To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie - problemy z nawiewem.

lichy - 28-04-2012, 14:07

Odzew - widzę - słaby jakiś... :cry:

Niestety u mnie się nic nie poprawiło w działaniu nawiewu.
Jestem umówiony na 7. maja do ASO, zobaczymy co stwierdzą i co na to poradzą.

Zbigi - 28-04-2012, 21:46

lichy napisał/a:
Odzew - widzę - słaby jakiś... :cry:

Niestety u mnie się nic nie poprawiło w działaniu nawiewu.
Jestem umówiony na 7. maja do ASO, zobaczymy co stwierdzą i co na to poradzą.


Ewidentnie coś jest nie tak. Miałem kiedyś Lancera SB inform i wszystko działało O.K. Prędkość przełączania nie wpływała na to gdzie ma dmuchać. W sedanie invite za to było tak, że nogi były traktowane priorytetowo co wiązało się z tym, iż czasami zimą w zimowych butach troszkę było za ciepło ale to tylko w funkcji auto. Może w informach coś zmienili?

jaca71 - 28-04-2012, 21:53

Zbigi napisał/a:
W sedanie invite za to było tak, że nogi były traktowane priorytetowo co wiązało się z tym, iż czasami zimą w zimowych butach troszkę było za ciepło ale to tylko w funkcji auto.

Wszystko opisane jest w instrukcji. Kiedy i dlaczego ciepłe wieje po butach, a chłodniejsze w paszczę ;)

Zbigi - 28-04-2012, 21:59

jaca71 napisał/a:
Zbigi napisał/a:
W sedanie invite za to było tak, że nogi były traktowane priorytetowo co wiązało się z tym, iż czasami zimą w zimowych butach troszkę było za ciepło ale to tylko w funkcji auto.

Wszystko opisane jest w instrukcji. Kiedy i dlaczego ciepłe wieje po butach, a chłodniejsze w paszczę ;)


W klimie automatycznej w opcji Auto jest tylko Auto ( i nie masz na to wpływu) i do puki nie spersonalizujesz ustawień to tak niestety ma( smaży nogi) !

Luk - 29-04-2012, 02:09

To chyba logiczne, że jak ma grzać, to dmucha od dołu, bo ciepłe powietrze unosi się do góry, a jak ma chłodzić, to dmucha od góry, bo zimne powietrze opada...
Dlatego w domu kaloryfery są na dole, a klimatyzacja na górze :)
Zresztą nikt nie każe korzystać z Auto :)

lichy - 30-05-2012, 09:01

Już jestem po naprawie. Jak na razie wszystko działa jak powinno.
Z tego, co zeznają pracownicy ASO, to jedna z klap sterujących kierunkiem nawiewu czasami blokowała się w jakimś położeniu pośrednim. Spowodowane to było wytarciem się powierzchni roboczych prowadnicy tej klapy w obudowie zespołu ogrzewania / klimatyzacji.
Została wymieniona cała obudowa.
Aby to zrobić, trzeba było zdemontować praktycznie cały kokpit, wszystkie plastiki od podłogi aż po podszybie. Poskładane jest to na pierwszy rzut oka w miarę solidnie i jak na razie nic nie stuka, puka. Zobaczymy, jak będzie dalej.
W ASO dowiedziałem się także, że nie byłem jedyny, który w swoim Lancerze miał taki problem i w związku z tym centrala (europejska / światowa) wydała już instrukcję serwisową opisującą metodę naprawy tego.
Nie chcę Was straszyć, ale skoro już takie przypadki były, to mogą się też zdarzyć u innych użytkowników Lancerów.
Oby nie.

modzel - 15-10-2013, 08:12
Temat postu: Problem z nawiewem i wentylacją.
Witam,
pewnego poranka po odpaleniu mojego lancera nie zadziałał nawiew, kompresor klimatyzacji chodził ale nie było nawiewu w kabinie. W ASO stwierdzili awarię rezystora nawiewu. Mieści się on pod filtrem kabinowym, mały kwadrat z metalowymi płytkami, niestety 500zł, zamienników puki co nie znalazłem, przyczyn awarii brak, podobno stosunkowo często się zdarza.

