To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

sveno - 02-02-2014, 21:16

robertdg napisał/a:
Nie lepiej na odwrót :?:
faktycznie :oops: zapomniałem co to umowny kierunek prądu :oops:
MKV - 21-03-2014, 08:50

Jedna z tarcz z tyłu nieco mi się rozwarstwiła i przy hamowaniu zaczęły tłuc hamulce. Przednie tarcze oczywiście pokrzywione. Dodatkowo coś hamulec ręczny nie za bardzo działa.
Ogólnie rzecz biorąc hamulcowa kupa więc trzeba załatwić sprawę dokładnie i od podstaw.
Na dzień dobry wszystkie tarcze hamulcowe do wymiany - zakładam Mikode GT - zobaczymy jak się sprawdzi. Klocki chyba Boscha bo chce miękkie a nic miększego na rynku chyba nie ma do Galanta ??

Jeszcze nie wiem co z ręcznym ale pewnie większość wnętrza bębna będzie do wymiany...


Owczar - 21-03-2014, 09:12

MKV napisał/a:
zakładam Mikode GT - zobaczymy jak się sprawdzi.


One już były sprawdzane nie raz. Nic dobrego z tego nie wyszło :)

MKV - 21-03-2014, 09:15

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
zakładam Mikode GT - zobaczymy jak się sprawdzi.


One już były sprawdzane nie raz. Nic dobrego z tego nie wyszło :)


Słyszałem od Rafała na FB ale to samo słyszałem o Zimmermannach małych, że pękają a nie miałem z nimi żadnego problemu.
A ma ktoś lepszy pomysł na krzywiące się tarcze? Bo u mnie jakoś bardzo szybko się krzywią :/

Tomek - 21-03-2014, 09:26

MKV napisał/a:
A ma ktoś lepszy pomysł na krzywiące się tarcze? Bo u mnie jakoś bardzo szybko się krzywią :/


sprawdź piasty, czy proste
jak Ci się krzywią tarcze, a jeździłeś z tym dłużej, to na 99% masz krzyzwą piastę, lub piasty
jedno się krzywi od drugiego

Bartek - 21-03-2014, 09:27

Tarcze 294 mm i jarzma zacisków od poliftowego Legnuma VR-4 - nie jest to tania impreza (piasty i felgi do wymiany na 5 śrub), ale jak i te nie dadzą rady (choć przy 2.5 i Space Wagonie dają radę bezproblemowo) to otwarta droga do Brembo ;)
Owczar - 21-03-2014, 09:32

MKV napisał/a:
Słyszałem od Rafała na FB ale to samo słyszałem o Zimmermannach małych, że pękają a nie miałem z nimi żadnego problemu.
A ma ktoś lepszy pomysł na krzywiące się tarcze? Bo u mnie jakoś bardzo szybko się krzywią :/


Przede wszystkim stan zacisków. Jeśli tłoczek nie będzie odbijał prawidłowo to tarcza będzie się grzała, a na postoju dodatkowo nierówno stygła.

Ja np jestem bardzo zadowolony z textarów. Daję im mocno w kość - wymiana klocków po 15kkm ;) A mimo wszystko pozostają proste i niezależnie od temp hamują skutecznie. Klocki od jakiegoś czasu też tylko tej marki.

tomek84 napisał/a:
sprawdź piasty, czy proste
jak Ci się krzywią tarcze, a jeździłeś z tym dłużej, to na 99% masz krzyzwą piastę, lub piasty


Jak założysz tarczę na krzywą piastę to bicie będzie od razu. Druga sprawa, że piasty nie krzywią się od tarcz, ale mogą się pokrzywić w tym samym czasie. Moje poprzednie tarcze były masakrycznie pokrzywione, a piasty pozostały proste.

Fragu - 21-03-2014, 09:40

Bartek napisał/a:
piasty i felgi do wymiany na 5 śrub


niekoniecznie :wink:

Tomek - 21-03-2014, 09:42

Fragu napisał/a:

niekoniecznie :wink:


druciarstwo

Fragu - 21-03-2014, 09:43

A mów co chcesz :lol:
MKV - 21-03-2014, 09:47

Owczar napisał/a:

Jak założysz tarczę na krzywą piastę to bicie będzie od razu. Druga sprawa, że piasty nie krzywią się od tarcz, ale mogą się pokrzywić w tym samym czasie. Moje poprzednie tarcze były masakrycznie pokrzywione, a piasty pozostały proste.


Wiem właśnie a tutaj nie ma bicia od początku. Z jedną piastą było coś nie tak i wymieniałem ją jakiś rok temu. Tutaj trochę czasu jeżdżę i jest OK a potem zaczynają bić tarcze - teraz akurat były założone JC Auto więc nie można było po nich wiele oczekiwać ale jednak...
Bardziej mnie zastanawia bęben bo tam to się chyba coś rozpierniczyło w środku ;)

Tomek - 21-03-2014, 09:54

Owczar napisał/a:
Jak założysz tarczę na krzywą piastę to bicie będzie od razu.


nie byłbym taki pewien, ale pewnie wiesz lepiej

MKV napisał/a:
były założone JC Auto więc nie można było po nich wiele oczekiwać ale jednak...


w obu autach miałem zestawy TRW, byłem zadowolony

w drugim przypadku budżet mnie trzymał, też kupiłem TRW, ale wolałbym kupić i przetestować ATE

MKV - 21-03-2014, 10:00

tomek84 napisał/a:
Owczar napisał/a:
Jak założysz tarczę na krzywą piastę to bicie będzie od razu.


nie byłbym taki pewien, ale pewnie wiesz lepiej

MKV napisał/a:
były założone JC Auto więc nie można było po nich wiele oczekiwać ale jednak...


w obu autach miałem zestawy TRW, byłem zadowolony

w drugim przypadku budżet mnie trzymał, też kupiłem TRW, ale wolałbym kupić i przetestować ATE


Chciałbym identyczne klocki na obie osie - TRW są dostepne i kilka innych zestawów też ale najtaniej mogę mieć właśnie Boscha - podobno są miękkie a zestaw na wszystkie koła moge mieć za 170zł. Pamiętam, ze swego czasu derpin montował Bosche i był zadowolony...

Marcino - 21-03-2014, 10:01

Nawet jak masz zaciski dwutłoczkowe to kup tarcze 276mm ale koniecznie 26mm grube. U mnie na zacisku 1tłoczkowym II lift sprawują się u mnie wyśmienicie. Wiem co to jest ABS teraz, nawet na letnich oponach. Jak wyeliminowałem stuki w zawieszeniu (banan) to jest całkiem przyjemnie hamowac.
Niestety nie wiem co to za tarcze bo kupiłem z zaciskami prawie nówki bez rantu z rozbiórki z forum, dawno temu, ale po tym jak klocki brudzą felgę widać że hamują, pieknie na calej powerzchni tarczy.

MKV - 21-03-2014, 12:24

Marcino napisał/a:
Nawet jak masz zaciski dwutłoczkowe to kup tarcze 276mm ale koniecznie 26mm grube.


No u mnie to jest normalny rozmiar tarczy i właśnie takie są te Mikody.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group