To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?

Anonymous - 31-03-2009, 21:07

Hubeeert napisał/a:
Mont napisał/a:
Wykres 2.2HDI z jego 380Nm /2000 ma kształt góry Fuji, gwałtownie wznosi się i po osiągnięciu punktu gwałtownie opada.
2.0TDI osiąga max.310Nm juz przy 1750obr. ale ciągnie do ok.2700obr.

W skrócie? Lepiej jeździ się TDI i pomimo większej mocy w HDI to własnie TDI jest lepszym silnikiem w codziennej eksploatacji. Przynajmniej według mnie ;-)


Dokładnie to miałem na myśli - w/g mnie TDI jest lepsze niż HDI, bo samą mocą się nie jeździ :wink:

Hiszpan - 31-03-2009, 21:30

jmgmotocykle, weź pod uwagę jedną rzecz. Nie wszyscy mieli możliwość wyboru jak Ty. Mój Outek (Intense+) nie ma nawet Rockforda, a o 2.2 wtedy nikt nic jeszcze wtedy nie mówił. Ja nie miałem wyboru. :doubt:
Inną sprawą jest kwestia własnego doświadczenia z tym silnikiem, a z nich wynika, że mój wybór prawdopodobnie ponownie padłby na TDI.
Poza tym, każdy może mieć własne zdanie. :D

P.S. Nawet jeżeli przyznam Ci rację co to zmieni dla mnie czy dla Ciebie :?: Nic.
Nasza dyskusja może pomóc tym, którzy są niezdecydowani, nie dokonali jeszcze zakupu i dzięki temu mogą rozważyć wszelkie za i przeciw. I dlatego potrzebne są debaty i spory, ale nie ma co się irytować.
Równie dobrze mógłbym napisać, że wychodząc z Twojego założenia powinienem poczekać z zakupem Outka rok dłużej ;) :axe: :banghead: :gib:

jmgmotocykle - 31-03-2009, 21:41

generalnie chodzi o to żeby dla osoby czatajacej dać obiektywny obraz - a niestety jak pisze że miom zdaniem 2.2 jest lepszy - to 10 postów że do bani itd,itp... - mój jeden post że 2.0 tez bywa awaryjny- 10 postów że to francuz , że w c5,c6 sie psuja i takie tam... poprostu w poprzedniej wypowiedzi powiedziałe - 2.2 jest mało i nie ma sensu zebym walczył z "wiatrakami" a docinki sa nie na miejscu - bo poprostu - opinie i zdania każdego z nas są SUBIEKTYWNE - i nic tego nie zmieni - obiektywna wypowiedz może być jedynie od człoweka który np. ma w f-mie 2 modele z dwoma silnikami i naprzemiennie nimi jeżdzi...
Hubeeert - 31-03-2009, 21:47

jmgmotocykle napisał/a:
obiektywna wypowiedz może być jedynie od człoweka który np. ma w f-mie 2 modele z dwoma silnikami i naprzemiennie nimi jeżdzi...
tak jak tomekrvf :wink:
jmgmotocykle - 31-03-2009, 21:49

sorki ale nie jest on dla mnie wyrocznia - znam kilka jego wypowiedzi i .... nie maja dla mnie wiekszej wartosci

[ Dodano: 31-03-2009, 21:52 ]
przejrzałem jego prfil - przeciez nie ma outka - dlaczego uważasz
Cytat:
tak jak tomekrvf
- korzysta z nich jako auta służbowe?
Hubeeert - 31-03-2009, 21:54

jmgmotocykle napisał/a:
korzysta z nich jako auta służbowe?
Dokładnie tak. Często i z obydwu modeli w top specyfikacji.
jmgmotocykle - 31-03-2009, 21:59

faktycznie - przejrzałem jego wypowiedzi w tym poscie - pokrywaja sie z moimi.... ma dobrze opanowaną techniczną terminologię - nie jest czasem pracownikiem serwisu???
Hubeeert - 31-03-2009, 23:02

jmgmotocykle napisał/a:
nie jest czasem pracownikiem serwisu???

