Outlander III GEN Techniczne - Doposażenie Outlandera III City Style
jbas - 28-09-2016, 17:25 Temat postu: Doposażenie Outlandera III City Style Witam wszystkich Mitsumaniaków. Wątek zakładam, ponieważ nastał dla mnie czas zmiany samochodu i po długich namysłach, analizach etc. na 99% wybór padnie na Outlandera III City Style (2WD).
Będzie to trzecie z kolei Mitsubishi po Colcie i Lancerze, więc na szczęście będę mógł nadal korzystać z tego forum
Wybór padł na wersję City Style. Zależy mi na manualnej skrzyni biegów, nawet kosztem braku 4x4. Ważne jest też dla mnie nagłośnienie Premium i skrzynia manualna, a właśnie te dwie rzeczy gwarantuje obecnie wersja City Style.
Mam jednak pytanie o dopasażenie tej w wersji w kilka elementów i dlatego zakładam ten wątek. Być może ktoś przede już to przerabiał i nakieruje mnie na właściwe tory Po kolei:
1. Koła - jak wiadomo wersja City Style jest oferowana na kołach 16 cali i jest to do mnie do zaakceptowania na okres zimowy. Latem chciałbym jednak dokupić drugi komplet felg 18 cali i na nich założyć letnie. Taki manewr robiłem w Lancerze, jestem z tego zadowolony dlatego chciałbym to kontynuować. I tutaj rodzi się pytanie, jak zmiana kół w całości lato/zima ma się do czujników ciśnienia w oponach? Nie jestem pewien jak to dokładnie działa. Cz w komplecie kół letnich także będę musiał mieć takie czujniki? Muszę je dokupić?
2. Zegary - niby detal, a jednak chciałoby się mieć w samochodzie za te pieniądze coś lepszego między zegarami niż prosty monochrom przypominający najprostszy kalkulator. W Lancerach z powodzeniem można było zmieniać zegary na te kolorowe czy to z Outlandera II czy ASX'a. Czy ktoś już próbował montować zegary z kolorowym wyświetlaczem w Outlanderze III? Czy nawet jeśli jest to możliwe to zrobię to sam czy może konieczna będzie ingerencja w ETACS?
3. Czujniki cofania - czy ktoś orientuje się czy w salonach podczas zakupu nowego samochodu montują oryginalne (które będą współpracować z radiem i kolorowym wyświetlaczem zegarów) czy może zamienniki, które nie integrują się z samochodem?
4. Halogeny - czy ktoś próbował już domontować halogeny? Czy są doprowadzone instalacje do lamp halogenowych i wystarczy ich montaż i zmiana przełącznika zespolonego czy trzeba będzie prowadzić nową instalację?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Od razu wspomnę, że wiem iż prościej byłoby kupić wersję INTENSE+ jednak chyba najważniejszy jest dla mnie manual, którego niestety w benzynie w wersji INTENSE+ obecnie nie ma :/
_tm_ - 28-09-2016, 17:44 Temat postu: Re: Doposażenie Outlandera III City Style
jbas napisał/a: |
Cz w komplecie kół letnich także będę musiał mieć takie czujniki? Muszę je dokupić?
|
Musisz dokupić. Z poziomu komputera pokładowego jest możliwość przełączania się pomiędzy dwoma kompletami czujników (tylko nie wiem, czy ta najtańsza wersja z okrojonym wyświetlaczem posiada taką funkcję)
jbas napisał/a: |
3. Czujniki cofania - czy ktoś orientuje się czy w salonach podczas zakupu nowego samochodu montują oryginalne (które będą współpracować z radiem i kolorowym wyświetlaczem zegarów) czy może zamienniki, które nie integrują się z samochodem?
|
U mnie zamontowali zamienniki, które nie są zintegrowane z wyświetlaczem.
