[96-02]Colt CJ0 - Cewki zamiast rozdzielacza
herr_flick - 11-09-2016, 14:37 Temat postu: Cewki zamiast rozdzielacza https://www.youtube.com/w...T60&app=desktop
Tu jest tylko pokazane, ale bez wchodzenia w szczegóły.
Ktoś przerabiał temat albo jest gdzieś dokładniej opisane?
mkm - 11-09-2016, 16:18
Kilka osób .
Na szybko, pamiętam, że areksz121, jeździ tak już kilka lat.
Podlinkuję mu temat lub pisz do niego na pw
areksz121 - 12-09-2016, 00:18
Jeżdżę, jeżdżę... tylko z tą różnicą, że wyeliminowałem całkiem przewody WN i wsadziłem cewki z Type-R'a (tak jak Kochajj) W każdym V6 DOHC jest ta wygoda, że iskra występuje na dwóch cylindrach jednocześnie (w jednym zapłon, w drugim wydech). Do tego gotowy, podzielony sygnał wychodzi z ECU na trzech odpowiednich kabelkach. Swinks_UK nazywał to chyba "waste spark". Oryginalnie w E54A jest moduł zapłonowy, który steruje podwójnymi cewkami i mamy 6 kabelków WN, a w FTO jest rozwiązane to tak samo jak w Legnum, czyli 3 cewki ze zintegrowanymi modułami i 3 przewody WN na drugą głowicę plus do tego magiczny IFS. W moim wypadku jest IFS i 6 sztuk cewek bezpośrednio montowanych na świecach.
W SOHC, niestety sprawa komplikuje się jeżeli jest rozdzielacz, bo cewka jest jedna a iskra rozdzielana jest mechanicznie.... i ten zestaw z filmiku ma jakiś dodatkowy układ do sterowania tymi cewkami, albo jest inna ciekawa kombinacja, do tego nadal są przewody WN (krótsze, ale są).
W każdym razie Owczar i Bartek męczyli się z taką konwersją do V6 z Galanta EA i coś chyba to nie wyszło. Trzeba by się wgłębić nieco w temat.
|
|
|