To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

SPIDER-ek - 04-11-2011, 16:21

Jezeli ktoś chętny na wymianę oleju w AT w Warszawie u Bartka. To szukam chętnego na połowe beczki Castrola. Info na PW
m6riano - 04-11-2011, 16:28

lyssy23 napisał/a:
Gdzie dostanę taki czujnik????

Napisz do Trawora
ew. tu?:
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=617035
lub:
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=7749165

Hugo - 04-11-2011, 18:45

Owczar napisał/a:
Czujnik prędkości wałka wejściowego.
W którym miejscu on jest?
Bartek - 04-11-2011, 20:31

lyssy23, Mam taki czujnik.

SPIDER-ek, Druga połowa beczki może zostać u nas - nie widzę przeciwwskazań ;)

mario mario - 06-11-2011, 12:20

mocart_1 napisał/a:
mario mario, Hej mario widzę, że jesteś bardzo zorientowany w temacie automatów – czy wiesz gdzie mogłabym wymienić olej w skrzyni w okolicach lublina?? Aha i chyba uszczelnić skrzynie, bo ubywa w niej olej :(


Ja wymieniałem sobie sam, pierwszy raz kierowałem się radą Bartka z forum, teraz wymieniam sam - doświadczenie. Co do sedna pytania, to zależy jak chcesz wymienić olej. Zwyczajnie czy dynamicznie? Pan Fredek z Jaroszewic wymieni ci zwyczajnie, pół na pół. Jeżeli chcesz wymienić metodą dynamiczną to raczej się tego nie podejmie bo to zabiera mu jego cenny czas, aczkolwiek uważam, że pół godzinki dłużej to nie jest tak dużo. Zapewne zgodziłby się, ale jeżeli ja bym to zrobił, bo on nie za bardzo bawi się w takie akcje. Jeżeli jeszcze nie wymieniłeś to mogę ci w tym pomóc, ale w tej kwestii, że umówimy się na dany dzień i załatwimy temat. Masz olej?

mocart_1 - 06-11-2011, 19:12

mario mario, Hej mario, mam 10l castrola transmax z, ale niestety nie chodzi tylko o wymianę – ze skrzyni prawdopodobnie cieknie olej, zbiera się u góry i dodatkowo szarpie przy zmianie biegów tiptroniciem (odczuwalne powyżej 3tyś obrotów) przy jeździe na D szarpniecie czuć szczególnie na 2 biegu.
Nigdy wcześniej nie jeździłem automatem i nie wiem czy to, co ja nazywam szarpnięciem to szarpniecie, a może tylko jestem przewrażliwiony – na pewno da się odczuć zmianę biegów, a szczególnie tiptroniciem.
Może przejechałbyś się moim galantem??- wtedy miałbym jasność.

SPIDER-ek - 06-11-2011, 20:14

mocart_1, za 2 tygodnie w sobotę robimy wymianę dynamiczną u mnie. Wymiane będzie wykonywał Bartek i Marek. Z Lublina do Wawy nie masz daleko, wskocz i przyjedź. Bartek zna się na rzeczy, więc razem z Markiem zbadają Ci wszystko od A do Z. To ze swojej strony moge powiedzieć i polecić.
Oczywiście najlepiej napisz na PW do nich i się umów, wspomogą na 100%. I rozwieją wszystkie watpliwości.

DAREX2006 - 07-11-2011, 23:50

Witam kolegów ja zwracam sie z takim pytaniem .Od pewnego czasu zauważyłem dziwne szarpnięcia skrzyni ale przy zrzucaniu z 4 na 3 przy dokładnie 50km/h czyli lece sobie 80/h puszczam nogę z gazu i w momencie jak auto samoczynnie wytraca predkość a wskazówka mija 50 na blacie jast szarpnięcie dość wyczuwalne (denerwuje mnie to ) po za tym zmienia płynnie i w górę i w dół nawet jak z tych 80 zaczne ale hamować to też nie czuć szarpnięć (objaw tylko w momencie niedotykania pedałów gazu i hamulca )myśle ze dość jasno wyjaśniłem na czym polega mój problem czy macie jakieś przypuszczenia co to może być dodam ze błędów też nie wy mrugał.
mario mario - 10-11-2011, 06:21