bart210 - 15-10-2013, 18:58

Rezystory ulegają przepaleniu również, gdy zaczyna zacierać się sam wentylator. Rośnie prąd i rezystory się kopcą.
dawidnudi - 15-10-2013, 19:17

Rezystory się przepalają gdy jest słaby nawiew, na małych obrotach. Na pewno nie pomaga temu też tłumienie przepływu powietrza przez filtr przeciwpyłkowy. Trzeba go czesto wymieniać lub jak komuś nie zależy zdemontować go zupełnie. Jeśli więc jest za słaby przepływ powietrza rezystory sie przegrzewają i się przepalają. Warto trzymać dmuchawę na wyższych obrotach. To jest niestety przypadłość wielu aut.
tokyo - 20-10-2013, 02:14

Witam
W miskach od 2007 brak jest rezystorow.Jest modul elektroniczny.Jak to zauwazyl bart210 przyczyna jest przycierajacy sie wentylator. Nalezy go przesarowac wyczyscic

RalfPi - 20-10-2013, 07:47

Chyba sobie żarty stroją!!!
Za rezystor 500zł!?
I jeszcze się przepalił :?: :idea: :shock:
Że niby od dużego natężenia prądu - to już naprawdę nie można zabezpieczyć takiego układu?

Kurcze - nie wymieniaj w ASO - zbadaj dokładnie jaki to rezystor (wymiary, rezystancja, najlepiej jakaś nota katalogowa [podejrzewam, że jest montowany powierzchniowo]. Jeżeli jeszcze odnajdziesz schemat płytki to z chęcią Tobie pomogę!
A pozostałe 499zł przelejsz mi na konto :D Żartuję oczywiście.
Jeżeli podeślesz mi choć trochę napoczęty temat (to co powyżej) to spróbuję pomóc.

[ Dodano: 20-10-2013, 07:55 ]
tokyo napisał/a:
Jest modul elektroniczny

Jeżeli jest to scalak (układ scalony), to należy ustalić nazwę, albo chociaż miejsce na schemacie + schemat.

dawidnudi - 20-10-2013, 11:50

W takich modułach przepalają się często tranzystory. W niektórych można je wymienić. Warto to sprawdzić jak to jest w tym przypadku.
Lukaso - 23-12-2013, 14:25

Witam,
Świeży posiadacz Lancera 1.8 SB i dziś wykonałem pierwszą dłuższą przejażdzkę do pracy. Mam dziwne spostrzeżenie względem poprzedniego samochodu (Space Star) że po nastawieniu nadmuch na szybę lub szyba z nogami ciepłe powietrze leci z tej kratki bocznej regulowanej ale z tej przy szybie przedniej bocznej nieregulowanej czuje zamiast ciepłego takie neutralne ale raczej chłodne. Strasznie mnie to denerwuje bo odczuwam tej delikatny powiew. Co może być nie tak i czy to standard ? W sumie większe testy porobię jak żona będzie prowadzić ale coś mi ewidentnie tu nie gra już na pierwszy rzut oka.

Luk - 24-12-2013, 23:44

Lukaso, jutro jadę w trasę, to sprawdzę. Ale generalnie z tych małych kratek to prawie wcale nie wieje, więc nie wiem jaki cudem coś czujesz :) Ja mam ustawione boczne regulowane na boczne szyby, żeby usuwać ewentualną parę (te małe kratki dają za mały nawiew). Bardzo rzadko używam regulacji kierunku nawiewu gałką, zawsze mam ustawione na "auto" oraz często włączam klimatyzację. Czasami tylko reguluję siłę nawiewu, przeważnie też mam na "auto", ale jak osiągnie zadaną temperaturę, to przestaje dmuchać - a czasami trzeba odparować. Generalnie polecam jeżdżenie z włączoną klimatyzacją.
Lukaso - 25-12-2013, 11:13

Dzięki za szybkie info, Ja nie preferuje auto - klimę włączam kiedy potrzebne lub na rozruch cyklicznie. Zauważyłem że ciepłe z tej sztywnej kratki leci tak od 21-22 w górę a jak mam nastaw 19-20 to tak jak pisałem z górnej pod szybą zimne a z bocznej ciepłe - dziwne ale to są fakty. Dziś jadę do Gdańska to może utwierdzę się w obserwacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group