jbas napisał/a: |
Z góry dzięki za odpowiedzi. Od razu wspomnę, że wiem iż prościej byłoby kupić wersję INTENSE+ jednak chyba najważniejszy jest dla mnie manual, którego niestety w benzynie w wersji INTENSE+ obecnie nie ma :/ |
Ja bym na Twoim miejscu przebolał ten automat i brał jednak Intense+ .
rezon - 29-09-2016, 08:05
jbas napisał/a: | 3. Czujniki cofania - czy ktoś orientuje się czy w salonach podczas zakupu nowego samochodu montują oryginalne (które będą współpracować z radiem i kolorowym wyświetlaczem zegarów) czy może zamienniki, które nie integrują się z samochodem? | było http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98255
sebowy - 29-09-2016, 09:52
też postawiłem na manuala ale w dieslu, nie wiem czy warto kupować nowy samochód i od razu go rozbebeszać; nowe zegary, instalacja ...
z czujnikami nie ma problemu tam gdzie rezon podał linka doczytasz ; ok. 600 pln w serwisie przód i tyle samo tył,
z kółkami miałem podobna sytuację dostałem 18stki dokupiłem 16stki na zimę - czujniki chciałem dokupić ale takie pieniądze chcieli że zrezygnowałem. A jak mi się kontrolka zapali że kół nie widzi to ją zwyczajnie wyłączam i da się z tym żyć...
mower - 29-09-2016, 22:44
Halogeny jak ja kupowałem zamontowali do City Style, ale z dodatkowym włącznikiem po lewej stronie.
kabe30 - 30-09-2016, 12:25
sebowy napisał/a: | A jak mi się kontrolka zapali że kół nie widzi to ją zwyczajnie wyłączam |
Jak to zrobić? Bezpiecznik?
jacekk - 03-10-2016, 10:16
kabe30 napisał/a: | sebowy napisał/a: | A jak mi się kontrolka zapali że kół nie widzi to ją zwyczajnie wyłączam |
Jak to zrobić? Bezpiecznik? |
A jaki problem z czujnikami. Stać na samochód a na czujniki (700-800 zł/4 szt.) nie stać?
jbas - 03-10-2016, 10:32
Chyba faktycznie będę się skłaniał jednak ku Intense+... Chyba jakoś przeboleję ten automat
Ale jakby ktoś odpowiedział na pytanie:
Cytat: | 2. Zegary - niby detal, a jednak chciałoby się mieć w samochodzie za te pieniądze coś lepszego między zegarami niż prosty monochrom przypominający najprostszy kalkulator. W Lancerach z powodzeniem można było zmieniać zegary na te kolorowe czy to z Outlandera II czy ASX'a. Czy ktoś już próbował montować zegary z kolorowym wyświetlaczem w Outlanderze III? Czy nawet jeśli jest to możliwe to zrobię to sam czy może konieczna będzie ingerencja w ETACS? |
To pewnie nie jednej osobie przyda się to w przyszłości
sebowy - 05-10-2016, 13:20
jacekk napisał/a: | A jaki problem z czujnikami. Stać na samochód a na czujniki (700-800 zł/4 szt.) nie stać? |
tak jak piszesz 700-800 ale za sztukę chcieli ...
kabe30 napisał/a: | Jak to zrobić? Bezpiecznik? |
wyłączam przyciskiem od kompa wystarczy przytrzymać 2sek i samochód miedzy zegarami nie wyświetla już informacji/alarmu z czujników, ....niestety tylko do następnego odpalenia silnika
jacekk - 05-10-2016, 16:37
sebowy napisał/a: | jacekk napisał/a: | A jaki problem z czujnikami. Stać na samochód a na czujniki (700-800 zł/4 szt.) nie stać? |
tak jak piszesz 700-800 ale za sztukę chcieli ...
|
Można kupić uniwersalne i zaprogramowane do Mitsubishi na aledrogo. Kosztują < 800 zł/4 szt.