Znam Tomka - nie jest pracownikiem serwisu.

Woo - 01-04-2009, 09:31

jmgmotocykle napisał/a:
generalnie chodzi o to żeby dla osoby czatajacej dać obiektywny obraz - a niestety jak pisze że miom zdaniem 2.2 jest lepszy - to 10 postów że do bani itd,itp... - mój jeden post że 2.0 tez bywa awaryjny- 10 postów że to francuz , że w c5,c6 sie psuja i takie tam...


Chyba w dyskusji o to chodzi, żeby stawiać kontrargumenty. Tu uważasz, że HDI jest lepszy, a na Twoją wypowiedź jest 10 innych. Nikt nie będzie Ci przytakiwał, skoro tak nie uważa. HDI jest inny, czy lepszy to czas pokaże jak będzie więcej użytkowników z przejechanym 150kkm. Ja wybrałem TDI ze względu na niezawodność, wytrzymałość, mniejsze zużycie paliwa oraz filtr cząstek stałych, który jest bezobsługowy. Nie zależy mi na mocy, bo 16KM to dla mnie nie różnica. TDI mi się dobrze jeździ, nie brakuje mi mocy ani dynamiczności. Pierwszy ze świateł nie ruszam, bo mnie to nie bawi. Zarówno ja jak i pewnie wielu kierowców po prostu nie wierzy w francuską myśl techniczną, a czy mają rację inna sprawa. Jak mawia mój kolega: francuzi mają dwie dobre firmy, ale żadna z nich nie produkuje samochodów :)

Zaznaczam, że to jest moja opinia i nie zamierzam Ci do niej przekonywać. Myślisz inaczej - Twoja sprawa. Niezdecydowany czytelnik tego forum sam sobie wyciągnie wnioski i wyrobi zdanie. W końcu chyba każdy zna osoby, które jeździły francuzami i niemcami.

tomekrvf - 01-04-2009, 10:42

jmgmotocykle napisał/a:
znam kilka jego wypowiedzi i .... nie maja dla mnie wiekszej wartosci

Ja swoje wypowiedzi opieram na faktach i sprawdzonych informacjach np. turbo w 2.2DID. Jeśli uważasz że wiesz lepiej tylko dlatego że tak uważasz to jesteś w błędzie.
PS Co do instalacji elektrycznej pod maską w 2.2DID (pisałeś że jest japońska) - obejrzyj dokładnie przewody elektryczne np. pomiędzy ECU silnika a czujnikiem ciśnienia paliwa, boost sensor, regulatorem ciśnienia paliwa, siłownikiem VGT turbo, przepustnicą, zaworem EGR i elektrozaworem sterującym dodatkowymi przepustnicami w kolektorze dolotowym. Będzie niespodzianka :D

hoobi - 01-04-2009, 12:14

Dzięki za porady, wybór padł na 2.2, co będzie podczas eksploatacji czas pokaże. Na pewno podzielę się wrażeniami z jazdy.
rezon - 01-04-2009, 13:45

jmgmotocykle napisał/a:
po co Wam go pokazwyać
po to, żebyśmy mogli zmienić zdanie o dorobku francuskiej myśli technicznej. Przecież pisałem wcześniej - 2.2 lepiej przyspiesza, ma lepszą kulturę pracy, jest cichszy - tylko więcej pali i bardziej ufam niemieckiej myśli technicznej odnośnie spodziewanej trwałości (czas pokaże czy słusznie).
jmgmotocykle napisał/a:
207 i 487Nm - czyli VW tak nie potrafi ... ma co prawda 210 km ale NM - lezy
watpiłeś czy potrafi, znalazłem że potrafi. Tylko dla większości użytkowników - po co? 10-15% w górę to tak dla lepszego samopoczucia, a więcej to już trzeba się poważnie liczyć ze skróceniem okresu eksploatacji podzespołów - turbiny (ma trudniejsze warunki pracy), sprzęgła (chyba czuły punkt w HDI), przegubów (nie lubią nadmiaru momentu), hamulców (częściej ich się używa), itd..
jmgmotocykle, wrzuć w podpis zużycie paliwa, informuj o usterkach i przekonuj dalej, że masz rację. Może dzięki tobie w przyszłości przy okazji zmian poważniej rozważę francuskie nie tylko wino :P

