To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Wyciek płynu chłodzącego.

mimo_ck - 26-11-2016, 16:02
Temat postu: [MSS 1.3] Wyciek płynu chłodzącego.
Witam.
Dziś pod autem zauważyłem kałużę płynu chłodzącego, i po oględzinach zlokalizowałem skąd cieknie.
Płyn w ilościach hurtowych wycieka z metalowej rurki, która wychodzi z termostatu i "biegnie" prawą stroną silnika pod aparatem zapłonowym, zawijając potem za silnik.
Rurka ta skorodowała/utleniła się i sączy się z niej płyn.
I tu pytania dwa do szanownych Kolegów:
1. Co to za element, ta "metalowa rurka", jak tego szukać, czy występuje jako część zamienna czy raczej tylko szroty/allegro.
2. Jak z wymianą? Gdzie "toto" się kończy z drugiej strony, i czy wymiana jest bardzo skomplikowana?
Poniżej poglądowa fotka, gdzie widać ten element. Auto to 1,3 z 2000 roku
Pozdrawiam i proszę o pomoc.

robertdg - 26-11-2016, 22:21


Idzie pod kolektorem i wchodzi w blok do zasilanai pompy wody (od spodu fajnie widac miedzy kolektorem a alternatorem)
Nie dostępne w zamienniku, tylko oryginał, numer MD356315

mimo_ck - 27-11-2016, 11:07

Dziękuję Ci, Panie Kolego, bardzo serdecznie.
Jutro skocze do serwisu zapytać o cenę, a jak odpowiedź sprawi że sobie przysiądę, to poszukam czegoś z używek.
Wiesz, może jeszcze, jak wygląda kwestia wymiany? Dostanie się do tego od spodu z kanału, czy raczej wiąże się to z demontażem całego osprzętu dookoła?
Pozdrawiam

plecho1 - 27-11-2016, 12:34

Jeśli by był problem z dostępnością lub ceną, czego raczej można się spodziewać, to zawsze można spróbować naprawić uszkodzoną część tego przewodu albo wspawaną wstawka lub odpowiednim przewodem gumowym.
mimo_ck - 27-11-2016, 12:48

A myślicie, ze doraźnie na kilka dni idzie na to zastosować coś z tych metalowych plastelin do łatania rur z Catroramy czy innego Obi?
Zanim posypia się joby, zaznaczam, ze DORAŹNIE ;-) Czymś przez te kilka dni jeździć trzeba, czy nawet do mechanika dojechać, bo auto unieruchomione pod blokiem stoi.

robertdg - 27-11-2016, 13:16

Wydaje mi się ze po demontazu osprzetu dolotu powinno dac sie ta rure wytargac bez glebszego rozgrzebywania.
Czasowo mozesz próbowac podratowac poxyliną, ale musisz dobrze odtluscic

Hugo - 28-11-2016, 16:04

mimo_ck, kup używkę i już. Pierwszy raz słyszę o rozszczelnieniu tej rury, więc łatwo będzie dostać ładną używkę.
Janek_H - 29-11-2016, 19:41

Wymieniałem kiedyś tą część i o ile pamiętam to nazywa się to "magistrala wodna". Moja była naprawiana poprzez spawanie i niestety poległa. Kupiłem używkę. Mechanik który to wymieniał powiedział że nie podejmie się tego jeszcze raz bo dostęp, wymontowanie i zamontowanie nowej jest trudne. Myślę że klejenie tego jest tylko doraźne. Polecam zakup dobrej używanej części.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group