Chcę kupić Carisme! - Poszukuję Carismy do 6000 zł
Danpol - 02-09-2016, 13:18 Temat postu: Poszukuję Carismy do 6000 zł Dzień dobry, poszukuję pierwszego samochodu za kwotę do 6000 zł. W trakcie poszukiwań spotkałem dobrego znajomego, który kupił sobie właśnie Carisme. Dał za nią 2500 zł, co prawda otwiera ją przez bagażnik, lakier pozostawia wiele do życzenia, ale "jeździ i hamuje" Auto pomimo swoich wad urzekło mnie swoją sylwetką i wrażeniami z jazdy (silnik 1.6 100km jak się nie mylę, w gazie). Chłop zna się na rzeczy i jest w stanie doprowadzić ja do dobrego stanu. Ja niestety jestem laikiem i marzy mi się taka Carisma, do której nie musiałbym wpompować ogromną ilość pieniędzy. Tu pojawia się pytanie- czy w tej cenie jest sens szukać dobrego egzemplarza? Co do interesujących mnie silników powiem tak- chciałbym jeździć na gazie, bo oszczędniej. Słyszałem, że właśnie 1.6 dobrze znosi gaz, ale spotkałem się również z opiniami, że jednostki 1.8 "nie gdi" się do niego nadają. Bazując na danych z serwisu autocentrum.pl, spalanie w 1.8 jest na podobnym, lub nawet mniejszym poziomie, a różnica w osiągach jest zauważalna. Co o tym wszystkim sądzicie? Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki Pozdrawiam.
apg2312 - 02-09-2016, 14:18
Silnik 1.8 SOHC 115 KM lub 1.8 MSX 140 KM były montowane tylko w Carismach przedliftowych, czyli w modelach z lat 1995-1997 (sam lifting był w 1999 roku).
1.6 masz i przed liftem, i po lifcie, czyli w różnych wersjach (99 lub 103 KM) 1995-2004
Pytanie, którą wersję Carismy chciałbyś kupić ?
Podstawowe wiadomości o Cari znajdziesz tu :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Carisma
Danpol napisał/a: | czy w tej cenie jest sens szukać dobrego egzemplarza? |
Owszem, szukać można. Przedliftową raczej bez problemu kupisz w tej cenie, poliftową....różnie. Wszystko zależy od stanu technicznego auta.
Co do samej instalacji LPG - fajna sprawa, jeśli jest dobrze dobrana, porządnie zamontowana i regularnie serwisowana. Ale ja osobiście nie kupiłbym auta z LPG...no chyba, że na 300% znałbym jego historię. Dlaczego ? LPG nie zakłada się po to, żeby szpanować przed kimś, tylko żeby dużo i tanio jeździć. Więc najczęściej (chociaż oczywiście nie zawsze) auta z gazem są mocno zajechane.
Wolałbym kupić "czyste" auto, i sam założyć LPG - ale to dodatkowo ok. 2,5 tyś. zł.
Danpol - 02-09-2016, 15:05
No cóż, przyznać muszę, że wersja po lifcie wygląda trochę lepiej. Ale obie wersje wpadają w mój gust, ważniejszy dla mnie od wyglądu jest bardziej silnik. Wersji 140 konnej 1.8 praktycznie nie mogę znaleźć, 115 bardzo rzadko. Jakbym miał brać 1.6 to już po lifcie, z tą jednostką 103 konną. Gaz oczywiście chcę założyć sam, aby mieć pewność, że wszystko jest dobrze zrobione i serwisowane Dodać muszę, że jeszcze bardzo mi zależy na klimatyzacji. Na co zwracać szczególną uwagę przy poszukiwaniu dobrej Cari?
apg2312 - 02-09-2016, 15:21
Danpol napisał/a: | Na co zwracać szczególną uwagę przy poszukiwaniu dobrej Cari? |
Na wszystko. Pamiętaj, że nawet Cari z końcówki produkcji, czyli 2004 to w tej chwili 12-letnie auto.
Z początku produkcji, czyli 1995 to już 21-letnie auto. Więc zawsze będzie coś do zrobienia, pytanie tylko co ?
Z drugiej strony, nie możesz spodziewać się cudów - za 6 tyś. zł nie śmiganej funkiel nówki nie kupisz
Danpol - 02-09-2016, 17:01
Wow, dziękuję za tak szybkie odpowiedzi. Pod kątem awaryjności i ogólnej potrzeby wpompowania pieniędzy będzie lepszy silnik 1.6, czy poszukać mimo wszystko jakiegoś 1.8 (starego)?
apg2312 - 02-09-2016, 17:52
IMHO wolę 1.8, ale to chyba dlatego, że taki silnik mam To jest jednak 115 KM i 167 Nm momentu obrotowego, a nie 99/137 czy 103/141. No i ciut lepsze osiągi
Co do awaryjności, to i 4G92 (1,6), jak i 4G93 (1,8) są porządnymi japońskimi silnikami, i jak są zadbane i regularnie serwisowane, to o awaryjności można praktycznie zapomnieć.
Co do wpompowania kasy - wiadomo, przy kupnie robi się "zestaw startowy", czyli wymiana rozrządu, pompy wody, pasków klinowych, oleju, filtrów, cieczy chłodzącej, ewentualnie simmeringów i uszczelek (w 1,8 luz zaworowy jest ręcznie regulowany), świece, kable WN, do tego serwis klimatyzacji (jeśli jest), kontrola rozrusznika i alternatora. Wtedy wiadomo, co się ma.
Oczywiście, do zrobienia może być więcej rzeczy, zależy, w jakim stanie auto się kupi.
