Sigma/Diamante Ogólne - Jaki olej do silnika??
Anonymous - 11-03-2007, 13:49 Temat postu: Jaki olej do silnika?? Witam. Jaki olej radzicie wlac do silnika do Sigmy? Do tej pory jezdzil w Niemczech na 5 W40 a teraz musze zmienic i nie wiem czy wlac taki sam. Jakiej firmy olej jest zalecany??
Anonymous - 11-03-2007, 15:40
Kolego mam przed sobą instrukcję obsługi Mitsubishi Sigma i tabelę z olejami
otóż: 1. zakres temperatur w jakich jest stosowany 5w 40 to -40 do +20
te same parametry dla 5w-50 (strzałki pokazują aby go stosować raczej w niskich temperaturach)
Natomiast SAE 10w-30 ma przedział temperaturowy stosowania -30 do +40
SAE 10w-40 oraz 10w-50 zakres temperatur od -30 do +50 ( ale strzałka prowadzi dalej więc i może pracować w wyższej temperaturze) Podaję za instrukcją stopnie celsjusza i odnosi się to do temperatury otoczenia.
Uważam że obecnie oleje różnych firm mają bardzo zbliżone parametry a płaci się za nazwę - oczywiście to tylko moje zdanie.
Oczywiście wybór producenta oleju zależy od Twojej zasobności portfela
Ja używam Petro Canada 10w-40. Wymieniam olej co 13tys km z filtrem kosztuje mnie to 120zł bez brudzenia rąk czyli u mechanika.
Aha instrukcja mówi o takich olejach do różnych silników a więc nie ma to znaczenia czy masz 12 czy 24V
Pozdrawiam
Anonymous - 11-03-2007, 23:03
Witam,
a ja od siebie dodam tylko tyle - jeśli faktycznie masz to że jeżdził na 5W/40 gdzieś udokumentowane (nie tylko z zapewnień poprzedniego własciciela), wlał bym dokładnie ten sam olej na którym jeździł. Chociaż szczerze przyznam iż silnik 6G72 jeżdżący na pełnym syntetyku i nie biorący oleju to nielada rarytas. W zasadzie z racji swego wieku konstrukcja ta była przewidziana do olei mineralnych klasy API SF-SG, gdyż tylko takie były w tym czasie produkowane. A jak wiadomo są to dość gęste oleje, ja osobiście nie spotkałem Sigmy, która jeździła by na syntetyku i go nie brała...co oczywiście nie znaczy że takiej nie ma Na Twoim miejscu, wlał bym pewnie jakiś półsyntetyk. Po pierwsze ze względów bezpieczeństwa (rozszczelnić silnik to żadna sztuka...), po drugie ze względów ekonomicznych - niższa cena. Po trzecie wreszcie Twój silnik nie będzie miał okazji pracować w takich ekstremalnie trudnych warunkach aby wymagał tak dobrego smarowania.
To tylko takie moje spostrzeżenia, zresztą jestem zwolennikiem teorii optymalnego doboru oleju i częstszych wymian np. co 7.000 km zamiast lania super specyfików (przeważnie przereklamowanych) i wykręcania limitu kilometrów przewidzianych między wymianami (dla 6G72 10.000 km). Ale w tym temacie każdy ma pewnie własne preferencje i spostrzeżenia...
pozdrawiam.
Anonymous - 11-03-2007, 23:16
Dziekuje za odpowiedzi. Wiem ze jezdzil na takim oleju czyli 5W40. Kupilem to auto od pierwszego wlasciciela w Niemczech z przebiegiem 118tys. Wszystkie ksiazki serwisowe sa w aucie. MAm teraz przejechane 123 tys i nie bierze ani grama oleju. Dlatego mysle o wlaniu takiego samego oleju. Myslalem o oleju firmy Midland. Moze jezdzi ktos na tym oleju?
Anonymous - 12-03-2007, 23:44
mikun81 napisał/a: | Myslalem o oleju firmy Midland. Moze jezdzi ktos na tym oleju? |
Witam,
już komuś chyba odpowiadałem w tym temacie...:
TUTAJ
pozdrawiam.
Anonymous - 15-03-2007, 07:23
A ile litrów wchodzi na wymianę? do Sigmy?
Anonymous - 15-03-2007, 17:09
Instrukcja podaje że do miski olejowej wchodzi 4,0litra a do filtra 0,3litra = 4,3litra
Z praktyki wlewają 4,5litra i jest stan między kreskami na bagnecie do butelki dają mi 05litra na dolewkę zwykle to wystarcza do następnej wymiany
Pozdrawiam
Anonymous - 13-04-2007, 18:58
Poprzedni własciciel mojego miśka był katem izalał LOTOS15W40 auto bralo go i potrafiło niżle zadymic.Więc postanowiłam go zmienić na CASTROL 10W60 i problemy znikly.
|
|
|