L200 Techniczne od 2006r - Koło pasowe
Artur.W - 29-12-2016, 16:21 Temat postu: Koło pasowe Proszę o radę
robię remont i przebudowę Elki, w tym wymianę rozrządu
zdemontowany cały przód, niestety praca stanęła na głównym kole pasowym
w użyciu był już klucz z metrową przedłużką, młot i pneumat
śruba nawet nie drgnęła.
kontrowałem obrót specjalnym kluczem wkładanym w otwory na kole - bez rezultatu - efekt to uszkodzony klucz do blokady.
próbowałem również zablokować na zębach wieńca - bez skutku
zaczynam się zastanawiać czy gwint śruby jest na pewno prawy ?
w jaki sposób odkręcić to dziadostwo ?
olo667 - 29-12-2016, 20:06
jest na pewno prawy, niedawno miałem podobny problem i zrobiłem sobie specjalny przyrząd
do blokowania wału .Jak mi ktoś objaśni jak wrzucić fotkę ,to zrobię i wrzucę ,bo ja taki nie do końca internetowy jestem
Heilsberg - 30-12-2016, 00:20
Odkręć i wyjmij rozrusznik, zblokuj wieniec i kręć. Musi pójść.
Artur.W - 30-12-2016, 10:36
Dzięki za rady
dorobiłem blokadę na zęby wieńca mocowaną na zaślepce na skrzyni biegów.(bez demontażu rozrusznika)
przedłużka 1,2m + 100kg obciążnik (JA) i ... puściło, choć miałem wrażenie że zaraz ukręcę śrubę
jak się okazało mechanik wkręcił śrubę na klej anaerobowy, (trochę przesadził z ilością).
Heilsberg - 31-12-2016, 01:10
Jak będziesz nową śrubę koła zakładał to też daj porządny klej do gwintów. Inaczej to koło się lubi odkręcić a w ostatecznym wypadku kończy się to wymianą wału korbowego co sam przetestowałem.
|
|
|