DAREX2006, sterownik, a dokładnie elektrozawór, bo raczej czujnika położenia przepustnicy o to nie podejrzewałbym, dodatkowo mogą iść podejrzenia na pompę oleju, która przy małych obrotach nie podaje odpowiedniego ciśnienia oleju, a regulator ciśnienia podnosi je z lekkim opóźnieniem i elektrozawór nie zdąża z puszczeniem oleju na dany kosz. Ponadto słabsze ciśnienie oleju może tak samo wpływać na zawór konwertera, który może rozłączać bieg z opóźnieniem. Przy wyższych obrotach, czyli dodatkowo dochodzi sygnał z czujnika położenia przepustnicy, który podawany jest do komputera ASB i powoduje szybszą reakcję elektrozaworów a co za tym idzie regulatorów ciśnienia, poza tym przy wyższych obrotach pompa podaje większe ciśnienie oleju i wszystko będzie dobrze. Dodatkowo filtr oleju, który może już ograniczać przepływ oleju, szczególnie na niskich obrotach silnika a nieproporcjonalnie większej prędkości jazdy i w ten sposób ogranicza wydolność pompy. Mimo wszystko nie ma co się przejmować. Jak zacznie szarpać przy przełączaniu biegów w dół lub w górę przy przyspieszaniu lub dohamowaniu, wtedy należy przejrzeć sterownik. Warto sprawdzić w jakim stanie jest olej w skrzyni.
pompec - 10-11-2011, 15:08

ja z innej beczki... słyszałem, że po wymianie oleju w skrzyni powinno się zresetować skrzynię... czy jest, to konieczne, czy jeśli po zmianie oleju skrzynia pracuje idealnie bez szarpnięć, to można sobie darować reset? jest już fajnie nauczona i nie chce mi się znowu bawić w nauczyciela ;-)
SPIDER-ek - 10-11-2011, 15:22

Było o tym, że po wymianie nie trzeba resetować.
pompec - 10-11-2011, 16:46

ok... było również o tym, że się resetuje...

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#894441

ale ok, jak nie trzeba to fajnie...

mario mario - 11-11-2011, 08:31

pompec napisał/a:
ja z innej beczki... słyszałem, że po wymianie oleju w skrzyni powinno się zresetować skrzynię...

Koledzy nie popadajcie w przesadny przesadyzm. Jak będziecie szli tym torem to przy dolaniu płynu do spryskiwaczy będziecie jeździli do ASO i będziecie resetowali kompy. Skrzynię się resetuje tzw domowym sposobem jeżeli są błędy i nie można ich wykasować, ponieważ nie posiada się komputera do diagnostyki skrzyni. Jeżeli dany zabieg nie wymaga odłączania elementów elektrycznych patrz kostka główna sterownika, to nic nie trzeba resetować, a nawet jeżeli odłączamy kostkę to wcześniej odłączamy aku i też nie trzeba nic resetować. Pozdrawiam.

lyssy23 - 14-11-2011, 11:06

Bartek napisał:
lyssy23. Mam taki czujnik.

Oddałem auto do takiego magika koło Puszczy Mariańskiej. W ciągu jednego dnia zdiagnozował i wymienił mi czujnik na wejściu, czujnik na wyjściu i elektrozawór na czwórce. Popoprawiał również wiązki kabli nad skrzynią bo wyglądały słabo. Skrzynia chodzi jak motylek.

marcin.art - 14-11-2011, 20:36

Witam koledzy ja za to u siebie zaobserwowałem cos takiego podczas spokojnego przyśpieszania gdy skrzynia ma zmienic bieg z 3 na 4 słychać buczenie cos w stylu dzwieku opony jadącej po pasach na jazdni tylko głośniej jak puszcze lub dodam gazu dzwięk milknie
mam tez takie wrażenie jakby ten dzwięk przenosił rezonans na całą karoserje, i jeszcze nie zawsze ciagnie do przodu spod swiatel jak puszcze hamulec, poza tym wydaje mi sie ze biegi zmieniają sie płynnie
gdzie mogę szukać przyczyny?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group