[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Listwy progowe - Lancer CYxA
Trik - 22-01-2014, 18:10
Listwy progowe oryginalne montowane są do progów za pomocą: 10 plastikowych klipsów (z boku progu) , 2 wkrętów (od spodu progu) i taśmy dwustronnej (z boku progu). Wiercenie murowane . Service manual strona 51-13 i 51-14 do pobrania w dziale technicznym.
bart210 - 22-01-2014, 18:18
Przepraszam, źle zrozumiałem, mój błąd. Miałem na myśli nakładki na progi, te które widać po otwarciu drzwi.
Tych drugich niestety nie posiadam.
Greku1410 - 22-01-2014, 18:35
jeśli myślisz o tym takim sreprnym na progi co się montuje szybko wyciera i rysuje to klejone na taśmie dwustronnej ale nie polecam ze względu na brak trwałości szczególnie gdy pasażerowie to kobiety lub dzieci
pitloju - 23-01-2014, 09:23
Chodziło mi o te progi (spoilery) montowane na zewnątrz auta
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Czyli wynika z tego, że jednak trzeba wiercić - chyba trochę za duże ryzyko, że nie zabezpieczą właściwie i ruda się tam będzie pojawiać
Bart2001 - 23-01-2014, 11:06
Ja mam zamontowane nieoryginalne. Pierwotnie założyłem je tylko na taśmę dwustronną i nie polecam. Po roku odkleiłem i przykleiłem na klej do szyb. Zdecydowanie lepiej trzyma. Bez wiercenia i kołków.
Jacko16_91 - 02-11-2017, 13:42
Cześć. Zakładał ktoś z was Nakładki zewnętrze na progi oryginalne mitsubishi? Progi mam już kupione chciałbym je sam zamontować. Niestety nie wiem jak się do tego zabrać. Najbardziej mi chodzi o to czy są jakieś schematy albo szablony do pobrania w których miejscach wiercić otwory w progu.
grzesiopol - 02-11-2017, 15:17
Tu masz instrukcje może się przyda http://www.mitsupartsworl...OLUTION_PG1.pdf
Jacko16_91 - 02-11-2017, 15:58
grzesiopol, Dzięki wielkie.
tyku - 18-07-2018, 14:06
Montaż listew progowych.
http://www.mitsupartsworl..._LANCER_PG1.pdf
Mitsu_Gawlo - 30-08-2018, 12:14 Temat postu: zakładanie oryginalnych nakładek na progi
Jacko16_91 napisał/a: | Cześć. Zakładał ktoś z was Nakładki zewnętrze na progi oryginalne mitsubishi? |
Podzielę się swoimi doświadczeniami
Dorwałem do swojego Sportbacka oryginalne, używane nakładki na progi w kolorze nadwozia.
Też bałem się wiercenia, więc pojechałem z nimi do ASO, ale nie za bardzo chcieli mi ich założyć, ze względu na wiercenie i rudą (w sumie, sam nie wiem dlaczego). Zresztą cena za założenie -1kPLN. Musiałem więc wszystko zrobić sam.
Najpierw dokładnie oczyściłem i wyszorowałem od wewnątrz nakładki i usunąłem z nich starą taśmę. Mozolne zajęcie. Polecam taki środek 3M do usuwania klejów dostępny na alledrogo.
Umyłem na myjni ręcznej samochód, a potem sam dokładnie oczyściłem szamponem i gąbką progi również od spodu. Potem jeszcze użyłem środka do usuwania smoły i asfaltu. Przed samym montażem odtłuściłem powierzchnie progów alkoholem izopropylowym.
Do montażu nakładek użyłem taśmy dwustronnej firmy 3M, wkrętów z nierdzewki M4,8x16 (w instrukcji montażu nakładek jest M5x16 ale takich nie znalazłem) i 2 komplety śruby, chyba M6, z nakrętką i szeroką podkładką (na otwór z przodu listwy z obydwu stron). Otworów nie wierciłem. Zresztą trzeba by było dokupić komplet spinek (ok. 300PLN)
Znalazłem w sprzedaży dwa rodzaje taśmy dwustronnej, które mnie zainteresowały:
1. Taśma 3M PT1100, która jest dedykowana do przemysłu samochodowego. Kupiłem dwa rozmiary tej taśmy: gr.1,1x6mmx6m (w instrukcji jest gr.1,2x4mm, ale takiego wymiaru nie znalazłem) i gr. 1,1x9mmx6m (w instrukcji jest gr.1,2x8mm), czyli ogólnie szersze niż zaleca producent.