Danpol - 03-09-2016, 14:16
Dziękuję za tak wiele informacji Jeżeli mogę prosić o ostatnią rzecz- jakieś ogłoszenie, wzór godnej uwagi Cari (oczywiście tyle, na ile można to stwierdzić po ogłoszeniu, jestem świadom, że trzeba wszystko na żywo sprawdzić). Wtedy będę miał już komplet informacji i będę mógł samodzielnie zacząć poszukiwania na poważnie
apg2312 - 03-09-2016, 15:35
Wybór niewielki, bo jak wczoraj rzuciłem okiem na serwisy ogłoszeniowe było tylko kilka Carism 1,8 SOHC 115 KM.
IMHO wg mnie warte uwagi są 3 na OLX :
2800
http://olx.pl/oferta/mits...html#338cb1add0
3000
http://olx.pl/oferta/okaz...html#338cb1add0
3200
http://olx.pl/oferta/mits...html#338cb1add0
niestety wszystkie bez klimatyzacji, o ile dobrze przeglądnąłem opisy.
Z klimą jest coś za 1800
http://olx.pl/oferta/mits...html#338cb1add0
1900
http://olx.pl/oferta/mits...html#338cb1add0
ale stan widać na zdjęciach - nieszczególny.
Niby wszystko idzie zrobić do porządku, od zamontowania klimatyzacji do wręcz przywrócenia stanu jak prosto z linii produkcyjnej, ale to może wymagać wkładu finansowego.
PO GDI i dieslach nawet nie patrzyłem, a 1,6 to sam sobie możesz na Allegro czy OLX poszukać W sumie nawet może popatrzyłbym na niemieckie strony ?
PS :
850 euro
https://www.mobile.de/pl/.../231382757.html
1250 euro
https://www.mobile.de/pl/.../230802032.html
400 euro
https://www.mobile.de/pl/.../230748137.html
1500 euro - przebieg 87 tyś. km
https://www.mobile.de/pl/.../230010665.html
500 euro
https://www.mobile.de/pl/.../229287616.html
1000 euro
https://www.mobile.de/pl/.../229202599.html
800 euro
https://www.mobile.de/pl/.../227789028.html
499 euro
https://www.mobile.de/pl/.../208869677.html
teedy600 - 03-09-2016, 21:11
Klimę mają wszystkie niekoniecznie nabitą ta pierwsza ma klimatronik
apg2312 - 03-09-2016, 21:34
teedy600 napisał/a: | Klimę mają wszystkie niekoniecznie nabitą ta pierwsza ma klimatronik |
Niekoniecznie mają, a nawet jeśli mają, to niekoniecznie sprawną. Tym bardziej, że byłoby wtedy to zaznaczone w opisie - ooo!!! jest klima!!!! oooo!!! i nawet działa !!!!!
Dodatkowo to zależy od dwóch rzeczy :
Czy auto było robione na konkretne zamówienie. Bo zazwyczaj jak jest szyberdach fabryczny, to nie ma klimy, chyba że ktoś sobie dopłacił (w mojej Cari tak właśnie jest - fabryczny szyberdach, i fabryczna klimatyzacja). To raz.
A dwa - Carismy przedliftowe występowały teoretycznie w czterech wersjach wyposażenia : GL, GLX, GLS i MSX.
http://www.storage.progra...tka_carisma.pdf
Ale to jest tylko teoria Bo niektóre auta były składane na indywidualne zamówienie, poza tym Holendrzy chyba montowali Cari na zasadzie :
"co akurat jest na magazynie czy pod ręką, to wkładamy"
Ale teoretycznie wszystkie Cari powinny być przygotowane do montażu klimatyzacji.
Danpol - 03-09-2016, 22:22
O kurde, dziękuję za tak dużą pomoc Podpytam tych sprzedających o klimatyzację, aby mieć pewność. Ta pierwsza Cari ma już przebieg prawie 300k, czy to nie jest problem? Auta z Niemiec raczej nie kupię, bo z sprzedającym się nie dogadam i daleko- jakby na miejscu się okazało, że nie jest warte kupna to parę stów nie moje Ale dziękuje za chęci Tak się jeszcze zastanawiam- jest jakaś różnica pomiędzy 1.6 a 1.8 pod kątem znoszenia gazu? Założenie instalacji to prawie pewniak, a nie chciałbym skrzywdzić 1.8 w jakiś sposób
apg2312 - 03-09-2016, 23:00
To nie są silniki GDI, do zwykłych 1.8 instalację LPG bez problemu idzie założyć. Oczywiście, instalację sekwencyjną.
Ale nie martw się gazem, najpierw musisz kupić auto, a potem je doprowadzić do stanu bezpiecznej i pewnej używalności. Raczej ważniejsze są np. zawieszenie czy hamulce (gdyby trzeba było), niż gaz ?
Już pomijam nawet, że po ostatnich pomysłach naszego rządu LPG to może być niekoniecznie opłacalna inwestycja, a przynajmniej nie w krótkim okresie czasu.
Tak popatrzyłem sobie dokładniej na tą pierwszą Cari (z lubuskiego za 2800), i mimo wszystko raczej odpuść ją sobie. Albo przynajmniej poproś sprzedającego o wyraźne zdjęcia w dużej rozdzielczości + numer VIN + datę pierwszej rejestracji w Polsce. Wtedy idzie się czegoś o aucie dowiedzieć stąd :
Historia pojazdu
Duży przebieg o niczym złym nie świadczy, jeśli auto było normalnie serwisowane (zresztą wolisz prawdziwy duży przebieg, czy cofnięty albo wymieniony licznik ?). Ale tutaj jeszcze dochodzi tylko miesiąc przeglądu i OC (do 03.10/16.10 2016), i tak mi wygląda, jakby ktoś bardzo chciał szybko sprzedać to auto już bez wkładania jakichkolwiek pieniędzy.
|
|
|