Nasze Miśki - Nasza Niebieska Sigma
Wojciech Bogacz - 05-04-2019, 11:01
Wczoraj powrócił problem, który występuje w Sigmie jak jest cieplej.
Jak rozgrzeję silnik i zgaszę, a jest ciepło (powiedzmy +15) potem nie chce odpalić. Zdarza się to wybiórczo - po prostu albo nie łapie wcale, albo nie wchodzi na obroty w ogóle i wydaje się jakby miał zagasnąć.
Nieraz trzeba odstać z pół godziny zanim zechce odpalić, nieraz krócej. Generalnie zauważyłem, że jak już jakoś tam odpali i zdąży się na gaz przełączyć to już jest OK.
Tak się zastanawiam czy to może nie jest wina pompki paliwa ? Wiem, że niedomaga ale czy jest możliwe, żeby aż tak ? W zimie nie miałem ani razu tego problemu....
Krzyzak - 05-04-2019, 14:40
może wtryski leją i masz tak bogato, że ciężko mu wstać
Wojciech Bogacz - 05-04-2019, 22:06
Krzyzak napisał/a: | może wtryski leją i masz tak bogato, że ciężko mu wstać |
Da się to jakoś sprawdzić ?
Poza tym takie problemy z odpalaniem jak zauważyłem są jak bardziej dynamicznie jeżdżę i takie gorące auto zgaszę.
Krzyzak - 06-04-2019, 20:36
Musisz wtryski sprawdzić pod ciśnieniem.
Ja zmieniłem wszystkie na inny komplet, bo miałem podobny problem i minęło natychmiast.
areksz121 - 07-04-2019, 00:57
Nie tak dawno pisałem o tym u siebie. Jeden syczał non stop na zgaszonym, dopóki ciśnienia z listwy nie spuściłem.
Wojciech Bogacz - 07-04-2019, 14:32
Krzyzak napisał/a: | Musisz wtryski sprawdzić pod ciśnieniem. |
Znaczy się wymontować ? A jak nie będą dobre to da się regenerować czy nowe trzeba ?
areksz121 napisał/a: | Nie tak dawno pisałem o tym u siebie. Jeden syczał non stop na zgaszonym, dopóki ciśnienia z listwy nie spuściłem. |
U mnie nic nie słychać niestety
Krzyzak - 07-04-2019, 21:47
Ja zmieniłem i tyle, nie sprawdzałem w sensie testu w jakimś warsztacie. U mnie pomogło.
Wojciech Bogacz - 08-04-2019, 09:05
W sobotę udałem się na misję "klima"
Po sprawdzeniu szczelność jest - wprawdzie test trwał pół godziny ale wygląda to OK, elektrycznie wszystko się załącza - trzeba troszkę oleju do sprężarki dolać i wcisnąć gaz.
Wcześniej niestety trzeba osuszacz wymienić (już kupiony ) i wymienić łożysko w sprężarce (chociaż to można zrobić później z tego co mi mechanik mówił).
Wczoraj za to postanowiłem umyć wszystko pod maską - płyny zakupiłem no i do boju. Efekt fajny - wszystko "poczerniało" - najpierw spryskałem samym preparatem a potem tylko lekko wąż z wodą (tak żeby tylko opłukać).
Dzisiaj w drodze do pracy w połowie drogi LPG odmówiło posługi. Jak dojechałem na miejsce z jednej wtyczki (do kompa do LPG) wylałem trochę wody. Teraz się suszy i za kilka godzin sprawdzę. Mam nadzieję, że będzie OK
Wojciech Bogacz - 09-04-2019, 16:56
Byłem u gazownika - nie chciało mi się czekać aż będę mógł sam sobie zdiagnozować kompa od gazu...
Generalnie komputer nie widzi obrotów silnika pomimo, że na wtyczce sygnał jest.
Chyba wyjmę sterownik i sprawdzę kondensatory... W sumie ma tyle lat (będzie z 20), że chyba ma prawo szwankować
Wojciech Bogacz - 10-04-2019, 08:08
Ech... komp od gazu jest hermetycznie zamknięty... nie wiem czy warto go rozpruwać czy może spróbować jeszcze u innego gazownika.... może inna osoba będzie mieć jakiś pomysł ?
Wojciech Bogacz - 11-04-2019, 20:05
Obeszło się bez gazownika - wreszcie udało mi się "dogadać" z kompem od LPG i faktycznie potwierdziłem, że nie "widzi" obrotów - pojawiają się na chwilkę (sekunda) i potem nic przez kilkanaście.
Miałem nadzieję, że to kondensatory ale na oko żaden nie jest wybrzuszony. Nawet o włos - są wklęsłe jak z fabryki... Sam nie wiem teraz co robić...
No wiec czy te kondensatory są dobre czy może tak być, że nie są wybrzuszone a nie działają ?
A może brakuje styku we wtyczce ? Polałem dobrze WD40 na styki ale nic to nie dało...
Kowalski - I need options
Bizi78 - 11-04-2019, 20:08
Wojciech Bogacz napisał/a: | No wiec czy te kondensatory są dobre czy może tak być, że nie są wybrzuszone a nie działają ? |
Może są jakieś zimne luty .
Wojciech Bogacz - 12-04-2019, 10:12
Bizi78 napisał/a: | Może są jakieś zimne luty .
|
Wiesz, że nie pomyślałem ? Chyba "przetrzepię" dzisiaj jeszcze te styki omomierzem
Zanim przystąpię do operacji spróbuję jeszcze tego szpreja
Bizi78 - 12-04-2019, 10:23
Wojciech Bogacz napisał/a: | Chyba "przetrzepię" dzisiaj jeszcze te styki omomierzem |
Chyba lepiej lupą .
Wojciech Bogacz - 12-04-2019, 11:00
Bizi78 napisał/a: | Chyba lepiej lupą. |
Chyba czas się zaopatrzyć heh. Poważnie - dzwoniłem jeszcze do mojego znajomego elektronika pasjonata i wedle tego co mu opisałem to on obstawia zimne luty - ewentualnie brak styku we wtyczce ale to już sobie sam posprawdzam Teraz muszę znaleźć serwisówkę a najlepiej schemat elektryczny tego sterownika z opisem pinów na wtyczce żebym wiedział co mierzyć.
Jeżeli by się okazało, że sygnał z czujnika obrotów jest wewnątrz obudowy kompa to oznacza jakiś przetwornik A/C pewnie.... ale jak będzie schemat można się próbować.
Agatka chyba mnie udusi za to codzienne grzebanie w aucie
|
|
|