jmgmotocykle - 01-04-2009, 23:01

Cytat:
obejrzyj dokładnie przewody elektryczne np. pomiędzy ECU silnika a czujnikiem ciśnienia paliwa, boost sensor, regulatorem ciśnienia paliwa, siłownikiem VGT turbo, przepustnicą, zaworem EGR i elektrozaworem sterującym dodatkowymi przepustnicami w kolektorze dolotowym. Będzie niespodzianka

własnie ten temat już gdzieś poruszyłeś - i sprawdzałem - nie mam białych kabli z numerkami tylko wielokolorowe.... przy turbo nie będę się upierał - tak przeczytałem w "fachowej" prasie i tego sie trzymałem - ale wytraciłeś moja pewność... co do instalki - to może mam inną bo model jest z belgii i jest jednym z pierwszych które misiak wypuścił z tym motorem.,., dla przykładu dzisiaj oglądałem cytryne c-crossera i ma inną instalację (numerowaną) i też zauważyłem że są inaczej wiązki połorzone... może trafił mi się jakiś rdzenny japończyk :mrgreen: - oby....
Cytat:
podpis zużycie paliwa, informuj o usterkach i przekonuj dalej

niewiem szczerze jak to zrobić - dzisiaj z trasy warszawa -wrocław prędkość 120-130 pokazał mi 7.8....
Cytat:
Tylko dla większości użytkowników - po co? 10-15% w górę to tak dla

zdaję sobie spr. z krótszego okresu "wytrzymałości" jednostki - ale jak pisałem - ten egzemplarz mam do "poniewierania" - jest powypadkowy , już nie na gwarancji, ma załorzone inne hamulce, inne sprzęgło , ostry program silnika i kilka innych nowinek... z prostej przyczyny - auto jest firmowe - ma zarabiać na siebie , a ja lubię zrywne autka - np. dzisiaj miałem dzika satysfakcję jak obleciałem terenówką audi 2.6 (niewiem ile kucy) i golfa 3 2.0 gt - poprostu to lubie... zresztą mój podpis wiele o mnie mówi.. dawniej latałem tylko sportowymi osobówkami (golf vr6,coupe 2.0 20vturbo, bravo hgt, stilo abarth 2.4 i niestety wsiadłem do hondy s200 która mnie pokonała :blob6: było bum... i ledwo mnie odratowali... dobrze że wyszystko miało miejsce na zamknietej imprezie i nikomu nie zrobiłem krzywdy. teraz muszę sie liczyć z zdaniem żony i ma dla kogo żyć (2 dzieci) - ale żyłka "sprintera" została...

rezon - 02-04-2009, 00:02

jmgmotocykle napisał/a:
niewiem szczerze jak to zrobić
załóż konto na http://www.spritmonitor.de i wklej w odpowiednie miejsce w profilu numer ID swojego Outka. Jak będziesz tankował wprowadzasz stan licznika, ilość litrów i koszt, resztę policzy program na stronie i wyświetli w podpisie.
jmgmotocykle napisał/a:
dzisiaj miałem dzika satysfakcję jak obleciałem terenówką audi 2.6 (niewiem ile kucy)
czasami kierownik nie chce się ścigać. 2,6 quattro nie powinno dać szans 2,2. Może 3,0 dałoby radę.
yesko - 02-04-2009, 00:10

"Druga prędkość kosmiczna jest to prędkość, jaką należy nadać ciału, aby opuściło ono pole grawitacyjne macierzystej planety, czyli ok 11,2km/s w przypadku Ziemi"

Uważajcie z tymi ostrymi startami spod świateł :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group