2. Taśma 3M VHB gr1.1mm 6mmx6m podobno bardzo mocna i zastępuje mocowanie na śruby.
Ostatecznie zdecydowałem się na to z pkt.1
Kupiłem też takie saszetki 3M 4298UV Primer. Środek nałożyłem ostrożnie w nakładkach, w miejscu mocowania taśmy. Poprawia on podobno adhezję kleju taśmy do plastików (rzeczywiście klej łapał natychmiast i dość mocno). Primera użyłem tylko na plastiku i to tuż przed montażem taśmy do nakładek. Kupiłem też Chusteczki czyszczące 3M surface cleaner, ale wydaje mi się, że są one na bazie alkoholu izopropylowego i można je sobie darować. Skoro jednak je kupiłem to i wykorzystałem. Wyczyściłem nimi nakładki przed użyciem primera i progi samochodu przed samym montażem nakładek.
Po oczyszczeniu powierzchni i zamocowaniu taśmy dwustronnej do nakładek, rozpocząłem właściwy montaż nakładek na progi. Zamocowałem je wstępnie za pomocą wkrętów od dołu (nie dokręcałem do końca, tak by można było je lekko odgiąć i usunąć folię ochronną z taśmy). Przymierzyłem wszystko razem. Odkleiłem czerwoną folię ochronną z taśmy dwustronnej nakładek i przycisnąłem nakładki do progów. Klej chwycił od razu. Dokręciłem (z wyczuciem) wszystkie wkręty i jeszcze raz podociskałem progi. Instrukcja montażu mówi aby przez jakiś czas unikać wody i mycia. Na koniec zamocowałem śrub w otworze przednim nakładek po obydwu stronach. Potrzebne są tam szerokie podkładki, bo otwór w progu samochodu jest duży i przeznaczony na spinkę plastikową. Dostęp jest bardzo słaby ale się da złapać nakładkę do progu.
To chyba wszystko. Trochę zabawy z tym jest.
Super idealnie nie wyszło, bo z przodu, tuż przed czarnymi osłonami błotników, nakładka odrobinę ucieka od progów, tak jakby nakładki były przesunięte za mocno do tyłu, ale taśma trzyma, również i tam, i jest ok.
Przejechałem już około 1k km i przeżyłem oberwanie chmury. Na razie wszystko się pewnie trzyma, po przyciśnięci nakładka sama nawet nie drgnie. Zobaczymy, jak przetrzyma myjnię ręczną i karczer, i co będzie z czase.
Palkerson - 02-09-2018, 17:27
Również montowałem te progi do wersji INVITE i zajęło mi to 20 min ..... w skrócie ... kupiłem progi w ori lakierze z kompletem spinek które oczywiście wyjąłem bo nie weirciłem progów. Zrobiłem to tak:
1.Oczyśćiłem progi z dawnej taśmy dwustronnej i odtłuściłem
2.Oczyśćiłem i odtłuściłem progi w samochodzie
3.Nakleiłem nową taśmę żelową (fajne przezroczysta i super trzyma) śladu nie ma po niej po zamontowaniu.
4.Nałożyłem na fabryczne miejsca montażowe po kołkach klej do szyb w postaci takich (placków) i na zawinięte elementy progów które dochodzą do rantów błotników.
5. Odkleiłem zabezpieczenie z taśmy dwustronnej
6 w 2 osoby przyłożyliśmy nakładkę progową przymierzając od dołu (jak taśma złapie to trzeba ją wymienić) i po upewnieniu się że jest ok przykładamy równomiernie do progu w miejscach gdzie jest naklejona taśma.
7.Jeśli progi są Oryginalne to wystarczy od spodu przykręcić kilkoma wkrętami w fabryczne miejsca i gotowe.
Jarcev - 16-03-2019, 17:28
Witam, mi na progu na wysokości między błotnikiem a dzrwiami pojawiła sie ruda i musze sciągnąc listwy. czy ktos kto zakładał moze podpowiedziec gdzie odkręcić gdzie odlepić zeby poszło sprawnie i bez strat?
HUGIO - 27-08-2020, 15:46
Ma ktoś plik tej instrukcji montażu? Linki już nie działają :/
Konrad24 - 13-08-2022, 23:28
Właśnie zdjąłem nakładki na progi i były one przyklejone na czymś. Z początku myślałem, że to klej a widzę, że piszecie o taśmie. Może ktoś ocenić jakąś taśmę z tutaj wymienionych albo polecić coś od siebie? Mój kontakt z tymi super mocnymi taśmami, do montażu na zewnątrz jest taki, że wszystko ok do póki nie stoi tam woda. Wtedy one lubią puszczać. Serio istnieje jakaś taśma co wytrzyma myjnię czy lepiej to kleić na jakiś klej do szyb itp?
Jeśli nawalę w próg wosku to mogę obkleić tę osłonę z każdej strony? Niby to przylega od dołu dobrze a masę błota stamtąd wytrzepałem... Gdyby go zrobić całkiem strzelnego to zda to egzamin czy szybciej zgnije?
HUGIO - 14-08-2022, 10:21
Ja użyłem 3M VHB i od chyba 1,5 roku trzyma się bez problemu, tym bardziej, że sam są jeszcze korki, taśma odpowiada tylko za ,,ładne" przyleganie do karoserii.
|
|
|