To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.

WreX - 11-09-2015, 14:30

Owczar napisał/a:
Że skrzynią z vr miałby może z 8,5. To cały czas at i 15% gorsza sprawność niż mt. Jeden bieg więcej aż takiej różnicy nie zrobi.

Galant jak na te masę i moc i tak dobrze jeździ. Co nie zmienia faktu, że żeby było szybciej potrzeba więcej mocy :)


Dobra olejmy temat, bo się jeszcze jakimś swapem skończy albo zmianą samochodu :mrgreen:

STax - 11-09-2015, 15:08

Gdzieś w necie widziałem, ze galant V6 ma 8,2 do 100km/h. Imho aż tak dobrze to nie jest.
Porównując do bmw 323 (2,5 170KM) to galant sporo odstaje, ale jest też sporo cieższy (galant 1400kg +, moje bmw 1200kg). BMW wg pomiarów g-techem robi 7,2 do 100km/h.
Galant skrzynię ma długą, na krótszej na pewno było by lepiej, ale też mam wrażenie, że galant znacznie mniej płynnie rozwija moc, tzn ma "braki" w środkowej partii obrotów.

Owczar - 11-09-2015, 15:08

Kiedyś będziesz musiał zmienić :)

Ostatnio żona wymarzyla sobie 300 konne coupe. Sam się w sumie napalilem, ale póki galant jest sztywny to będziemy nim jeździć. Chyba ze przeglądając ogłoszenia (są może ze 2-3 sztuki wymarzonego modelu na allegro) przypadkiem kupię jak Lexusa :)

A jak z chlodnica? Zmieniales juz?

Owczar - 11-09-2015, 15:11

8.2 ma manual.
Katalogowo to BMW ma 8 z mt i 9 z at. Jak powyżej - wątpię by po 15 latach było szybsze albo żeby producent zanizal wartości. Ostatnio spotkałem gościa, który twierdził, że astra 1 gti ma 7 sek do setki bo sobie tak zmierzył z licznika.

W miarę sensowny pomiar to jazda na tym samym odcinku raz w jedną a raz w drugą po min 3 przejazdy w każdą stronę i średni wynik ze wszystkich pomiarów. Mi galant też kiedyś wykręcił 8 sek. Mogłem odjechać i myśleć jakie mam szybkie auto, ale w druga stronę wyszło juz prawie 10 sek.

WreX - 11-09-2015, 17:03

Owczar napisał/a:
Kiedyś będziesz musiał zmienić


Wiadomo, na chwile obecną to mi się jako następca Lex z seri IS podoba, ale za młody i za biedny jestem na taki pojazd ;d Może za 5-10 lat

Owczar napisał/a:
Ostatnio żona wymarzyla sobie 300 konne coupe. Sam się w sumie napalilem, ale póki galant jest sztywny to będziemy nim jeździć. Chyba ze przeglądając ogłoszenia (są może ze 2-3 sztuki wymarzonego modelu na allegro) przypadkiem kupię jak Lexusa


"przypadkiem kupiłęm lexusa" ehe :D

Owczar napisał/a:
A jak z chlodnica? Zmieniales juz?


Myślałem że nikt nie zapyta... coś czuje że zaraz mnie zlinczują no ale prawda jest taka, że odkąd to wlałem, obserwowałem zachowanie samochodu no tak uważnie, przed pracą i po pracy zazwyczaj sprawdzałem czy jest plama czy cieknie, gdzie cieknie czy płynu ubywa. No ale nic nie cieknie i nie ubywa... i na razie "tak jest" oczywiście jestem świadom że to tylko odroczenie egzekucji chłodnicy ale po ostatnich inwestycjach w samochód (w sensie mechanicznym i lakierniczym) mam trochę dosyć i pewnie dlatego to odkładam. Myślę że na październik będę to planować. Tak tak wiem jak mi strzeli i wysika cały płyn to będzie po planie... w każdym razie żadnego syfu w zbiorniczku czy pod korkiem nie zaobserwowałem poziom nie spadł o milimetr nawet jak dotąd...


I nie wiem jak u Was ale u mnie im wilgotniej tym na zimnym silniku bardziej pulsacyjnie przyspiesza, dzisiaj jak przez noc padało to jak wyjeżdzałem z bramy to prawie jakbym kopał w ten pedał gazu... i dalej nie wiem od czego to może być...

Owczar - 11-09-2015, 21:39

No to będę pierwszy do linczu - maty kleisz, a ryzykujesz poważna awarią :)

No przypadkiem, bo co prawda chciałem kupić, ale jak galant trafi na złom, a dwa auta zupełnie mi nie są potrzebne. Ale oglądałem ogłoszenia i się napalilem ;)

STax - 11-09-2015, 22:03

Owczar napisał/a:
8.2 ma manual.
Katalogowo to BMW ma 8 z mt i 9 z at. Jak powyżej - wątpię by po 15 latach było szybsze albo żeby producent zanizal wartości. Ostatnio spotkałem gościa, który twierdził, że astra 1 gti ma 7 sek do setki bo sobie tak zmierzył z licznika.