tokyo - 06-10-2016, 23:57
Witam
1. do zmiany kol potrzeba nowe czujniki
- tu mozesz kupic czujniki orginal/zamiennik do zaprogramowania na nowo
lub
- kupic zamiennik oferujace opcje klonowania czujnikow fabrycznych bez koniecznosci odwiedzania serwisu
lub
- calkowicie je wylaczyc
2. zegary mozna zalozyc z innego auta bez problemu z tym ze trzeba tylko sprawdzic czy nie trzeba wpisac do nich nowego nr vin ( nie pamietam)
3. czujniki parkowania - sa zakladane ale jak jest zwykly wyswietlacz to niestety tylko piszczyk
4. halogeny - bez najmniejszego problemu instalacja konczy sie na przedniej belce
wymaga 1 przekaznika i zaprogramowania komputerem ze sa halogeny. Tu le[szym rozwiazaniem jest kupic swiatla dzienne led z funkcja halogenow ciut drozsze ale efekt o wiele lepszy.
OGOLNIE jak nie jest problemem to sygeruje dolozyc 5 tys i kupic specyfikacje wyzsza
koszt doposazenia w nastepujace rzeczy do ver City takich jak
- zestaw glosnomowiacy z usb, BT audio
- zestaw Rockford (6 glosnikow) + subwoofer
- zestaw multimedialny + kamera
- zestaw przedniej automatycznej kamery parkujacej (dzialajacej do 15km/h)
- zestaw czujnikow parkowania przod + tyl
- kolorowy licznik
- zestaw swiatel dziennych LED z funkcja halogenow
- kierownica multifunkcyjna z przyciskami do zestawu BT
to koszt ~7.5 tys zlotych
jbas - 07-10-2016, 10:14
tokyo, dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Problem polega na tym, że różnica pomiędzy City Style a wyższą Intense to nie 5 tys. zł tylko około 12 tys. zł (ceny katalogowe). Dodatkowe Intense nie posiada BT i Rockforda które są dla mnie obowiązkowe.
Nie ukrywam, że optymalne wyposażenie dla mnie ma Intense Plus ale tutaj mówimy już o różnicy około 23 tys. zł w zakupie pomiędzy City Style i Intense Plus.
No i zastanawiam się po prostu czy CVT i 4x4 są dla mnie tyle właśnie warte, bo tak jak automat może ułatwić życie to już 4x4 nie wiem kiedy wykorzystam tak naprawdę.
kabe30 - 09-10-2016, 16:04
tokyo napisał/a: | zestaw przedniej automatycznej kamery parkujacej (dzialajacej do 15km/h) |
Tokyo, jak znajdziesz chwilkę czasu, będę bardzo wdzięczny za namiary i może jakąś poradę, gdzie kupić i jak wygląda montaż (serwis?). Chyba ostatnią rzeczą, której mi brakuje do szczęścia, jest widok z przodu podczas parkowania. Mam nieregularna ścianę przednią garażu, czujniki są mało precyzyjne, mocno się męczę, żeby nie wjechać w graty stojące przed nosem, pzdr, kb
Grimm - 09-10-2016, 16:55
tokyo nadworny magiku, przyłączam się do prośby kabe30
tokyo - 11-10-2016, 05:10
Witam
Modul opracowalem sam przy okazji jak klient w serwisie kilka razy rozwalil o sciane garazu przod pajero.
Modul dziala niezaqleznie od stacji i radia orginalnego badz radia fabrycznego z wyswietlaczem.
Problem tylko byl w nowych out z ori navi ale zostal rozwiazany.
Opis dzialania.
Kamera dziala do predkosci 15km/h po ktorej nie reaguje na nic.
Do 15km/h nastepuje zalaczenie kamery przxod - ja to nazywam prekosc manewrowa.
Jak wlasciciel nie chce kamerki to moze ja wylaczyc przelacznikiem
Pomimo ze kamera przednia dziala, zawsze priorytet wyswietlanie ma kamera tyl
Jak bede u klienta to podesle filmik ze stacji multimedialnej mitsubishi i sposobu dzialania w ASX ktorego robilem od podstaw
|
|
|