Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator
Karismaniak - 30-10-2016, 13:42 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Ciągle załącza się wentylator Problem polega na tym że wskazówka temp silnika jest na polowie. Zauważyłem że obroty podnoszą się z 800/1000 na 1500 bo co chwilę załącza się wentylator który chłodzi silnik.
Moje pytanie jest ;
Czy może czujnik któryś szwankuje i trzeba go wymienić jeśli tak to proszę o wskazówkę gdzie on się znajduje.
Czy może coś nie tak jest z czymś innym ?
Proszę o pomoc.
Pacjent Carisma 1.8 gdi 2001 r 122 km
plecho1 - 30-10-2016, 15:23
Może masz włączoną klimę, jeśli tak to zachowanie wentylatora jak najbardziej normalne. Jeśli jednak dzieje się to bez klimy to warto by było sprawdzić błędy silnika.
Karismaniak - 30-10-2016, 21:46
Nie klima jest wyłączona miałem sterownik wymieniany może trzeba ustawić zaprogramować przy jakiej temp ma się załączyć wentylator ? Bo może jest za niska ?
plecho1 - 31-10-2016, 05:18
Takich rzeczy się nie programuje, wentylator może się załączać w sytuacjach awaryjnych jak np. sterownik nie miał by sygnału z czujnika temperatury. Najpierw sprawdź błędy silnika, wystarczy popularny interfejs czyli Elm327 bluetooth i jakaś darmowa aplikacja na telefon z androidem np. Torque.
Karismaniak - 31-10-2016, 20:47
Prawdopodobnie termostat poszedł górna rura jest gorąca jak silnik a dolna zimna jak karoseria
robertdg - 31-10-2016, 20:59
Jakby Ci sie termostat zablokował na zamknięciu to silnik by sie przegrzewał
Karismaniak - 01-11-2016, 08:26
mechanik stwierdził ze nie otwiera się do konca , górna rura jest gorąca jak silnik a dolna która idzie od dołu do góry i tam jest termostat jest bardzo zimna. Jesli chodzi o wskazówke temp. to jest tak jakby na połowie . Nawiew działa prawidłowo od 17 do 29 dmucha i grzeje.
Jedno mnie zastanawia dlaczego obrotomierz zamyka się przy 4 tys obrotów jak skala jest do 8 ?
robertdg - 01-11-2016, 08:28
Nawet gdyby nie otwierał do konca to silnik by się gotował
Problem z odcieciem zaplonu to już innegio gatunku, w GDI przyczyn może być wiele, przepustnica, układ paliwowy, etc
Karismaniak - 01-11-2016, 08:48
to czyli ze drugi wentylator sie załącza co minute jest normalne i podnosi obroty do 1500 i tak potrafi trzymac przez cały okres jazdy....góra dół góra dół....
hurt.hurt - 01-11-2016, 09:09
nie powinno tak byc,obroty powinno trzymac
plecho1 - 01-11-2016, 10:03
Zrób porządną diagnostykę silnika bo to nie wina termostatu i raczej masz jeszcze inne problemy z silnikiem. Czemu pytasz i nie słuchasz co Ci radzimy, jeśli mechanik zna się na silnikach GDI (w co trochę wątpię) to mu zaufaj i po naprawie opisz co było przyczyną.
Karismaniak - 01-11-2016, 10:58
ale auto było u 4 speców i nawet w serwisie mitsubishi niedźwiedź lock..... i komputer żadnych błędów nie pokazywał inni mówili ze ich kompy się nie mogły połączyć wiec strzelać nie będą..... posłuchałem jednego z forumowiczów i zamówiłem kabel i program do diagnostyki już mam na kompie polski vag. wiec pozostaje mi samemu to sprawdzić z wasza pomocą
plecho1 - 01-11-2016, 11:25
Programem od VW nic nie sprawdzisz, potrzebujesz interfejsu od VW czyli Vag KKL na czipie FTDI 232 oraz programu Evoscan.
Karismaniak - 01-11-2016, 17:27
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
tego kupilem :0
[ Dodano: 01-11-2016, 17:50 ]
a instrukcje obslugi do evoscanu ? bo mam angielska wersje 2.9
plecho1 - 01-11-2016, 20:12
Czytaj ten temat, na początku jest sporo ciekawych informacji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
|
|
|