W miarę sensowny pomiar to jazda na tym samym odcinku raz w jedną a raz w drugą po min 3 przejazdy w każdą stronę i średni wynik ze wszystkich pomiarów. Mi galant też kiedyś wykręcił 8 sek. Mogłem odjechać i myśleć jakie mam szybkie auto, ale w druga stronę wyszło juz prawie 10 sek.


Wszystko ok, tylko akurat moje BMW to rajdówka ;) I jak seria waży ~1350kg, tak moje waży 1200 (silnik seria) ;) A wynik tak jak mówię, zmierzony g-techem, czyli odpowiednim urządzeniem do tego celu :P Licznikowo wychodzi ok 6,5s, ale to tak jak mówisz - licznik.
Galant waży więcej i tak jak mówię, przynajmniej mój odczuwalnie słabnie w środkowych partiach obrotów, dopiero powyżej 4-4,5tys rpm znowu odżywa, więc realnie coś między 8 a 9 s powinien robić, w zależności od stanu silnika.

Owczar - 11-09-2015, 22:21

No to o tym, że rajdowka nie wspomniałeś :)

Galant z at realnie ma ma 9-10. Im bliżej 9 tym lepiej :)

Gtech ma też GPS czy tylko akcelerometr?

STax - 11-09-2015, 22:25

Owczar napisał/a:
Gtech ma też GPS czy tylko akcelerometr?

Są i takie i takie. Kiedyś mieliśmy ze znajomymi ten z akcelerometrem, ale to mało miarodajne


Od paru lat mamy jednak ten z GPS-em i wyniki z niego sa naprawdę realne (dokładniej g-tech pro)


Owczar - 11-09-2015, 22:42

Gtech pro to już sensowne pomiary :)
sveno - 12-09-2015, 00:46

STax napisał/a:
to galant sporo odstaje, ale jest też sporo cieższy
kolejny kapitan oczywisty.
STax napisał/a:
Galant waży więcej i tak jak mówię, przynajmniej mój odczuwalnie słabnie w środkowych partiach obrotów, dopiero powyżej 4-4,5tys rpm znowu odżywa,
kolega sobie spojrzy na wykres z hamowni Galanta, a potem sobie porówna z BMW.

V-ka ma to do siebie, że kupa momentu pojawia się już u dołu i tak jest też w przypadku 6a13, bo przy 1800rpm masz już ponad 200Nm (maks 220Nm) co za tym idzie wykres momentu jest płaski a mocy liniowy co jest pożądanym efektem.
Teraz niech sobie kolega popatrzy na wykres R6 z BMW i wyciągnie wnioski.

STax - 12-09-2015, 11:12

sveno napisał/a:
V-ka ma to do siebie, że kupa momentu pojawia się już u dołu i tak jest też w przypadku 6a13, bo przy 1800rpm masz już ponad 200Nm (maks 220Nm) co za tym idzie wykres momentu jest płaski a mocy liniowy co jest pożądanym efektem.
Teraz niech sobie kolega popatrzy na wykres R6 z BMW i wyciągnie wnioski.

Co do V6 się zgadzam, chociaż u mnie jest tak, że z dołu idzie bardzo fajnie, między 2 a 4 tys rpm jest wyraźny zastój, a powyżej 4 tys wyraźnie czuć przyrost momentu.
W BMW R6 (w moim wypadku ze zmiennymi fazami) od dołu idzie równie dobrze, ale właśnie nie ma tego zastoju w środku, tylko idzie płynnie do góry, a gdzieś od 3,5-4tys rpm jest zmiana faz i dodatkowy kop.

Porównując wykresy też na dobrą sprawę wielkiej róznicy nie ma, poza faktem, że BMW ma po prostu wyższy max moment.




W obu wypadkach przy wspomnianych 1800rpm jest w granicach 200Nm (+/- 10) tylko w galancie później praktycznie to nie rośnie, a w bmw płynnie idzie do góry.


Może inaczej - zastanawiam się czy ten dołek w mocy u mnie to jest charakterystyka tego silnika czy sygnał, że jest jakiś problem.

sveno - 12-09-2015, 14:29

STax napisał/a:
między 2 a 4 tys rpm jest wyraźny zastój,
a może to subiektywne uczucie bo przesiadając się z Vanosa podświadomie oczekujesz tego:
STax napisał/a:
a gdzieś od 3,5-4tys rpm jest zmiana faz i dodatkowy kop.

dziwnie pofalowany masz ten wykres z R6.

Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to chciałem jeszcze zaznaczyć, że chodziło mi o porównanie do zwykłego R6 bez zmiennych faz. Tam przebieg momentu jest sporo gorszy bo praktycznie do 3-3,5krpm nic się nie dzieje, momentu mało, a to on Cię odpycha a nie koniki.

mkm - 12-09-2015, 15:24

STax napisał/a:

Wszystko ok, tylko akurat moje BMW to rajdówka ;)

Może lepiej pisz, że "wyścigówka", bo rajdówek to BMW raczej nie miało już ze 20lat (nie licząc oczywiście KJS-ówek lub innych "kominówek" jakże popularnych w byłych demoludach :wink:

STax - 12-09-2015, 21:07

mkm, rajdówka, jeśli chodzi o przeróbki i orzede wszystkim zastosowanie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group