To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

Hugo - 05-06-2011, 07:53

Maciey napisał/a:
Puki co obroty stoją na 1000 +/_ 100 i niżej nie chcą spaść . dziś jeżdziłem na benzynie ale jutro go poganiam na gazie bo jak teraz przełączam na LPG to 1600 - 1700 i nic w dół . może i na gazie sie unormuje?
Jeszcze trochę polataj i jak nie zejdą w dół do prawidłowych wartości to skręć je na benzynie tak jak trzeba tą śrubką wolnych obrotów od góry przepustnicy.
Kojec - 10-08-2011, 22:37

Proszę o jakieś wskazówki,
nic konkretnego nie mogę znaleść co do obrotów falujących, wymieniłem świece, czyściłem przepustnice i itp, wymieniłem czujnik temp. płynu chłodniczego i nic nie dało, obroty nadal drgając, czasem spadają do 500, dodam więcej gazu wrócą do 750 i spadają gwałtownie do 500 i drżą pomiędzy 600-750 :( w tyg planuje czyszczenie krokowca, wymianę filtru paliwa, mam nadzieję że to pomoże bo auto z tym falowaniem już nie jest takie super ;/

Sikub - 20-08-2011, 22:28

Panowie, czy ktorys z Was moze mi napisac jakie jest fabryczne odkrecenie sruby FIXED SAS tej do regulacji przepustnicy liczac od zakrecenia do oporu w prawa strone.

Z gory dziekowka, pozdrawiam

Hugo - 21-08-2011, 10:54

Sikub napisał/a:
Panowie, czy ktorys z Was moze mi napisac jakie jest fabryczne odkrecenie sruby FIXED SAS tej do regulacji przepustnicy liczac od zakrecenia do oporu w prawa strone
Nie rozumiem, ale jej prawidłowe wkręcenie z tego co pamiętam wynosi 1 i 1/4 obrotu od momentu jak śruba dotknie wypustu cięgna od przepustnicy.
Sikub - 21-08-2011, 13:16

Dzieki Hugo,

Za szybka odpowiedz - jak najbardziej prawidlowa.

Jednakze z mojej strony nastapil blad. Chodzilo mi o srube SKLADU MIESZANKI i jej pozycje.

Z gory dzieki za pomoc.

Krzyzak - 21-08-2011, 13:20

Hugo, koledze chodzi o śrubę wewnątrz przepustnicy
nie można podać ilości obrotów, bo w każdym przypadku może być inna

Hugo - 21-08-2011, 22:34

Krzyzak napisał/a:
Hugo, koledze chodzi o śrubę wewnątrz przepustnicy
nie można podać ilości obrotów, bo w każdym przypadku może być inna
No teraz to wiem, ale napisał to po tym jak mu odpowiedziałem, a odpowiedziałem dobrze na zadane pytanie, bo śruba FIXED SAS to śruba zderzakowa przepustnicy, więc troszkę namieszał w pierwszym poście :wink:
Sikub - 22-08-2011, 06:42

Tak jest, moja wina.

Niestety wolalbym zeby ta 1 odpowiedz pasowala, a tak musze na oko :)

Pozdrawiam

komarsnk - 22-08-2011, 07:34

Też bym się chętnie dowiedział jakie było fabryczne ustawienie tej śruby bo u mnie jak kupiłem Gala to już była kręcona a jakoś w końcu w fabryce ustawiali te śruby i na pewno nie dla każdego indywidualnie :) Zdaję sobie sprawę, że obecnie ustawienie fabryczne spowoduje mega rozjechanie obrotów ale wtedy można szukać przyczyny w innym miejscu - silnik krokowy, brudna przepustnica, przekręcony TPS itd. To ostatnie szczególnie mnie martwi, że jest źle ustawione :/
kkriss - 09-05-2012, 16:16

I ja muszę wziąć się za czyszczenie przepustnicy - błąd 14 CE, tylko mam pytanie czy mogę bez problemu ją odkręcić całą aby dobrze wyczyścić z obu stron, czy jest jakieś ale? Chodzi o silnik 2,5.
W Cari GDI bez problemu można było całą przepustnice wyjąć, bez żadnych dodatkowych zabiegów.

A więc normalnie można ją wykręcić, czy też lepiej czyścić nie wykręcając?

polaff - 09-05-2012, 16:21

wykręcasz bez problemu, tylko musisz wcześnie płyn z układu chłodzenia spuścić i odłączyć aku.
Owczar - 09-05-2012, 17:14

Aku w sumie niekoniecznie. A jeśli chodzi o płyn, to wystarczy spuścić tylko trochę albo zatkać przewody tuż po zdjęciu.
polaff - 09-05-2012, 17:28

ja wolałem spuścić - też nie całość - ktoś już pisał na forum, że aparaty padają m.in od zalewania płynem podczas demontażu przepustnicy.
wilukce - 09-05-2012, 18:40

polaff napisał/a:
aparaty padają m.in od zalewania płynem podczas demontażu przepustnicy

Jak jest się świadomym, że jest tam woda to ciężko chyba zalać aparat. Wystarczy położyć coś na aparat zapłonowy, a rurkę zaraz po zdjęciu z przepustnicy zatkać. Według mnie spuszczanie płynu mija się z celem. Potem trzeba odpowietrzyć itp itd. 8)

adt81 - 09-05-2012, 18:44

Potwierdzam - wystarczy zaraz po odpięciu wężyka podnieść go do góry i zakorkować delikatnie np śrubą. Ja tak ściągałem i nic nie zalałem ale oczywiście dla bezpieczeństwa aparat przykryłem szmatą :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group