[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] przerywa na niskich obrotach
Anonymous - 10-03-2007, 20:34 Temat postu: [CJ1A 1.3] przerywa na niskich obrotach Witam wszystkich. Mam colta od 2 miesięcy 1.3 12V z 98 roku. Mój problem z nim to problem z odpalaniem nigdy nie odpalił za pierwszym razem kilka razy nie odpalił wcale. Drugi problem to szarpanie na niskich obrotach, co jest szczególnie odczuwanew mieście muszę wtedy nim piłować i jechać na jak najniższym biegu. Na trasie jest ok. Ale... jak go zdołam odpalić to jedzie ładnie ok 30 km potem przerywa czyli jak jest zimny to jedzie ładnie. Nie najeżdziłam się tym samochodem bo stoi już u trzeciego mechanika. Wymienione zostały świece dwa razy w ciągu tych dwóch miesięcy, przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza, olej, sprawdzana przepustnica, palec aparatu zapł., sonda lambda i wszystkie mierzone parametry są ok. Mechanik mówi że sprawdzał to co się dało i wszystko gra. Mówi też że powodem szrpania jest to że ucieka iskra, ale nie wiele mi to mówi i że to najprawdopodobniej zapłon siadł i trzeba go wymienić. Napiszcie proszę czy macie jeszcze jakieś pomysły. Bo ja się nie znam za bardzo jako kobieta,choć już wiele się dowiedziałam przez ten problem z tym samochodem. Czy to mógł paść zapłon? Colt ma ok 150 tys. km i bardzo mi się podoba, nie chce się go pozbywać tylko nim śmigać...
Hugo - 10-03-2007, 21:13
mag79 napisał/a: | Mechanik mówi że sprawdzał to co się dało i wszystko gra. Mówi też że powodem szrpania jest to że ucieka iskra | Jeśli ten mechanik jest godny zaufania i wszystko rzeczywiście posprawdzał to może mieć rację co do zapłonu. Niestety Prawdopodobnie uszkodzony będzie moduł zapłonowy. Koszt nowego to "skromne" 400-450 zł.
TommiCrazy - 10-03-2007, 22:02
to pewnie turbo dzióra..... a mowiac powaznie czy w aucie byl kiedys lpg-gas?
Anonymous - 10-03-2007, 22:26
A jak się zachowuje wskażnik temperatury?
Mój eucaliptus tak szarpał na wolnych, powodem był czujnik temperatury wody, po wymianie była bomboniera, ale teraz muszę wymienić silnik krokowy.
Parametry sprawdz sam ECU też Ci wszystiego nie pokaże, na stronie Krzyżaka znajdzesz co jest potrzebne.
Dla pewności sprwdz silniczek krokowy (inaczej zawór wolnych obrotów)
Pozdrawiam
Anonymous - 11-03-2007, 17:25
to pewnie turbo dzióra..... a mowiac powaznie czy w aucie byl kiedys lpg-gas?
nie jest na gazie , jest na benzynie
[ Dodano: 11-03-2007, 17:41 ]
był na komputerze ale raz sie wcale nie podłączył, a raz nic nie wykryło
Krzyzak - 11-03-2007, 19:09
mag79, a czy podczas odpalania - jesli wcisniesz pedal gazu, to odpali bez problemow? sprobuj i napisz
ew. czy dodawanie gazu nie bedzie powodowalo jego gasniecia
bo do pomierzenia jest silniczek krokowy (zgodnie z instrukcja na forum) a potem ew. regulacja obrotow i TPS/IPS - regulacja dla silnika 4G13 jest co prawda opisana na mojej WWW, ale niestety w modelu CJ1 nie ma zlacza zaplonu i trzeba jechac do ASO - tylko w ten sposob mozna przestawic ECU w stan serwisowy w tym modelu
coz - proponuje wizyte w Bialymstoku u Jacka (czyli admina tego forum i wlasciciela ASO Mitsubishi) celem poprawnej diagnozy
Anonymous - 11-03-2007, 23:59 Temat postu: Mag79 nie zapala nawet po dodaniu gazu ......i zaczyna powoli kręcić aż zalewa świece i kicha.
