To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej-montaż

Luk - 13-10-2011, 19:41

krzychu, Rozwiązanie z drogowymi światłami świecącymi na 50% ma logicznie większy sens niż dzienne ze świateł mijania, bo mijania służą do oświetlania drogi bez oślepiania, natomiast dzienne nie mają oświetlać drogi, tylko właśnie "oślepiać", czyli świecić bardziej do przodu. Dlatego właśnie wg. przepisów dzienne mają się wyłączać w nocy, żeby nie oślepiać.
Ale otwarta pozostaje kwestia zgodności takiego rozwiązania z naszymi przepisami.

krzychu - 13-10-2011, 19:58

Luk napisał/a:

Ale otwarta pozostaje kwestia zgodności takiego rozwiązania z naszymi przepisami.


Początkowo plan był z drogowymi, ale w momencie załączania w nocy migało by (w sensie pierwsze włączało by drogowe z mniejszą mocą po włączeniu silnika, po załączeniu normalnych zgasły by i zaświeciły się mijania).

Z drugiej strony był też aspekt prawny i właśnie dlatego zdecydowałem się na mijania, ponieważ nie będą wzbudzały podejrzenia funkcjonariuszy i diagnosty.

Jeszcze jeden argument był taki, żeby dało się pomigać innym na drodze. W moim przypadku jest zasadnicza różnica, w przypadku użycia drogowych pewnie nawet za bardzo różnicy nie ma jak się "miga".

jaca71 - 13-10-2011, 20:01

olosoft napisał/a:
podobno samochody z USA mają takie rozwiązanie ale to musieliby się wypowiedzieć posiadacze


Lancery z USA maja zapalone światła mijania. Napięcie zasilania to 9.5V
Camry z USA mają zapalone światła drogowe. Napięcie zasilania to 3V

Pozdrawiam :)

krzychu - 13-10-2011, 20:03

jaca71 napisał/a:

Lancery z USA maja zapalone światła mijania. Napięcie zasilania to 9.5V
Camry z USA mają zapalone światła drogowe. Napięcie zasilania to 3V


A mają wybite "RL"?

jaca71 - 13-10-2011, 20:38

W Lancerze nie ma RL,
Ale w specyfikacji samochodu są światła: Daytime Running Lights.

Edit: Amerykańskie DRL maja mieć maksymalnie 1500cd vs 1200cd w Europie :P

george2 - 13-10-2011, 21:54

Jaca czy ty kumasz o co chodzi. Zarówka 12v z zasilaniem 3v i światła do tego drogowe tzn. długe. BZDURA i tyle.
Luk - 13-10-2011, 22:07

george2 napisał/a:
Jaca czy ty kumasz o co chodzi. Zarówka 12v z zasilaniem 3v i światła do tego drogowe tzn. długe. BZDURA i tyle.

Bo?

george2 - 13-10-2011, 22:46

Pomyśl przez chwiłę i to powinno wystarczyć.W magistrali CAN BUS można regulować napięcie zasilania żarówek. Jeśli to napięcie wynosi 3v przy napięciu znamionowym żarówek 12v to jak to ma się do intesywności świecenia świateł tzn. długich. To w tym przypadku raczej mamy do czynienia ze światłami pozycyjnymi.
Luk - 13-10-2011, 23:08

george2, światła drogowe mają moc 60W. Przy napięciu 4x mniejszym od znamionowego, będą miały 4x mniejszą moc, czyli 15W. Światła pozycyjne mają 5W. Czy te 15W, skierowane na wprost, to za mało? Nie wiem, można sprawdzić. Ale wiem, że na pewno więcej niż pozycyjne. Myślę, że najlepiej zapytać jaca71, skąd ma informację o tych 3V. Jeżeli z pomiarów, to wychodzi na to, że 15W wystarczy :)
george2 - 13-10-2011, 23:19

Luk jedna żarówka ma moc 50-60 W. Bardzo jestem ciekawy skąd jaca71 ma takie informacje.
jaca71 - 14-10-2011, 06:05

george2 napisał/a:
Bardzo jestem ciekawy skąd jaca71 ma takie informacje.
jaca71 jako jeden z wielu posiadł nadludzką umiejętność posługiwania się multimetrem :P


george2 napisał/a:
Jaca czy ty kumasz o co chodzi. Zarówka 12v z zasilaniem 3v i światła do tego drogowe tzn. długe. BZDURA i tyle.

Inna z nadludzkich umiejętności jacy71 jest posługiwanie się ściemniaczem pokojowym na opornikach ;)

krzychu - 14-10-2011, 09:01

george2 napisał/a:
W magistrali CAN BUS można regulować napięcie zasilania żarówek.


Jesteś pewien? Skąd masz takie wiadomości? Wiesz co trzeba zrobić, żeby regulować napięcie przy obciążeniu około 120W? Potem uzasadnij potrzebę takiej regulacji.... :arrow: Niema możliwości regulacji w normalnym samochodzie.

george2 napisał/a:
Jeśli to napięcie wynosi 3v przy napięciu znamionowym żarówek 12v to jak to ma się do intesywności świecenia świateł tzn. długich. To w tym przypadku raczej mamy do czynienia ze światłami pozycyjnymi.


No napięcie jest tak dobrane, żeby świeciły odpowiednio mocno do normy w USA dotyczącej świateł dziennych...

jaca71 - 14-10-2011, 11:19

krzychu napisał/a:
No napięcie jest tak dobrane, żeby świeciły odpowiednio mocno do normy w USA dotyczącej świateł dziennych...

Zostało już napisane:

Cytat:
1500cd
:)
krzychu - 14-10-2011, 12:12

Tak, ale to 1500 cd zależnie od konstrukcji reflektora może być do uzyskania w jednym samochodzie przy 3V, a w innym przy 5V.... Do tego zmierzałem.
george2 - 14-10-2011, 18:41

Jeszcze raz twierdzę nie do zrealizowania na zwykłych żarówkach wolframowych. Jest natomiast możliwe zrobienie przy użyciu zwykłych żarówek funkcji świateł dziennych z mijania. Jeśli program magistrali CAN BUS to przewiduje to obniżamy napięcie z 12v do 9v.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group