To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Sonda lambda

Bizi78 - 07-02-2014, 07:50

gieras1988 napisał/a:
jak znajdę wolną chwilę w sobotę to zalutuję wszystkie po kolei i zobaczymy wtedy czy nie będzie przypadkiem lepiej

Najlepiej tak jak napisałem powyżej i dopisał plecho1 :

Cytat:
przewody sondy lambda powinny być mocno zaciśnięte tulejką i zaizolowane.

plecho1 napisał/a:
Kabli od sondy nie powinno się lutować tylko łączyć za pomocą złączek zaprasowywanych

rybda1 - 08-04-2014, 18:23
Temat postu: czujnik temperatury
Witam. Czy czujnik temperatury ( nie wskaźnika ) ma wpływ na zużycie paliwa???????
areseral - 03-11-2015, 20:09

Witam

Jakie jest prawdopodobieństwo, że padła mi sonda? Objawy:
- spalanie 10l/100km na dystansie 490km w tym 360km to trasa z śr. prędkością 100km/h
- obroty ma równe, może delikatnie minimalnie dosłownie szarpie
- nie gaśnie po rozgrzaniu, przed na zimnym też nie.
- jedna z dwóch rur jest okopcona jak w dieslu, alee miałem końcówkę na niej nałożoną

Czy bez kabla z ELM327 się nie obejdzie? Bo go mam, ale nie przy sobie, tylko daleko w domu

plecho1 - 04-11-2015, 06:56

Masz Carismę starszą niż 2001 więc Elm 327 nie zagada z tym autem ale pocieszę Cię bo do sprawdzenia błędów będziesz potrzebował kawałka kabelka bądź spinacz biurowy którym mostkujesz piny 1 z 4 w złączu diagnostycznym i włączasz zapłon. Jeśli w komputerze silnika będą zapisane jakieś błędy to kontrolka silnika powinna je wymrugać, tu masz opisane jak to zrobić oraz masz też numery i opisy kodów usterek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak błędów nie będzie to watro by było sprawdzić jak sonda oscyluje, najlepiej w tym celu podłączyć się pod komputer. Można to zrobić za pomocą interfejsu VAG KKL oraz programu Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Napisz też czy masz LPG bo problem z instalacją tez może spowodować wzrost spalania.

areseral - 04-11-2015, 11:13

Dokładnie 97r. No to będę próbował ze spinaczem ;) Tylko muszę najpierw znaleźć to złącze, gdzieś czytałem, że jest pod kolumną kierownicy, ale to się okaże.

Czyli VAG KKL łapie to ECU? Mam w domu VAG Commander 3.6, ale nie widzę informacji w necie czy uda się skomunikować z Mitsu.

Nie mam LPG :-X

EDIT:
Oproszę jaka fajna grafika:

plecho1 - 04-11-2015, 12:50

Ważne aby interfejs VAG KKL był na czipie FTDI232 oraz potrzebny jest program Evoscan tak jak jest to opisane w podanym wcześniej temacie, błędy i tak trzeba sprawdzać poprzez zwarcie tych pinów bo tym interfejsem da się tylko podejrzeć parametry pracy silnika oraz skasować istniejące błędy.
W interfesie trzeba także zrobić zworkę między pinami 1 i 4 aby połączył się ze sterownikiem silnika.

areseral - 04-11-2015, 18:47

Własnie dokładnie ten chip mam w ELM327, bo go kiedyś rozbierałem.
plecho1 - 04-11-2015, 19:35

Ale ELM to inny interfejs i nie podejdzie do Miśków z silnikami benzynowymi wyprodukowanych przed rokiem 2001 bo w tych miśkach jest standard komunikacji którego ELM327 nie obsługuje. Jeśli chcesz mieć podgląd parametrów to tylko VAG KKL np: taki http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html i Evoscan.
areseral - 07-11-2015, 14:06

Nie działa chyba u mnie to testowanie ,,na druta". Zapala się check engine i gaśnie tuż po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu. Czekałem chwilę ale nic się nie działo.



EDIT: Chyba nie z tej strony się jednak wpinałem :/

EDIT2:

Błędów nie ma. W sumie jestem niepocieszony tym faktem bo te spalanie mnie dobija ;P https://drive.google.com/file/d/1fnYJtigZqnwWWlc17RdZlfKDYApDc4Dq-Q/view

Info dla potomnych - gniazdo znajduje się za prawym kolanem kierowcy.
https://drive.google.com/file/d/110sxR9JoV4QBSPBBK3Cj6ITcipG8qLOUXw/view?usp=sharing

rozen - 19-11-2015, 08:47

Witam,

mam mały problem z którym zmagam się już od jakiegoś czasu.
Wymieniłem oryginalną lambdę (Bank 1) na zamiennik. Niestety nie działa jak trzeba i nadal mam 2 błędy P0170 i P0125. Zamiennik był lutowany do istniejących kabelków przez jakiegoś magika :) Obecny mechanik wskazuje że to może być problem i trzeba by poszukać oryginału. Niestety mój oryginał wylądował na śmietniku. Znalazłem jakieś oferty z odzysku ale nie wiem jak zidentyfikować lambdę. Czy ma ktoś wiedzę jak do tego dojść i co zamówić?
Może wskazali byście mi odpowiednią:
http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-3-0907

Auto to Carisma 1.6 16v 2002. Classic.

z góry dziękuję za pomoc!

plecho1 - 19-11-2015, 11:18

Ciekawe który z tych błędów pojawił się wcześniej? Jeśli ten P0125 to być może winny jest czujnik temperatury silnika przez co skład mieszanki nie jest prawidłowy i wyskakuje P0170. Ciekawe jaką temperaturę podaje dla sterownika silnika czujnik temperatury?
Napisz jakiej firmy jest ten zamiennik sondy.

Mawashi - 02-04-2016, 08:24

Witam
w czasie jazdy wyskoczyła mi kontrolka silnika a po zczytaniu błedów mam 11 i 44

Jaką sondę na tą chwilę polecacie kupić i zamontować?, dodam że autem szarpie na luzie trzęsie i spalnie poszło w górę..

bartek16 - 12-12-2016, 19:16
Temat postu: kabel
siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html

u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda??

plecho1 - 12-12-2016, 20:13

Ten interfejs powinien być OK. tylko tym kablem błędów nie sprawdzisz tylko podejrzysz parametry pracy silnika.
bartek16 - 12-12-2016, 20:56

a jaki bylby dobry zeby bledy skasowac?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group