Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.
WreX - 11-09-2015, 14:30
Owczar napisał/a: | Że skrzynią z vr miałby może z 8,5. To cały czas at i 15% gorsza sprawność niż mt. Jeden bieg więcej aż takiej różnicy nie zrobi.
Galant jak na te masę i moc i tak dobrze jeździ. Co nie zmienia faktu, że żeby było szybciej potrzeba więcej mocy |
Dobra olejmy temat, bo się jeszcze jakimś swapem skończy albo zmianą samochodu
STax - 11-09-2015, 15:08
Gdzieś w necie widziałem, ze galant V6 ma 8,2 do 100km/h. Imho aż tak dobrze to nie jest.
Porównując do bmw 323 (2,5 170KM) to galant sporo odstaje, ale jest też sporo cieższy (galant 1400kg +, moje bmw 1200kg). BMW wg pomiarów g-techem robi 7,2 do 100km/h.
Galant skrzynię ma długą, na krótszej na pewno było by lepiej, ale też mam wrażenie, że galant znacznie mniej płynnie rozwija moc, tzn ma "braki" w środkowej partii obrotów.
Owczar - 11-09-2015, 15:08
Kiedyś będziesz musiał zmienić
Ostatnio żona wymarzyla sobie 300 konne coupe. Sam się w sumie napalilem, ale póki galant jest sztywny to będziemy nim jeździć. Chyba ze przeglądając ogłoszenia (są może ze 2-3 sztuki wymarzonego modelu na allegro) przypadkiem kupię jak Lexusa
A jak z chlodnica? Zmieniales juz?
Owczar - 11-09-2015, 15:11
8.2 ma manual.
Katalogowo to BMW ma 8 z mt i 9 z at. Jak powyżej - wątpię by po 15 latach było szybsze albo żeby producent zanizal wartości. Ostatnio spotkałem gościa, który twierdził, że astra 1 gti ma 7 sek do setki bo sobie tak zmierzył z licznika.
W miarę sensowny pomiar to jazda na tym samym odcinku raz w jedną a raz w drugą po min 3 przejazdy w każdą stronę i średni wynik ze wszystkich pomiarów. Mi galant też kiedyś wykręcił 8 sek. Mogłem odjechać i myśleć jakie mam szybkie auto, ale w druga stronę wyszło juz prawie 10 sek.
WreX - 11-09-2015, 17:03
Owczar napisał/a: | Kiedyś będziesz musiał zmienić
|
Wiadomo, na chwile obecną to mi się jako następca Lex z seri IS podoba, ale za młody i za biedny jestem na taki pojazd ;d Może za 5-10 lat
Owczar napisał/a: | Ostatnio żona wymarzyla sobie 300 konne coupe. Sam się w sumie napalilem, ale póki galant jest sztywny to będziemy nim jeździć. Chyba ze przeglądając ogłoszenia (są może ze 2-3 sztuki wymarzonego modelu na allegro) przypadkiem kupię jak Lexusa
|
"przypadkiem kupiłęm lexusa" ehe
Owczar napisał/a: | A jak z chlodnica? Zmieniales juz?
|
Myślałem że nikt nie zapyta... coś czuje że zaraz mnie zlinczują no ale prawda jest taka, że odkąd to wlałem, obserwowałem zachowanie samochodu no tak uważnie, przed pracą i po pracy zazwyczaj sprawdzałem czy jest plama czy cieknie, gdzie cieknie czy płynu ubywa. No ale nic nie cieknie i nie ubywa... i na razie "tak jest" oczywiście jestem świadom że to tylko odroczenie egzekucji chłodnicy ale po ostatnich inwestycjach w samochód (w sensie mechanicznym i lakierniczym) mam trochę dosyć i pewnie dlatego to odkładam. Myślę że na październik będę to planować. Tak tak wiem jak mi strzeli i wysika cały płyn to będzie po planie... w każdym razie żadnego syfu w zbiorniczku czy pod korkiem nie zaobserwowałem poziom nie spadł o milimetr nawet jak dotąd...
I nie wiem jak u Was ale u mnie im wilgotniej tym na zimnym silniku bardziej pulsacyjnie przyspiesza, dzisiaj jak przez noc padało to jak wyjeżdzałem z bramy to prawie jakbym kopał w ten pedał gazu... i dalej nie wiem od czego to może być...
Owczar - 11-09-2015, 21:39
No to będę pierwszy do linczu - maty kleisz, a ryzykujesz poważna awarią
No przypadkiem, bo co prawda chciałem kupić, ale jak galant trafi na złom, a dwa auta zupełnie mi nie są potrzebne. Ale oglądałem ogłoszenia i się napalilem
STax - 11-09-2015, 22:03
Owczar napisał/a: | 8.2 ma manual.
Katalogowo to BMW ma 8 z mt i 9 z at. Jak powyżej - wątpię by po 15 latach było szybsze albo żeby producent zanizal wartości. Ostatnio spotkałem gościa, który twierdził, że astra 1 gti ma 7 sek do setki bo sobie tak zmierzył z licznika.
