To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował !

mouseman - 03-12-2016, 16:55
Temat postu: [C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował !
Witajcie,
Panowie dzisiaj po dłuższym postoju postanowiłem przepalić Lancerka. Niestety akumulator odmówił posłuszeństwa. Całą noc ładowałem aku następnie auto odpaliło, zagrzało się wszystko super. Zgasiłem samochód, drzwi pozamykałem już miałem wychodzić z garażu, kiedy to słyszę charakterystyczną pracę silniczka krokowego ?! Myślę edit jak kluczyki mam w ręku. Miałem pod ręką inny sprawny silniczek pod ręką podpiąłem do kostki i oto co się dzieje:
https://youtu.be/B8yYUuRGIBQ

przypominam kluczyków niema w stacyjce, co się dzieje czy to wina ECU? jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ?

Proszę o pomoc...

Krzyzak - 03-12-2016, 21:45

mouseman napisał/a:
jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ?
przekaźnik główny, obok ECU, nie rozłączył chyba sterowania ECU (ma 2 obwody, sprawdzenie pięknie rozpisane w manualu)
mouseman - 04-12-2016, 22:01

Dzięki Darku za pomoc. W najbliższym czasie sprawdzę owy przekaźnik. Przejrzałem service manuala ale nie znalazłem żadnych informacji. Czy można go nabyć jako nowy w motoryzacyjnym ?
Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ?

Krzyzak - 05-12-2016, 08:19

mouseman napisał/a:
Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ?
silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka :)
Nie kupisz nowego w zwykłym sklepie - tylko oryginał. Chociaż nie jest to skomplikowana konstrukcja - ot 2 przekaźniki w tym jeden z diodą a drugi z podwójną cewką, dokładnie jak na schemacie


rozbierałem niedawno jeden, poszukaj w necie Mitsubishi control relay check - będzie rozpisane gdzie podłączyć + i - i gdzie sprawdzać, miernik z marketu wystarczy

mouseman - 11-12-2016, 22:38

Czy owy przekaźnik może mieć symbol e8t08471 ?
Krzyzak - 12-12-2016, 08:26

Może mieć taki.
mouseman - 15-03-2017, 22:08

Ok dobrałem się do przekaźnika E8T06771 który był pod radiem. Z chęcią bym go podmienił w celu weryfikacji czy to on jest winowajcą.
Zauważyłem że jak wyciągnę bezpiecznik ECU, pobór prądu na postoju spada do optymalnego poboru. Z bezpiecznikiem akumulator rozładowuje się po 24h

[ Dodano: 29-05-2017, 23:03 ]
Dzięki serwisowi Mitsumniaków udało się rozwiązać problem - winny był komputer ECU



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group