[ Dodano: 12-03-2007, 08:34 ]
Cytat: | Hej. Powiem tak: masz Colta z 98 roku więc odpada jedna z możliwości-uszkodzenie komputera (a dokładniej kondensatorów w ECU). W tym roczniku nie zdarzają się już takie awarie. Jeśli chodzi o takie Colty jak mój (ten czerwony) to awarie komputera są bardzo częste. Jeśli chcesz wpisz w wyszukiwarkę frazę:kondensatory w ECU i sama zobaczysz . Ale do rzeczy: w Twojej sprawie podałem cenę modułu zapłonowego (400-500 zł). Jeśli mechanik zna się na Mitsubishi to powinien zbadać czy to on uległ awarii. Zdarzają się również awarie cewki zapłonowej. Niestety ja nie znam się na tyle żeby Ci powiedzieć jak sprawdzić poprawność działania tych podzespołów. Mam dla Ciebie jedną radę: znajdź na forum użytkownika o nicku burst. Śledzę jego posty od jakiegoś czasu i koleś ma ogromną wiedzę jeśli chodzi o elektronikę w aparatach zapłonowych. Przedstaw mu swój problem, może coś poradzi a Ty będziesz mogła przekazać to swojemu mechanikowi jako dodatkowe informacje. Jakby co to pisz, będę starał się pomóc. Zawsze się staram
Przy okazji taki dziwny zbieg okoliczności: w moim aucie od wczoraj miałem prawie identyczne objawy jak u Ciebie i pomyślałem od razu, że padł mi komputer (czyli w/w kondensatory) ale poruszałem wszystkimi wtyczkami przy silniku i chodzi dobrze. Polecam Tobie taki manewr również.
Tutaj jest do kupienia moduł zapłonowy do Twojego autka i widzę, że sporo przesadziłem z ceną (na szczęście). 500 zł kosztuje do mojego |
[ Dodano: 12-03-2007, 08:36 ]
http://www.moto.sklep.pl/...5&grupa=c111421
Krzyzak - 12-03-2007, 08:58
mag79, dalas link, bo chcesz kupic ten modul? jesli mechanik ma racje co do iskry, to moze rozwiazac Twoje problemy, ale najpierw sugeruje wizyte w Grafixie w Bialymstoku - celem dokladnej diagnozy (najpierw sie umow opowiadajac jakie sa wstepne rozpoznania - na pewno nie zaplacisz 300 zl a moze sie okazac, ze wydatek na modul zaplonowy bedzie niepotrzebny)
proponuje, zeby ktos jeszcze sprawdzil silniczek krokowy - pomierzyl opor na jego stykach
Hugo - 12-03-2007, 09:11
mag79 na poczatek zrób tak jak radzi Krzyzak
Anonymous - 12-03-2007, 09:30
krokowy jest ok, bo był sprawdzany, wydatek na zapłon czy na paliwo żeby jechać do białego stoku, chyba jedna chwala
[ Dodano: 12-03-2007, 09:50 ]
wytłumaczcie mi jedną rzecz, zdąrzyłam się zorientować że moduł zapł. to nie aparat zapł. czyli to jest jakaś część zapłonu? czy jest ona zespolona z całym aparatem?
i wogóle to z czego składa się ten cały zapłon
Anonymous - 12-03-2007, 10:15
jesli chodzi o mnie to mialem bardzo po0dobny problem , rozwiazanie krylo sie w przewodach wysokiego napiecia i swiecach oraz regulacji zaplonu czy tam gaznika - dokladnie nie pamietam co robil moj elektro-mechanik samochodowy , i efekt jest super , na 3biegu idzie w tym momencie 140km/h colt 1,3 heh pozdrawiam forumowiczow
Krzyzak - 12-03-2007, 10:37
mag79, oj faktycznie - to Zamosc a nie Lomza, ktora jest tuz obok Bialego - mea culpa
co do kabli - zakladam, ze mechanik jest na tyle kumaty, ze potrafi stwierdzic czy kable zaplonowe sa dobre - bo czasem nowe kable niskiej jakosci maja przebicia
modul zaplonowy jest czescia aparatu zaplonowego - znajduje sie w jego wnetrzu; tzw. zaplon to: element optoelektroniczny, ktory informuje ECU jaki cylinder jest teraz w jakim cyklu, cewka zaplonowa z tranzystorem mocy do wytworzenia iskry oraz palec z kopulka do przekazania tej iskry na odpowiedni cylinder
co do wypowiedzi kumanprx - to zauwaz, ze w CJ1 nie ma gaznika
Anonymous - 12-03-2007, 11:58
czyli da się wymienić sam moduł bez wymiany całego aparatu zapłonowego
Krzyzak - 12-03-2007, 12:02
mag79 napisał/a: | czyli da się wymienić sam moduł bez wymiany całego aparatu zapłonowego |
owszem, ale i tak trzeba go bedzie wyjac i rozkrecic by dostac sie do srodka i wydobyc stary modul
Anonymous - 12-03-2007, 12:17
ale czy sredniej klasy mechanik go złoży spowrotem?
|
|
|