W miarę sensowny pomiar to jazda na tym samym odcinku raz w jedną a raz w drugą po min 3 przejazdy w każdą stronę i średni wynik ze wszystkich pomiarów. Mi galant też kiedyś wykręcił 8 sek. Mogłem odjechać i myśleć jakie mam szybkie auto, ale w druga stronę wyszło juz prawie 10 sek. |
Wszystko ok, tylko akurat moje BMW to rajdówka I jak seria waży ~1350kg, tak moje waży 1200 (silnik seria) A wynik tak jak mówię, zmierzony g-techem, czyli odpowiednim urządzeniem do tego celu Licznikowo wychodzi ok 6,5s, ale to tak jak mówisz - licznik.
Galant waży więcej i tak jak mówię, przynajmniej mój odczuwalnie słabnie w środkowych partiach obrotów, dopiero powyżej 4-4,5tys rpm znowu odżywa, więc realnie coś między 8 a 9 s powinien robić, w zależności od stanu silnika.
Owczar - 11-09-2015, 22:21
No to o tym, że rajdowka nie wspomniałeś
Galant z at realnie ma ma 9-10. Im bliżej 9 tym lepiej
Gtech ma też GPS czy tylko akcelerometr?
STax - 11-09-2015, 22:25
Owczar napisał/a: | Gtech ma też GPS czy tylko akcelerometr? |
Są i takie i takie. Kiedyś mieliśmy ze znajomymi ten z akcelerometrem, ale to mało miarodajne
Od paru lat mamy jednak ten z GPS-em i wyniki z niego sa naprawdę realne (dokładniej g-tech pro)
Owczar - 11-09-2015, 22:42
Gtech pro to już sensowne pomiary
sveno - 12-09-2015, 00:46
STax napisał/a: | to galant sporo odstaje, ale jest też sporo cieższy | kolejny kapitan oczywisty.
STax napisał/a: | Galant waży więcej i tak jak mówię, przynajmniej mój odczuwalnie słabnie w środkowych partiach obrotów, dopiero powyżej 4-4,5tys rpm znowu odżywa, | kolega sobie spojrzy na wykres z hamowni Galanta, a potem sobie porówna z BMW.
V-ka ma to do siebie, że kupa momentu pojawia się już u dołu i tak jest też w przypadku 6a13, bo przy 1800rpm masz już ponad 200Nm (maks 220Nm) co za tym idzie wykres momentu jest płaski a mocy liniowy co jest pożądanym efektem.
Teraz niech sobie kolega popatrzy na wykres R6 z BMW i wyciągnie wnioski.
STax - 12-09-2015, 11:12
sveno napisał/a: | V-ka ma to do siebie, że kupa momentu pojawia się już u dołu i tak jest też w przypadku 6a13, bo przy 1800rpm masz już ponad 200Nm (maks 220Nm) co za tym idzie wykres momentu jest płaski a mocy liniowy co jest pożądanym efektem.
Teraz niech sobie kolega popatrzy na wykres R6 z BMW i wyciągnie wnioski. |
Co do V6 się zgadzam, chociaż u mnie jest tak, że z dołu idzie bardzo fajnie, między 2 a 4 tys rpm jest wyraźny zastój, a powyżej 4 tys wyraźnie czuć przyrost momentu.
W BMW R6 (w moim wypadku ze zmiennymi fazami) od dołu idzie równie dobrze, ale właśnie nie ma tego zastoju w środku, tylko idzie płynnie do góry, a gdzieś od 3,5-4tys rpm jest zmiana faz i dodatkowy kop.
Porównując wykresy też na dobrą sprawę wielkiej róznicy nie ma, poza faktem, że BMW ma po prostu wyższy max moment.
W obu wypadkach przy wspomnianych 1800rpm jest w granicach 200Nm (+/- 10) tylko w galancie później praktycznie to nie rośnie, a w bmw płynnie idzie do góry.
Może inaczej - zastanawiam się czy ten dołek w mocy u mnie to jest charakterystyka tego silnika czy sygnał, że jest jakiś problem.
sveno - 12-09-2015, 14:29
STax napisał/a: | między 2 a 4 tys rpm jest wyraźny zastój, | a może to subiektywne uczucie bo przesiadając się z Vanosa podświadomie oczekujesz tego:
STax napisał/a: | a gdzieś od 3,5-4tys rpm jest zmiana faz i dodatkowy kop. |
dziwnie pofalowany masz ten wykres z R6.
Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to chciałem jeszcze zaznaczyć, że chodziło mi o porównanie do zwykłego R6 bez zmiennych faz. Tam przebieg momentu jest sporo gorszy bo praktycznie do 3-3,5krpm nic się nie dzieje, momentu mało, a to on Cię odpycha a nie koniki.
mkm - 12-09-2015, 15:24
STax napisał/a: |
Wszystko ok, tylko akurat moje BMW to rajdówka |
Może lepiej pisz, że "wyścigówka", bo rajdówek to BMW raczej nie miało już ze 20lat (nie licząc oczywiście KJS-ówek lub innych "kominówek" jakże popularnych w byłych demoludach
STax - 12-09-2015, 21:07
mkm, rajdówka, jeśli chodzi o przeróbki i orzede wszystkim zastosowanie
|
|
|