100 eco-clean C2
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |